6 beneficii ale dietei pe baza de smochine

Secrete 20.07.2009 Madalina Stama

Ridicati sus mainile care dintre voi stia ca mancand frecvent smochine scade riscul de cancer la san? Ei bine, nici eu. Dar m-a traznit o idee : “Cum ar suna o cura cu smochine?”  Asa am aflat ca frunzele de smochin au proprietati antidiabetice si pot reduce cantitatea de insulina de care au nevoie persoanele, care sufera de diabet si apeleaza la injectii cu insulina. 

1. Consumul de smochine promoveaza pierderea in greutate
Smochinele sunt recomandate gratie continutului ridicat de fibre. Si asa cum probabil stiti deja fibrele regleaza digestia si astfel va saturati mai repede. Practic economisiti cateva calorii. In cadrul unui studiu s-a observat ca femeile care au marit doza de fibre prin aportul de suplimente nutritive au inregistrat o scadere a nivelului de energie, iar senzatia de foame a fost la fel de intens simtita.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Dar, smochinele care sunt bogate in fibre si pot foarte usor sa devina alimentul  de baza in cadrul unui program de slabit.  Trei smochine va asigura 25% din doza zilnica de fibre. Nu numai ca servind smochine va potoloti pofta de dulciuri, dar atingeti mai usor senzatia de satietate si veti vedea cum nici foamea nu mai devine o pacoste. 

2. Afectiunile cardiovasculare
Intr-unul din studii realizate pe animale, s-a aratat ca frunzele de smochin au reusit sa reduca nivelul trigliceridelor (o forma in care grasimile circula prin sange). In schimb intr-un alt studiu, dar de data aceasta in vitro, frunzele de smochin au reusit sa inhibe dezvoltarea celulelor canceroase. Cu toate ca inca nu se stie care este acea substanta miraculoasa din smochine care isi asteapta cuminte laudele. De ce e bine sa urmati o dieta in care sa se regaseasca si smochinele? Pentru ca acestea contin minerale esentiale precum: potasiu si mangan. 

3. Gata cu durerea de oase!
Smochinele sunt o sursa excelenta de calciu, iar despre acest mineral se stie ca este esential in mentinerea oaselor dure. Ceea ce vine ca o veste salvatoare in special pentru acele persoane care adopta un regim vegetarian si nu cunosc care sunt acele alimente care le-ar putea asigura nutrientii care se regasesc numai in produse lactate pri carne, alimente de altfel care nu sunt consumate de vegetarieni.

4. Probleme cu tensiunea?
Potasiul din smochine ajuta in reducerea tensiunii sangelui. Marea greseala pe care o comit majoritatea dintre acele persoane care nu consuma suficiente fructe si legume, consuma alimente procesate, care au continut ridicat de sodiu (compus regasit in sarea e bucatarie) determinandu-se astfel o scadere a nivelului de potasiu. Consumul de alimente sarace in potasiu corelat cu servirea produselor alimentare bogate in sodiu poate declansa hipertensiune. 

5. Cu frica-n san
Tot mai multe statistici ne ingrijoreaza, cancerul de san afecteaza tot mai multe femei. In urma unui studiu, realizat pe femei aflate in perioada post-menopauza, s-a observat o scadere drastica a riscului de a dezvolta cancer la san in randul acelor femei care au consumat fructe bogate in fibre, iar smochinele sunt o buna alegere pe langa mere, pere si prune. 

6. Protectie impotriva degenerarii maculare
Mie mama imi spuena cand eram mica sa mananc morcovi pentru ca sunt buni pentru vedere, cu toate ca pe atunci nu vroiam sa aud de legume. Mamele voastre nu va spuneau la fel? Dar, stati linistiti nu trebuie sa consumati toata ziua morcovi. Pentru a preveni degenerarea maculara trebuie doar sa consumati cate trei portii cu fructe pe zi. Nu trebuie sa va speriati cand auziti de trei portii pe zi. Nicidecum! 

Pur si simplu este exact acea cantitate pe care trebuie s-o includeti in dieta pentru a-i oferi organismului nutrientii necesari. La micul dejun puteti servi un smoothie din banana sau mananca un bol cu cereale si felii de banana, mai aveti optiunea de a adauga cateva smochine peste iaurt sau in saalta verde. Cum va suna ideea? Si de fiecare data cand vreti sa va potoliti foamea intre mese consumati cateva smochine. 

Sfaturi pentru a include smochinele in dieta
Puteti consuma smochinele proaspete ori uscate sau sa le folositi in prepararea prajiturilor. Pentru a prepara o delicioasa salata de fructe nu este nevoie decat sa amestecati smochine uscate in suc de fructe impreuna cu alte fructe confiate. Apoi presarati un pic de nucsoara pentru un plus de savoare. 

Puteti pregati unt de smochine prin fierberea smochinelor uscate in suc de fructe pana cand se obtine o pasta cremoasa. In momentul in care tot lichidul s-a absorbit puneti untul intr-un blender si amestecati pana cand devine cremos. Untul de smochine il puteti intinde pe biscuiti, picura peste prajiturile de orez sau pe paine direct. Sau puteti presara felii de smochine proaspete in orez sau cous-cous.

Ce ziceti, v-am trezit interesul?  Mancam smochine?

Tags:
6 beneficii ale dietei pe baza de smochine
smochine
beneficii
afectiuni cardiovasculare
cancer de san
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
 
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare