Bamele mentin sanatatea tractului digestiv

Secrete 17.09.2009 Madalina Stama

Si asa si  este, daca papilele tale gustative se declara incantate si senzatia ca-ti place ceea ce mananci ajunge la creier, parca dorinta de a te opri din mancat devine o munca obositoare, pentru ca tu in subconstientul tau stii ca mai vrei sa mananci. Nu te poti lauda ca esti cel mai mare gurmand, dar de data aceasta vrei sa castigi marele premiu, cam asa eram si eu cu portia de bame in fata.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Lunguiete si verzi ca niste castraveti (insa nu sunt castraveti) bamele sunt vegetale foarte nutritive. Pe langa faptul ca sunt sarace in calorii sunt bogate in vitamine: A, C, acid folic, tiamina, calciu, zinc, fibre, riboflavina si vitamina B6. Intrucat contin acid folic, bamele sunt recomandate viitoarele mame, caci acesta ajuta la dezvoltarea tubului neural al fatului, pe perioada de 4-12 saptamani,de-a lungul gestatiei.

 

Si daca printre voi se gasesc si unii care tin la detalii, am sa le spun ca pot manca linistiti bame intrucat nu au multe calorii, de exemplu o cana  cu bame crude contine: 33 de calorii; 3,2 grame de fibre; 0,1 gram de grasimi; 2 grame proteine; 7,6 grame carbohidrati; 21 de mg de vitamina C; 57 mg de magneziu; 660 IU de vitamina A si 87,8 micrograme de acid folic.

 

Beneficiile aduse sanatatii
Secretul unei mancari delicioase de bame consta in pregatirea acestora. Pentru ca simturile olfactiv si gustativ sa se declara incantate de cunostinta cu bamele, ar trebui aveti norocul sa fiti serviti de un bucatar talentati. Va pot impartasi eu secretul pentru a gati si voi o mancare delicioasa de bame. Asa ca fiti pe faza si va voi dezvalui si marele secret.

 

Pana una-alta sa vedem ce au special bamele in ele, de ce ar trebui sa le consumam. Sa fie adevarat ca bamele ne mentin sanatosi? Sigur ca da! Daca sunt consumate asa cum trebuie, atunci de ce nu. Fibrele superioare, regasite in bame, ajuta la stabilizarea glicemiei, micsorand rata la care zaharul este absorbit din tractul intestinal.

 

Mucilagiul din bame micsoreaza nivelul de colesterol si acidul din bila, eliminand astfel toxinele prin filtrarea ficatului. Si va garatez ca inca nu ati aflat destule, beneficiile bamelor nu se limiteaza aici. Pai cand va spuneam eu ca trebuie ne intoarcem la natura, sa reevaluam comorile pe care ni le-a lasat. De exemplu v-ar fi trecut prin minte ca bamele au proprietati laxative? Ei si, gratie acestora proprietati, curata intestinul gros. Si nu e tot, fibrele din bame mentin sanatatea intestinului gros.

 

Acestea absorb apa si previn constipatia (cauzata de un nivel prea mare de fibre si unul prea mic de apa, caci fibrele pentru a fi eliminate din organism au nevoie si de apa). Si poate cel mai important aspect in descrierea bamele il considera lipsa efectelor secundare. Da, da nu au efecte secundare, Si stati ca este mare lucru . Pana si unele alimente sanatoase au efecte secundare, evident daca devenim rude cu Domnul Haplea. De exemplu cafeaua. Este buna pentru sanatate, are antoxidanti, insa daca depasiti una-doua cesti pe zi riscati sa va imbolnaviti, iar adesea consumul exagerat de cafea este asociat cu hipertensiunea.

 

Tags:
bame
tractul digestiv
diabet
colesterol
glicemie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
 
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare