4 metode prin care slabesti si iti dezvolti masa musculara in acelasi timp

Experiente 28.04.2017 Livia Caled
Sa slabesti si sa iti dezvolti masa musculara in acelasi timp este un proces care necesita o atentie sporita la dieta si la exercitiile fizice de zi cu zi. Cand dieta este prea drastica si saraca in proteine, atunci muschii isi pierd din fermitate. Pe de alta parte, cand dieta este prea bogata in grasimi, carbohidrati si proteine, tesutul adipos nu da semne ca vrea sa dispara prea usor, insa, totodata, reusesti sa castigi masa musculara.
 
Cum procedezi? Iata 4 metode prin care sa slabesti si sa iti dezvolti masa musculara in acelasi timp:
 
1. Pentru inceput, alege o dieta bogata in proteine
 
Proteinele din alimentatie sunt principalul constituent al masei musculare, intervin in toate procesele celulare si sunt folosite la sintetizarea diferitelor substante, prin procese metabolice complexe. Proteinele sunt si o importanta sursa de energie pentru organism. Dar asta nu este tot. Este dovedit faptul ca dieta bogata in proteine poate ajuta in accelerarea procesului de ardere a grasimilor. O dieta bogata in proteine nu inseamna ca trebuie sa consumi carne la fiecare masa, ci ca trebuie sa incluzi la mesele tale atat proteine de origine animala, cat si proteine vegetale. Alimentele recomandate sunt carnea slaba de pasare, curcan si vita, pestele, fructele de mare, ouale, produsele lactate usoare, semintele, migdalele, nucile, lintea, nautul, fasolea, semintele de canepa decorticate, semintele de chia, tofu, quinoa, bulgurul, hrisca, orezul brun, untul de arahide, ciupercile, spanacul.
 
Nu uita, intr-o dieta echilibrata ar trebui ca 30-35% din aportul de calorii zilnice sa vina din proteine, iar restul din celelalte grupe de nutrienti, asadar, nu neglija celelalte grupe alimentare. 
 
 
2. Limiteaza consumul de carbohidrati
 
Nu mai este o noutate pentru nimeni ca un consum mai mic de carbohidrati inseamna pierderea tesutului adipos. Cu toate astea, nu toti carbohidratii sunt inamicii siluetei si masei tale musculare, unii carbohidrati sunt sanatosi si chiar recomandati in curele de slabire. Carbohidratii integrali nu numai ca ajuta la o absorbtie mai buna a proteinelor in organism, insa iti si dau energie pentru activitatile fizice de zi cu zi. Cei mai recomandati carbohidrati pentru curele de slabire sunt fructele, legumele, fasolea, lintea, nautul, pastele integrale, orezul brun, quinoa, bulgurul, fulgii de ovaz si, in general, cerealele integrale.
 
 
3. Taie 500 de calorii din meniul tau zilnic
 
Daca dieta ta contine 2400 de calorii in fiecare zi, pentru a slabi un kilogram pe saptamana trebuie sa consumi 1900 de calorii pe zi, adica sa tai 500 de calorii din meniul zilnic. Daca vrei sa slabesti mai repede, incearca sa reduci numarul zilnic de calorii la 1600-1700, insa ai grija sa nu te infometezi, sa eviti alimentele procesate si sa alegi numai alimente de calitate pentru dieta ta. 
 
 
4. Fa exercitii cardio de 4 ori pe saptamana
 
Exercitiile cardio trebuie sa faca parte din rutina ta zilnica. Ele ajuta la arderea rapida a grasimilor, dar si la construirea masei musculare. Specialistii in fitness recomanda 4 sedinte a cate 30 de minute de exercitii cardio pe saptamana. Care sunt cele mai eficiente exercitii de tip cardio? Alergatul, step aerobicul, antrenamentele cu greutati, mersul pe bicicleta, dansul, genuflexiunile, flotarile, fandarile si alte asemenea exercitii care te fac sa transpiri. Ele sunt eficiente atat pentru slabit, cat si pentru tonifierea masei musculare. 

 
Tags:
slabire
masa musculara
dieta
proteine
muschi
exercitii
carbohidrati
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare