Dieta de 5 saptamani care iti schimba metabolismul

Te-ai saturat sa tot tii diete si sa te ingrasi la loc? Ti se pare ca orice mananci se depune? Nu reusesti sa ajungi la greutatea dorita? Incearca sa tii o dieta de schimbare a metabolismului. Pentru a-ti face metabolismul sa arda mai multe calorii, este important sa faci schimbari pe mai multe planuri: miscare, dieta, stare mentala.
 
Cu cat tii mai mult o dieta, cu atat organismul tau se va obisnui cu un anumit stil alimentar si senzatia de satietate se va instala mai repede la masa. Un alt avantaj pe care ti-l aduce o asemenea dieta este acela ca te va obisnui cu un stil de viata sanatos si iti va fi mai greu sa revii la vechile obiceiuri culinare. 
 
Dieta de 5 saptamani de schimbare a metabolismului propune sa consumi anumite alimente, sa faci miscare si sa incerci sa iti gasesti o metoda de relaxare in fiecare zi, indiferent de cat de stresanta, anosta sau obositoare a fost ziua respectiva.

De ce sa tii dieta 5 saptamani?
 
Probabil te intrebi de ce sa tii dieta 5 saptamani si nu 2 sau 3. In general, dietele de 2 saptamani nu reusesc sa creeze noi obiceiuri culinare sanatoase, abia dupa 4 saptamani, corpul incepe sa scape de dependentele de dulciuri si alimente procesate. Asadar, nu renunta la dieta dupa doar 2 saptamani, mai ales ca ea nu predispune la nicio carenta nutritionala si nici la infometare.
 
Ce mananci timp de 5 saptamani?
 
Idei de meniuri pentru micul dejun:
 
- cereale integrale cu lapte si cateva nuci;
- un ou, o felie de branza, o felie de paine integrala, o felie sunca de curcan, o rosie, un castravete;
- un sandvis cu somon;
- un sandvis cu carne de curcan; 
- o felie paine integrala unsa cu miere si unt de arahie;
- o omleta din 2 oua si o salata verde;
- 3 bruschete cu avocado, ulei de masline, branza telemea si rosii cherry;
- smoothie cu avocado, banana, lapte si migdale;
- un sandvis cu ou ochi, cateva masline, un castravete si o rosie.
 
Idei de meniuri pentru pranz:
 
- o portie de paste integrale;
- o salata cu verdeturi, pui, linte sau naut (exclus maioneza si sosuri grase);
- peste cu o garnitura de legume;
- orez cu legume si linte;
- friptura de vita si o garnitura de broccoli;
- friptura de pasare si salata;
- legume la cuptor cu ou si branza;
- mancare de naut;
- ciuperci cu mamaliga si usturoi;
- mancare de fasole sau ciorba de fasole.
 
Idei de gustari:
 
- 2-3 fructe;
- 10-15 migdale;
- un iaurt si un fruct;
- un pahar de lapte cu 3 linguri de fulgi de ovaz;
- un pahar de suc natural;
- un smoothie cu verdeturi;
- o felie de paine integrala unsa cu miere;
- 2 morcovi;
- 2 cartofi fierti si un iaurt mic;
- un ou fiert;
- un pahar de budinca de chia;
- o salata de varza;
- o salata de sfecla rosie.
 

 
Idei de meniuri pentru cina:
 
- o farfurie de supa cu crutoane;
- o portie mica de mamaliga cu branza;
- legume preparate la aburi;
- o salata cu verdeturi si o friptura mica;
- o farfurie de lapte cu cereale integrale;
- o portie de orez cu carne de pasare sau linte;
- mancare de spanac;
- peste cu o garnitura de legume.

Cata miscare faci in fiecare zi?
 
15-30 de minute de exercitii mixate (abdomene, exercitii cu greutati, fandari, genuflexiuni, alergat, sarit coarda, mers cu bicicleta) in fiecare zi te vor ajuta sa iti accelerezi metabolismul, mai ales daca pana acum ai fost o persoana sedentara. Daca iti este greu sa faci sport si nu te motiveaza nimic, iesi la plimbari pe jos sau cu bicicleta. O alta idee buna ca sa scapi de povara exercitiilor este sa le faci de mai multe ori pe zi in sesiuni scurte de cateva minute.
 
 
Ce reguli trebuie sa respecti?
 
1. Ca sa eviti frustrarile, consuma o data pe saptamana ceva dulce (o prajitura, o inghetata, o ciocolata, o felie de tort).
2. Bea 6-7 pahare de apa in fiecare zi.
3. Ia cina cu 2-3 ore inainte de culcare.
4. Bea dimineata o cana de ceai verde cu lamaie.
5. Consuma limonade cu miere, menta si ghimbir.
6. Pastreaza un orar al meselor.
7. Nu te stresa cu numaratul caloriilor.
8. Nu te grabi la masa.
9. Bea un pahar mare cu apa cu 10 minute inainte de fiecare masa.
10. Nu iti mai pune si a doua farfurie de mancare la o masa.
 
Cum te relaxezi?
 
Desi nu ti se pare prea importanta intr-o dieta de accelerare a metabolismului, relaxarea elimina cortizolul (hormonii stresului) si te ajuta sa slabesti. Care sunt cele mai eficiente metode de relaxare? Planuieste o vacanta, citeste despre locurile in care vrei sa ajungi, uita-te la un film, iesi cu prietenele, cumpara-ti ceva, asculta muzica, mergi la yoga, Pilates, zumba, arte martiale, dansuri sau invata o limba straina. 
 
 
Sursa foto: prevention.com
 
 
Tags:
dieta 5 saptamani
schimbare metabolism
metabolism lent
slabire
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare

sati