Avocado

PROPRIETATILE DE BAZA

Vitamina K, fibrele (cel mai mare continut din tot spectrul fructelor), acidul folic, potasiul (comparativ, un avocado are mai mult potasiu decat o banana), vitamina B3, B6, vitamina C si cuprul sunt printre cele mai importante surse de energie ale unui avocado. Insa poate cea mai cautata calitate a fructului de avocado il reprezinta continutul important de acid oleic, acesta avand rolul de a scade colesterolul din organism.

Un fruct mediu de avocado de 150 de grame asigura un sfert din necesarul zilnic de acid folic al organismului. Carotenoizii din avocado lupta impotriva mai multor tipuri de cancer, printre care cel de prostata sau cel oral.

Stiti de ce este necesar sa introduceti cateva felii de avocado intr-o salata? Nu neaparat pentru un gust mai deosebit, ci pentru ca avocado ajuta organismul sa absoarba mai repede carotenul din alte fructe sau legume prezente in aceeasi salata, maximizand astfel influxul de vitamine spre organism.

Si o atentionare: daca sunteti alergici la latex, atunci veti fi si la avocado, asa ca e mai bine sa-l evitati, cel putin in starea sa cruda.

Continut caloric:  235 la un fruct de 150 de grame (insa intre 70 si 80% dintre calorii sunt reprezentate de grasimi, cam de 20 de ori mai mult in cazul oricarui alt fruct!).

CELE MAI UTILE INTREBUINTARI CULINARE


Avocado se consuma in principal crud si natural, insa in timp s-au dezvoltat mai multe intrebuintari paralele. Maruntit, poate fi pus in salate si chiar in supe. Facut piure, poate fi servit ca garnitura. Gratie grasimilor continute, pasta de avocado este o alternativa sanatoasa la unt pentru intinsul pe paine.

Pe plan mondial, avocado este recunoscut pentru faptul ca este parte integranta a specialitatii guacamole, o pasta verde care se serveste in America Centrala si de Sud, sau Mexic, ca si garniture sau aperitiv.

LA CE TREBUIE SA FITI ATENTI CAND CUMPARATI SI DEPOZITATI AVOCADO

Atunci cand vreti sa fiti siguri ca alegeti un avocado copt, nu trebuie sa fiti atenti la culoare, asa cum gresit s-a dus vestea, ci la textura. Fructul de avocado copt trebuie sa fie la pipait doar usor moale, nu foarte moale si nu tare. Daca nu gasiti avocado usor moale, puteti sa-l cumparati si tare: se va coace acasa, in cateva zile, dupa ce-l tineti la temperatura camerei, invelit in hartie sau intr-un cos de fructe. Aici de-abia trebuie sa fiti atenti la culoare: cum incepe sa se innegreasca, inseamna ca s-a copt.

De-abia dupa ce un fruct s-a copt, poate fi depozitat in frigider, insa doar pentru maxim o saptamana.

CONCLUZIE:
Originar din America Centrala si de Sud, fructul de avocado este foarte cautat si pentru samburele sau, unul foarte mare in comparatie cu restul fructului, din sambure obtinandu-se un ulei special pretuit in industria cosmetica. In fine, avocado este unul dintre elementele centrale ale bucatariei vegetariene.

Tags:
avocado
Vitamina K
fibre
acid folic
potasiu
vitamina B3
B6
vitamina C
cupru
acid oleic
colesterol
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
 
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare