13 cele mai bune alimente care te racoresc vara si ajuta la slabit

Alimentatie 19.06.2018 dietetik
Vara isi face simtita prezenta din ce in ce mai mult. Abia mai facem fata temperaturilor ridicate, care ne dau impresia ca ne topim. Oricat de mult ne-ar placea sa stam in bucatarie si sa preparam mancaruri cat mai diverse, problema este ca se incinge o caldura si mai mare vara de la sursele de caldura. Nu mai zic ca nici digestia nu mai face fata mancarurilor calde, care te lasa imediat fara energie. 
 
In zilele toride corpul se straduieste sa-si scada temeperatura corpului, iar pentru asta depune multa energie. Nu are rost sa-o ingreunam actiunea consumand mancaruri calde si copioase. Vara este anotimpul in care  iti poti lua o pauza sigura de la statul in bucatarie si sa te bucuri de tot ce-ti ofera natura. Iata ce poti alege:
 
1.Pepenele rosu
 
Este de departe vedeta verii, asa ca nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie. Pe langa faptul ca are aproape toti nutrientii necesari organismului, mai contine si peste 85% apa si antioxidanti. In plus, iti potoleste pofta excesiva de dulce, asa ca va fi mult mai usor sa slabesti. Un consum zilnic de pepene rosu te poate ajuta sa slabesti cate 1 kilogram pe zi. Il poti congela si consuma ca atare, il poti tine in frigider, poti prepara diverse smoothieuri fresh, salate sau poti prepara o inghetata delicioasa de pepene si iaurt grecesc dietetic si zeama de lamaie.
 
2.Pepenele galben
 
Poate nu este atat de popular ca si pepenele rosu, dar cu siguranta te poate ajuta in acelasi mod. Culoarea minunata de galben este data de antioxidanti foarte puternici. Il poti consuma ca si pepenele rosu, dar il poti consuma si la salate si diverse micuri dejun sanatoase.
 
 
3.Avocado
 
Racoritor si consistent. Ce-ti poti dori mai mult? Contine acizi grasi sanatosi Omega-3 si Omega-6, de care sistemul cardiovascular are mare nevoie in sezonul cald pentru sanatatea vaselor de sange. Il poti consuma inghetat, ca atare, in sandvisuri, sub forma de crema si anume guacamole sau in salate si micuri dejun.
 
 
4. Laptele de cocos rece
 
Poti inlocui apa cu laptele de cocos. Te vei hidrata si racori 100% si oricum are mult mai putine calorii fata de sucurile carbogazoase cu gheata.
 
5.Muraturile
 
Sunt racoritoare si acrute, iar asta gratie continutului mare de vitamina C. Te ajuta sa recuperezi sarurile pierdute de organism prin transpiratie excesiva. Le poti consuma ca atare pe post de gustare sau in salate fresh. Poti alege castraveti, gogonele, gogosari, conopida, varza murata sau diverse legume asortate. 
 
6.Bananele
 
Multi se feresc de ele, crezand ca ingrasa, dar confuzia a aparut de la faptul ca sunt foarte consistente gratie aportului ridicat de fibre. Vara sunt perfecte la micul dejun cu budinca de seminte de chia, in salate, consumate ca atare inghetate, smoothieuri si inghetata de casa.
 
7.Castravetii
 
Vara slabesti foarte usor cu castraveti daca ii consumi zilnic la toate mesele principale. Contin vitamine, minerale, antioxidanti si apa peste 80%. Ii poti consuma cu zeama de lamale si patrunjel tocat sau in sandvisuri si smoothieuri. In plus, este si un bun diuretic la fel ca si pepenele rosu , asa ca vei elimina usor toxinele. Vezi idei de salate din doar 4-5 ingrediente!
 
 
8.Semintele de mac
 
Sunt folosite la produsele de patiserie si deserturi, dar nu s-ar fi gandit nimeni ca au capacitatea de a-ti racori organismul. Le poti consuma in inghetata de casa, smoothieuri, salate, dar le poti presara in oricare alte mancaruri.
 
9.Inghetata de casa
 
Aui nevoie doar de iaurt grecesc degresat, zeama de lamaie si fructe la alegere. Le dai prin blender, iar pasta se tine la congelator 2 ore. Iti accelerezi metabolismul si slabesti doar cu inghetatele homemade.
 
10.Ardeiul iute
 
Suna ciudat ca te poti racori cu ardei iute, dar nu este imposibil. Te ajuta sa transpiri si sa-ti reglezi temperatura corpului. Ii poti folosi la salate, creme tartinabile si supe reci.
 
 
11.Iaurtul inghetat
 
Este considerat delicatesa in unele bucatarii internationale, mai ales daca alegi iaurt grecesc. Daca il ingheti te vei racori imediat si vei slabi usor. Consuma-l simplu, cu fructe sau legume.
 
12.Menta
 
Nu exista racorire fara menta si zeama de lamaie. Foloseste-o in salate, supe, ice tea si smoothieuri.
 
 
 
12.Citrice
 
Poti consuma lamai, lime, grapefruit, pomelo si portocale in smoothieuri, salate si inghetate de casa.
 
 
13.Fructele de padure
 
Nu exista mic dejun fara ele daca vrei sa te racoresti. Consuma-le la orice salata, smoothie sau inghetata de casa.
 

 

Tags:
cele mai bune alimente care te racoresc vara
slabit vara
alimente bune vara
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare