Dieta antiinflamatorie a lui Dr. Weill: slabesti si esti mai sanatos

Dietele antiinflamatorii sunt acele diete care isi propun sa reduca sau sa combata nivelul inflamatiilor din organism, acestea fiind responsabile pentru instalarea multor boli cronice. Printre cele mai eficiente alimente pentru combaterea inflamatiilor din corp se numara plantele verzi, condimentele, legumele si fructele, pestele, cerealele integrale si, mai ales, uleiul de masline extravirgin.
 
Datorita consumului constant de alimente care contin omega-3, antioxidanti si alimente bogate in vitamine si minerale, aceasta dieta ajuta la reducerea simptomelor de artrita reumatoida, scade riscul de probleme cardiovasculare, diverse tipuri de cancer, diabet si Alzheimer, energizeaza si elimina nevoia de dulce a organismului.
 
In ce consta dieta de slabire si combatere a inflamatiilor inventata de Dr. Andrew Weill?
 
1. Caborhidratii trebuie sa faca parte din meniul zilnic intr-o proportie de 40-50%. Ei trebuie sa vina din cereale integrale (orez brun, quinoa, bulgur, fulgi de ovaz, paine integrala, linte, naut, fasole, legume).
 
2. Grasimile trebuie sa faca parte intr-o proportie de 30% din caloriile consumate zilnic. Alimentele recomandate din care sa iti iei aceste grasimi sunt pestele, nucile, migdalele, semintele, inclusiv cele de canepa decorticate, uleiul de masline extravirgin, iaurtul si fructul de avocado.
 
3. Restul de 20-30% trebuie sa vina din proteine (peste, branza, iaurt, oua, fasole, naut, linte, soia).
 
4. Ai grija sa consumi in fiecare zi 40 de grame de fibre. Fibrele ti le iei cel mai usor din fructe, cereale integrale si legume.
 
5. Sunt permise ceaiul verde sau alb, ciocolata neagra si vinul rosu, insa in cantitati mici.
 
Care sunt regulile pe care trebuie sa le respecti? 
  • Alimentele care contin proteine de origine animala trebuie reduse cat mai mult. Dr. Andrew Weill recomanda excluderea produselor din carne rosie si inlocuirea lor cu peste sau fructe de mare.
  • Consuma produse de origine animala (carne si produse lactate) doar de 2 ori pe saptamana.
  • Incearca sa tii dieta cel putin 4 saptamani.
  • Alege sa mananci mai mult crud decat gatit. 
  • Consuma multe condimente (patrunjel, leustean, ghimbir, turmeric, busuioc, menta, coriandru, ardei iute etc.)
Cum te ajuta aceasta dieta sa slabesti?
 
Deoarece este o dieta care se bazeaza numai pe consumul de alimente sanatoase, ea acceleraza metabolismul, imbunatateste digestia si ajuta organismul sa ajunga in mod natural la o greutate normala.
 
Pentru a slabi cu acest regim, este simplu, doar trebuie sa reduci portille, pastrand proportiile de alimente propuse de Dr. Weill.
 
 
Exemplu de meniu pentru dieta antiinflamatorie:
 
Dimineata: cereale integrale cu lapte de soia sau un ou fiert, rosii cu busuioc si ulei de masline, avocado pe paine integrala si ceai verde;
 
Gustare: un fruct sau cateva seminte/nuci/migdale;
 
Pranz: somon cu o garnitura de broccoli si conopida;

Gustare: fructe sau seminte;
 
Cina: supa crema de legume sau o salata mare cu verdeturi si legume sau mancare de spanac cu mamaliga.
 
 
Tags:
dieta antiinflamatorie
dieta antiinflamatii
dr weill
slabire
dieta sanatoasa
artrita reumatoida
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare