Dieta cu fasole

De ce este fasolea atat de buna?

Din punct de vedere al cantitatii de proteine pe care o contine, fasolea este comparabila cu carnea. Dar comparativ cu aceasta, fasolea contine si o importanta cantitate de fibre, astfel ca minunatele boabe contribuie cu maxima eficienta la eliminarea grasimilor.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Dietele traditionale nu aduc un aport insuficient de fibre, in medie doar 15 de grame pe zi, in conditiile in care, cantitatea ideala de fibre intr-o zi trebuie sa ajunga la 21 - 25 de grame pentru femei si 30 - 38 de grame pentru barbati.

In 100 de grame de fasole se gaseste jumatate din necesarul de fibre pentru o zi, fapt care este suficient pentru a recomanda fasolea in diete. Pe langa acestea, ca bonus, fasolea are abilitatea de a reduce in special concentrata de grasimi saturate din sange. Grasimile saturate fiind cele mai rele pentru sanatate, si considerate responsabile pentru producerea suferintelor cardio-vasculare.

Continutul mare de fibre face ca fasolea sa se digere incet, mentinand pentru un interval mare de timp senzatia de satietate. In plus, fasolea este un aliment care are un indice glicemic mic, astfel ca nu stimuleaza secretia de insulina din sange, deci tine apetitul sub control. 

Intr-un studiu recent, persoanele care consuma regulat fasole au avut, in medie, sapte kilograme mai putin si o talie mai subtire decat cei care nu au inclus fasolea in dieta.

Fasolea este bogata in antioxidanti si o clasa de substante care reusesc sa anuleze efectele radicalilor liberi din organism. Radicalii liberi sunt compusi care rezulta in urma metabolismului si care sunt favorizanti in aparitia cancerului si in procesul general de imbatranire.

Luand in calcul toate acestea, nutritionistii recomanda consumul a minim 500 de grame de fasole pe saptamana, pentru o dieta echilibrata si sanatoasa. Daca vrei sa incerci dieta cu fasole, cu scopul de a scadea in greutate, cantitatea recomandata creste la 1.400 de grame de fasole pe saptamana, adica 200 de grame de fasole boabe pe zi.

Tags:
regim de slabit
fasole
fibre
nutritie sanatoasa
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
 
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare