Cate calorii are un mar?

Va suna cunoscuta expresia ,, un mar pe zi tine doctorul la distanta”? Cred ca ne-am saturat de cate ori ni s-a spus asta si nu intamplator. Marul, desi este un simplu fruct, este tot ce-ti poti dori, anume comoara pentru sanatate, tips pentru slabire si mentinerea siluetei si gustarea ideala. De ce? Pentru ca are un numar mic de calorii, ofera satietate, iar pretul este mult prea accesibil, deoarece il gasim pretutindeni. Desi majoritatea suntem tentati sa incercam fructe mai exotice in defavoarea marului, sa stiti ca nu aveti idee ce pierdeti. 
 

Care este numarul caloriilor unui mar?

Marul nu este un fruct atat de banal cum s-ar fi crezut. Daca nu stiati exista foarte multe sortimente care sa multumeasca pe orice pretentios. Si ce sa mai spunem ca este si un element cheie in orice dieta. Desi beneficiile pentruu sanatate sunt enorme, aportul caloric este unul foarte mic. Acesta difera in functie de continutul de zahar si de proteine. Haideti sa vedem cate calorii are un mar de 100-200 de grame in functie de sortiment:
 
 
Marul golden57 calorii/100 grame, 86% apa, 0,3 grame proteine, 13,6 grame carbohidrati, din care 10 grame zaharuri si 2,4 grame fibre.
 
Marul rosu59 calorii/100 grame, 85% apa, 0,3 grame proteine, 14,1 grame carbohidrati, din care 10,5 grame zaharuri si 2,3 grame fibre.
 
Marul acru, verde58 calorii/ 100 grame, 85% apa, 0,4 grame proteine, 13,6 grame carbohidrati, din care 9,6 grame zaharuri si 2,8 grame 2 fibre.
 
Marul Gala57 calorii/100 grame, 86% apa, 0,3 grame proteine, 13,7 grame carbohidrati, din care 10,4 grame zaharuri si 2,3 grame fibre.
 
Marul Fuji63 calorii/100 grame, 84% apa, 0,2 grame proteine, 15,2 grame carbohidrati, din care 11,7 grame zaharuri si 2,1 grame fibre.
 
Dupa cum se poate observa, oricare ar fi sortimentul de mar, numarul de calorii este foarte mic. Desi observati si continut de zaharuri si nu intelegeti cum va poate ajuta un mar sa slabiti sau sa va mentineti silueta o sa va explic de ce. Chiar daca continutul de zahar este ridicat, sa stii ca indicele glicemic este scazut, astfel ca iti tine sub control si glicemia dupa ce il consumi. De asta este si recomandat sa il consumati intre mese ca o simpla gustare in loc de orice altceva, deoarece mentine glicemia si nu veti simti senzatia de foame si credeti-ma ca este mai practic sa consumati un aliment cu indice glicemic scazut si cu numar mic de calorii decat un aliment nesanatos cu acelasi numar mic de calorii, care ofera satietate doar pe moment si cam atat.
 

Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Am spus si la inceputul acestui articol cum ca marul ar fi o comoara pentru sanatate si silueta. In primul rand, imbunatateste tractul gastro-intestinal, prin continutul de fibre, aspect foarte important pentru buna functionare a intregului organism. Un mar contine cam 4-5 grame de fibre, asta insemnand 17% din doza zilnica recomandata unui adult. Este minunat sa slabesti fara sa te infometezi, iar cu ajutorul merelor poti face asta.
 
De fiecare data cand veti consuma mere sa stiti ca au un continut bogat de fitonutrienti, substante precum:
  • Quercitina – are efect anticancerigen, antiinflamator si antiviral
  • Catechina – antioxidant ce ajuta la sanatataea creierului
  • Acid clarogenic – are rolul de a scadea glicemia si de a favoriza pierderea kilogramelor in plus
 
Daca v-am tot spus cat este de bun pentru a slabi, sa va spun si cate efecte are asupra sanatatii:
  • Previne bolile de inima
  • Scade colesterolul
  • Regleaza aciditatea din stomac
  • Curata sangele
  • Elimina toxinele
  • Ajuta la formarea de bacterii bune in intestin
  • Te mentine tanar
  • Iti da energie
  • Te protejeaza de radicalii liberi
 

Cum se consuma merele?

Cine nu-si doreste multe avantaje si asta cu putin efort? Ei bine, cu un mar consumat pe saptamana nu se fac minuni. Ar fi si culmea. Sa nu uitam ca este un fruct mic si este necesar sa-l consumi in cantitati mari, ca sa apara rezultate vizibile. De regula se recomanda 1-2 mere pe zi atat pentru sanatate cat si pentru mentinerea greutatii.
 
In cazul dietelor este recomandat sa se schimbe alimentatia cu totul, dar si stilul de viata. Incercati sa scoateti din meniu alimentele nesanatoase si sa faceti miscare macar 30 de minute zilnic, asa de bun simt, iar intre mese puteti consuma 1-2 mere. Daca aveti curaj, puteti tine si o cura de 10 zile numai cu mere pentru o detoxifiere generala si pentru a topi un numar considerabil de kilograme. Slabirea va fi oricum sanatoasa si graduala.
 
Merele se prefera a fi consumate crude, pentru a nu-si pierde fitonutrientii,  dar pentru a iesi din monotonie puteti face uneori salata de mere sau compot de mere, fara zahar desigur. Nu aveti voie nici sa consumati prajituri cu mere, deoarece nu aduc niciun beneficiu sanatatii si cu atat mai putin siluetei.
 

Care sunt dezavantajele?

Dupa atatea cuvinte de lauda probabil ca ati ajuns sa va intrebati daca au vreun inconvenient. Ar fi unul singur, deci nu trebuie sa va faceti griji. De regula, nu se recomanda consumul de mere persoanelor care sufera de boala colonului iritabil, intrucat ar agrava simptomele prin continutul ridicat de fibre si rolul diuretic si de eliminare a toxinelor.
 
Citeste si Merele in dieta
 
Ce te mai opreste acum sa consumi mere?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

 
Sursa: atsecret.com; authoritynutrition.com
Tags:
mar
calorie
ingrasare
slabire
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare