10 Mancaruri mediteraneene de slabit - tinem la distanta bolile circulatorii

Stiai ca dieta mediteraneana castiga in fiecare an titlul de cea mai sanatoasa dieta din lume? Motivul este ca include toate categoriile alimentare pentru ca organismul sa primeasca o varietate de nutrienti pretiosi, mancarurile sunt consistente, nu exista o perioada determinata ca sa tii dieta, iar in cazul in care nu era suficient te ajuta sa scapi de colesterolul rau si tii la distanta boli precum obezitatea, diabetul si cele cardiovasculare. Nu mai spunem ca retetele mediteraneene iti lasa gura apa la cat de bine arata si ce arome minunate au.
 
Pentru ca multe persoane sunt tentate sa aiba un regim alimentar mediteranean ca sa se mentina in forma si sa evite bolile comune ale societatii, ne-am gandit sa iti propunem 10 retete minunate, strict mediteraneene, care iti vor delecta papilele.
 

1.Salata din anghinare si rosii

 

Poate anghinarea nu este chiar cea mai ieftina leguma pe care o poti alege, dar din cand in cand cred ca iti poti face o pofta. Ai nevoie de 5-6 anghinare mici pe care le calesti 2-3 minute intr-o tigaie neaderenta, iar la prepararea salatei se amesteca cu 2-3 rosii medii taiate felii, cateva masline fara samburi si putina branza feta sfaramata. Adauga 2 linguri de ulei de masline si ierburi aromatice.
 
 

2.Salata mediteraneana de naut

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Este o salata cat se poate de consistenta la care vei folosi 2-3 linguri de naut fiert, 2-3 linguri de cuscus fiert, 1 anghinara, ceapa rosie si masline fara samburi. Nautul si cuscusul se fierb cateva minute, iar legumele se calesc 2-3 minute. Pune 2 linguri de ulei de masline si foloseste patrunjel tocat pentru ornare.
 
 
 

3.Omleta cu broccoli 

 

Daca iti plac mult broccolii si stii si tu ca ajuta mult la slabire, iti sugeram la micul dejun o omleta din broccoli si 2-3 bucati de branza feta faramitata. Secretul este ca branza sa se prelinga si sa folosesti cat mai multi broccoli.
 
 

4.Salata Tabbouleh din seminte de quinoa

 

Semintele de quinoa sunt exceptionale in curele de slabire si sunt incadrate in categoria super-alimentelor. Acestea se fierb cateva minute si se asteapta sa se raceasca, iar la final se combina cu rosii taiate marunt, castraveti tocati, dovlecel taiat marunt, 1 ardei galben gras, masline faramitate, 1-2 cani de patrunjel tocat, zeama de la o lamaie, 2 linguri de ulei de masline si 2 linguri de turmeric.
 
 

5.Salsa greceasca

 

Nu ai nevoie de pita de aceasta data, ci de un bol in care sa adaugi un mix de legume taiate marunt. Trebuie sa ai multe rosii, castraveti, ardei rosu gras, ardei iute fara samburi, masline fara samburi, ceapa rosie, branza feta, cateva ciuperci champignon fierte sau marinate, fulgi de chilli, condiment curry, 2 linguri de ulei de masline, zeama de la un lime sau lamaie. Se consuma cu paine de seminte.
 
 

6.Paste din zucchini

 

Vom inlocui pastele clasice cu cele obtinute din zucchini si le vei obtine cu ajutorul unui aparat care taie legumele in spirala. Poti folosi 2 dovlecei medii, 200 grame de piept de pui sau curcan gatit la abur sau la grill,  rosii cherry taiate in jumatate, busuioc proaspat, sos de soia bio cu zeama de lamaie, patrunjel si ulei de masline. Orneaza cu masline fara samburi, ceapa rosie taiata julien.
 
 

7.Ciuperci Capresse 

 

Ai nevoie de ciuperci champignon cu palarii mari si asta pentru ca vor fi umplute cu mozarella si rosii cherry taiate in jumatate, se lasa la cuptor si se orneaza cu patrunjel tocat. Se consuma cu sos de tomate iute sau sos tzatziki.
 
 

8.Pita mediteraneana vegana

 

Vei folosi pita si o vei umple cu creveti gratiti la grill sau caliti la abur, avocado se feliaza, 2-3 linguri de branza feta presarata si cateva cuburi de pepene rosu.
 
 

9.Salata din soiuri diferite de tomate

 

Vei folosi rosii obisnuite, rosii galbene, castraveti rondele, cateva rosii uscate (sunt de cumparat in plafare sau magazinele bio, dar le poti usca repede si acasa), ceapa verde tocata, patrunjel tocat, zeama de la o lamaie, 2 linguri de ulei de masline, sos de soia bio.
 
 

10.Salata de cruditati cu piftele din piept de curcan

 

 

Piftele se prepara asa cum stii doar ca de data aceasta din piept de curcan faramitat si amestecat cu legume si verdeturi tocate. Le poti gati la cuptor sau la tigaie neaderenta. Salata de cruditati se preara din 2 cani de frunze de salata, sos tzatziki, ridiche, patrunjel tocat, ardei galben gras.
 

 

Tags:
mancaruri de slabit
mancaruri mediteraneene de slabit
bolile circulatorii
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare