Smochine

Daca tot am facut dulceata de smochine, ne gandim ca o “lectie”, despre beneficiile pe care le aduc smochinele pentru sanatate, nu strica. Asa am aflat ca aceste fructe minunate sunt o excelenta sursa de potasiu si fibre, la care se adauga o doza sanatoasa de zaharuri.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Smochinele sunt fructele pe care le putem avea la dispozitie tot anul, pentru ca se conserva foarte usor daca sunt uscate. Dar aceasta este perioada in care gasim usor, la preturi bune, smochine proaspete. Si putine fructe sunt mai bune decat smochinele proaspete. Textura moale, aroma, gustul, toate, se combina perfect.

La capitolul calorii ai putea spune ca nu stau foarte bine, deci 200 de grame de smochine ajung doar la vreo 160-170 de calorii. Dar 200 de grame inseamna vreo 4-5 smochine. Te poti limita la 2-3 fructe si toata lumea o sa fie multumita.

In ceea ce priveste nutrientii, smochinele sunt foarte bogate in potasiu si magneziu, 100 de grame de fruct proaspat sau uscat aducand circa 20 la suta din necesarul zilnic. Sunt si foarte bogate in fibre, ceea ce le face extrem de utile in dietele care urmaresc scaderea in greutate.

Dulceata delicata a smochinelor vine din cele 15 grame de zahar din 100 de grame de fruct. Ceea ce nu-i deloc mult. La capitolul vitamine o smochina seamana cu o pilula cu... multivitamine. Contine vitamina A in toate formele posibile, de la retinol, la betacaroten, dar si B1, B2, B3, B6, plus vitamina C, cat intr-o portocala si multa vitamina E. La acestea se mai adauga vitamina K si acid folic, in doze demne de luat in seama.

Pe langa potasiu si magneziu, unde cantitatile sunt impresionante, nu exista mineral necesar organismului pe care smochinele sa nu-l contina. Au calciu (circa 10 la suta din doza zilnica in 100 de grame de smochine), mangan, fosfor, seleniu, sodiu, zinc, molibden, fier si cupru. Nu contine omega 3, dar are omega 6, alaturi de alti acizi esentiali fundamental necesari, scrie WH Food.

Smochinele sunt un mare ajutor in formarea unor structuri osoase solide, prin proportia de minerale, sunt un adevarat stimulator cardiovascular si echilibreaza foarte repede nivelul colesterolului din sange. Continutul foarte mare de vitamina A, derivati si precursori fac din smochine un medicament pentru prevenirea degenerescentei maculare. Iar la toate acestea se adauga la o colectie impresionanta de antioxidanti specifici.

In medicina chineza, smochinele sunt folosite pentru detoxificarea organismului. Crude sau uscate, smochinele au proprietati diuretice, laxative, emoliente. In acelasi timp, aceste fructe au efect remineralizant, tonifiant datorita bogatiei de vitamine si minerale.

O parte din toate aceste beneficii se pastreaza in dulceata de smochine. Smochinele uscate pastreaza integral calitatile fructelor proaspete cu precizarea ca au o valoare dubla a caloriilor, prin uscare fiind elimina apa naturala din smochine, in proportie de 79% in frunstele proaspete. Deci, sa profitam de beneficiile smochinelor!

Tags:
Smochinele
calorii
vitamine
minerale
fibre
viata sanatoasa
alimentatie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]
 
Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
 
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
 
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare