4 mituri demontate despre diete

In ziua de azi exista atat de multi experti in nutritie si toata lumea da sfaturi despre cum trebuie tinuta o dieta. E momentul sa afli adevarul despre cum sa-ti tii greutatea sub control. 

Mitul 1: Nu manca dupa ora 8 seara (sau 6) 

 
Teoria: Arzi caloriile pe care le-ai mancat ziua, dar cele pe care le mananci seara se transforma in grasimi. 
 
Realitatea: Caloriile nu stiu ce ora este. Organismul tau le digera la fel dimineata, ziua si seara, doar ca va face asta putin mai greu daca stai intins pe canapea, dar le va arde cu siguranta dimineata. Motivul pentru care nu este recomandat sa mananci seara este ca, fiind obosita, ai tendinta sa faci alegeri nesanatoase, spune dietetician din SUA. 
 
Cel mai bun sfat: Renunta la popcorn si la inghetata pe care le mananci in fata televizorului si alege gustari sanatoase, precum fructe sau lapte cu cereale. Cei care mananca noaptea au tendinta de a-si depasi portia pentru ca au sarit peste mese ziua si ajung acasa infometati. Ai grija sa nu treaca 5 ore fara sa mananci si tine cont ca mesele si gustarile tale sa fie mici. 
 

Mitul 2: Pastele ingrasa

 
Teoria: Cand mananci carbohidrati, corpul tau le transforma in zaharuri, care devin apoi grasimi. 
 
Realitatea: Carbohidratii nu te ingrasa, dar ceea ce pui pe langa paste, da. Carbohidratii includ legumele, fructele si cerealele integrale, care sunt o parte importanta dintr-o dieta sanatoasa. Deci problema in sine nu sunt pastele, ci cantitatea de paste pe care o mananci. O portie de paste pe care o comanzi la restaurant are pana la 600 de calorii, fara sa calculam sosul. 
 
Cel mai bun sfat: Nu este nicio problema daca mananci paste in portii moderate. Dieteticienii recomanda maxim 85 de grame de paste crude de persoana. E o cantitate mica, dar trebuie sa vezi pastele ca un ingredient, nu ca un fel de mancare in sine. Pe langa paste, adauga legume, fasole, pui sau peste si fa sosul din rosii cu foarte putin ulei. 
 
 

Mitul 3: Dieta este cel mai bun mod prin care sa slabesti

 
Teoria: Sa tii o dieta pe termen scurt este cea mai eficienta metoda prin care sa dai jos kilograme. 
 
Realitatea: Intr-adevar, pe termen scurt pierzi din greutate, dar schimbarile pe durata determinata nu duc la schimbari permanente. O dieta nu functioneaza daca o pui in practica o vreme, apoi te intorci la vechile obiceiuri. 
 
Cel mai bun sfat: O schimbare cu adevarat importanta si care te va ajuta sa slabesti si sa te mentii ar fi sa te gandesti ca vei manca intr-un anumit fel, sanatos, toata viata. Gaseste un plan de a manca pe care ai putea sa-l respecti pe termen indelungat. In plus, ai nevoie sa faci si sport. 
 

Mitul 4: Grasimile ingrasa

 
Teoria: Grasimile au noua calorii pe gram, in timp ce carbohidratii si proteinele au numai patru pe gram, deci daca vrei sa slabesti eviti cat poti grasimile. 
 
Realitatea: Grasimea nu este dusmanul tau. De fapt, grasimea iti da senzatia de satietate, ceea ce inseamna ca vei manca mai putin. 
 
Cel mai bun sfat: Mananca grasimi, dar ai grija de care. Alege-le pe cele sanatoase, cum ar fi cele pe care le gasesti in nuci, migdale, somon, avocado. Si in acest caz, nu uita de moderatie. Mananca portii mici si vei reusi sa slabesti si sa-ti mentii greutatea.
Tags:
mituri
diete
nutritie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare