De ce ai un metabolism mai incet

Afectiuni 03.02.2016 Dana Lazar

 Metabolismul este influentat de multe lucruri, din aceasta cauza este incorect sa credem ca avem un metabolism incet numai pentru ca ne-am nascut astfel. De fapt el are foarte mult de-a face cu obiceiurile pe care le avem, cu alegerile pe care le facem.

Uite cateva din cele mai comune alegeri care au o influenta negativa asupra metabolismului:

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Nu faci exercitii regulat

Exercitiile nu te ajuta sa arzi grasime doar atunci cand le faci, ci si dupa aceea, prin faptul ca accelereaza metabolismul. Insa ca sa vezi acest efect trebuie sa ai un program constant de miscare, cum ar fi alergat, bicicleta, mers la sala. Daca faci saptamana asta si iti mai aduci aminte peste alte trei atunci metabolismul nu se poate imbunatati.

Se poate intampla, desigur, sa existe zile in care nu ai timp pentru un program complet. Dar atunci apeleaza la solutia de compromis: pana in 5 minute de exercitii de intensitate ridicata. Ai grija, in aceste minute trebuie sa ai cateva secunde de pauza, la intervale regulate, astfel incat efectul lor sa fie imbunatatit.

O parte dintre exercitii trebuie sa fie indreptate si catre dezvoltarea muschilor pentru ca ei ard cele mai multe grasimi. Asa ca sa nu iti fie frica sa ridici greutati.

 

Sari peste mese

Daca nu iti hranesti organismul el va incerca sa conserve energia si face asta prin reducerea metabolismului. Asa ca, daca sari peste mese, nu numai ca vei manca probabil mai mult, dar si vei avea un metabolism mai slab. Mananca des si putin, aceasta este reteta.

Ai grija mai ales la masa de dimineata. Pe aceasta nu trebuie sa o sari, intrucat corpul are nevoie de energie dupa o noapte in care nu l-ai mai hranit. Cea mai buna alegere sunt cerealele integrale.

 

Esti stresata

In momente de stres metabolismul se incetineste. Asa ca fa ce poti pentru a te relaxa - de la un somn bun pana la cateva exercitii de yoga. Daca nu reusesti sa dormi, atunci este posibil ca unul din obiceiurile tale sa nu fie cel mai indicat. De exemplu: inchizi orice aparat electronic cu jumatate de ora inainte de a merge la culcare?

Cele mai bune modalitati de a reduce stresul sunt: timpul petrecut in natura si timpul petrecut cu prietenii. Tu ce ai facut in acest weekend?

 

Nu consumi alimentele bune

Spune nu zaharului si sarii, insa da condimentelor. Cu cat mananci mai condimentat, cu atat metabolismul tau va fi mai ridicat. Printre cele mai recomandate condimente se numara scortisoara si ghimbirul. Ferice de cei carora le place. Eu nu ma dau in vant dupa ele, insa imi place ciocolata neagra si ea este recunoscuta pentru influentarea in bine a metabolismului.

Ale alimente recomandate: quinoa, nuci, broccoli, iaurtul, ceaiul verde, cartofii dulci, otetul de mere.

 

Tags:
metabolism
alimentatie
somn
sport
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare
sati