Broccoli

Ca istorie, broccoli provine din Italia veche, din Imperiul Roman, si a fost ulterior introdusa in Statele Unite de catre imigrantii italieni. Acum insa, aproape 80% din productia mondiala de broccoli apartine Indiei si Chinei, iar in Europa Spaniei.

PROPRIETATILE DE BAZA

Vitaminele C si K sunt in exces in broccoli. Dar e bine ca sa intampla asa. Cele doua vitamine, prezente in aproximativ 200% fata de necesarul zilnic al organismului (la 150 de grame), completate de vitamina A (45%) sunt principalele elemente ale luptei pentru prevenirea cancerului. Urmeaza apoi fibrele, acidul folic, manganul, potasiul, fosforul, magneziul, vitaminele B2 si B6, proteinele, fierul, cuprul si lista poate continua. V-ati plictisit? V-am spus ca astazi cunoastem un aliment minune pentru sanatatea noastra. Sulforafanul este compusul de baza din compozitia broccoli-ului care are rol esential in combaterea tipurilor de cancer.

La ce e bun si indicat consumul regulat de broccoli:

- Sporeste semnificativ numarul enzimelor care detoxifica in mod regulat organismul;

- Apara impotriva cancerului de colon, cancerului de prostata, cancerului ovarian, efectul fiind insa maxim atunci cand se consuma amestecat broccoli alaturi de rosii crude, aceasta combinatie fiind considerata cea mai de succes, datorita reactiilor chimice pozitive care se formeaza in contactul dintre cele doua legume, in intestinul uman;

- Asigura sanatatea stomacului, protejandu-l impotriva ulcerului, gratie eliminarii din organism a unei bacterii, Helicobacter pylori, care se face vinovata de acest lucru;

- Mai nou, extractul de broccoli (si acesta un produs farmaceutic extrem de nou) este folosit cu succes pentru tratarea pielii arse de soare;

- Reduce riscul aparitiilor afectiunilor inimii;

- Previne dezvoltarea cataractei;

- Este foarte util pentru femeile insarcinate, ajutand la reducerea sanselor ca fatul sa se nasca bolnav sau cu diferite afectiuni care se pot dezvolta mai grav in timpul vietii;

Continut caloric: 43 la 150 de grame.

CELE MAI UTILE INTREBUINTARI CULINARE

Pentru a-i pastra calitatile nutritive extraordinare, cel mai indicat este sa preparati broccoli la abur. Daca alegeti sa fierbeti broccoli, aveti grija sa nu-l tineti mai mult de doua-trei minute in apa fierbinte.

Nu mai trebuie spus ca daca reusiti sa consumati broccoli crud, atunci aceasta este cea mai sanatoasa varianta. Cea mai buna varianta in acest caz este sa taiati un broccoli in mici bucatele, cu cutitul, si sa mestecati bine apoi respectivele bucatele.

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
Aboneaza-te la RSS
4 Comentarii
  • virginica
    1. virginica 26.01.2009 11:37

    intradevar este o leguma hranitoare care inlocuieste cu succes orce aliment eu am folosit si mia scazut colesterolul

  • adriana\'s
    2. adriana\'s 29.01.2009 17:58

    Eu nu stiu sa-mi scada ceva dupa ce consum leguma, in schimb stiu ca ma simt bine si il consum intotdeauna crud, langa rosii, salata, morcov si telina. A! Si nu ne lipseste din frigider. ( :D...nu mai e mult s-ajungem sa mancam si inghetata cu broccoli..)

  • elena
    3. elena 18.03.2009 19:02

    e super sa maninci broccoli

  • Ioana@micile-vacante
    4. Ioana@micile-vacante 10.01.2012 20:42

    Doar crud imi place, de obicei intr-o salata combinata. Eu tai marunt si tulpinitele si le pun intr-o vinegreta.

Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare