Fitness pentru bebelusi

Fitness 31.01.2010 Ramona Bunescu

Fitness-ul pentru bebelusi este nu numai necesar, ci si recomandat si se poate face foarte bine si acasa. Deprinderea cu exercitiile fizice se face din frageda pruncie si nu este nici pe departe nociva, ci aduce un plus dezvoltarii fizice a micutului tau.  

Cand trebuie sa incepi? Cat mai repede, insa asigura-te ca faci exercitii adecvate grupei lui de varsta.  

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

In ce moment al zilei? Tu decizi, in functie de programul vostru, cand bebe e multumit: dormit, schimbat, satul (nu foarte satul!)…  

Unde? Pe o suprafata ferma. Masa de infasat este foarte buna; iar daca nu aveti una, se poate improviza. Se recomanda ca bebelusul sa fie dezbracat sau, in orice caz, sa nu fie stanjenit de haine stramte, iar temperatura ambientala sa fie 20-22 de grade. Daca e vara puteti exersa afara. 

Iata cateva exemple de exercitii simple:  

- Rotatia piciorului. Prinde-i gamba in pumn si tine piciorul cu cealalta mana. Roteste-i gamba intr-un sens si in celalalt de 8-10 ori.  

- Rotatia mainii. Cu o mana prinzi antebratul coppilului, iar cu cealalta degetele si palma si rotesti de 8-10 ori in fiecare sens.  

- Picioruse flexate. Bebe sta pe spate. Uneste-i picioarele si flexeaza-le inainte si inapoi de 8-10 ori. Un exercitiu simplu, care ajuta la circulatia sangelui si la o buna functionare a inimii.  

- Manute in vant. Cu bebe tot pe spate, intinde-i bratele si apoi misca-le spre pieptul lui. Alterneaza cu miscari pe verticala (in acest caz ai grija sa pinzi bratul copilului aproape de cot). Repeta de 8-10 ori. Este un exercitiu care mareste aportul de oxigen si este si foarte odihnitor pentru bebelusi. 

- Exercitii de prindere. Toti bebelusii au reflexul de prindere, ceea ce face ca exercitiul de mai jos sa fie foarte usor de executat. Pune-ti aratatoarele in manuta lui – el te va prinde tare si va trage spre el. Trage usor spre tine, fara a incerca sa-i ridici bratele si umerii.  Atentie! Daca nu-ti mai da drumul, bate-i usor dosul mainii.   

 - Pe burtica. Asezarea pe burta il va forta sa-si intareasca muschii gatului si sa-si miste capul mai bine.  

Pe langa exercitii simple, este foarte util masajul de dupa baie. Se face de asemenea pe o suprafata ferma si poti folosi ori crema de corp pentru bebelusi ori ulei pentru bebelusi. Pe langa masaj poti include si cateva exercitii din cele descrise mai sus.


Tags:
fitness bebe
exercitii pentru copii
santatea bebelusului
fitness mamici
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
 
Articole similare
  • Exercitii pentru mama si copil Specialisti

    Exercitii pentru mama si copil

    08.10.2013

    De cate ori nu ati renuntat sa mergeti la sala din cauza ca nu avea cine sa stea cu copilul? De cate ori v-ati gandit sa il luati si pe el dar v-ati temut ca ar fi deranjant pentru ceilalti? De...

    mai mult
Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare