5 alimente care te ajuta sa scapi de stres

Auzim din ce in ce mai multe persoane care se plang ca sunt stresate, anxioase, furioase, obosite sau care au probleme de sanatate. Nivelul constant de stres iti poate afecta atat sanatatea, cat si viata intreaga, de aceea este important sa incerci sa-l reduci. 
 
Poti sa apelezi la metode de urgenta pentru a te relaxa sau poti sa faci cateva schimbari in dieta ta prin care vei tine stresul la distanta. Iti sugeram cateva alimente care ar putea sa-ti linisteasca putin zilele agitate. 
 
Ceaiul verde sau cel negru. Ambele ceaiuri sunt bogate in aminoacizi si L-teanina, cunoscute pentru reducerea stresului si a anxietatii. Studiile au demonstrat ca teanina combinata cu cafeina naturala din ceai sporeste concentrarea si atentia. 
 
Guma de mestecat. Desi nu este foarte recomandata, pentru ca stimuleraza secretia gastrica, provocand chiar si gastrita, guma de mestecat poate sa te destreseze, chiar daca nu este tocmai un aliment. Un studiu realizat de Universitatea Peking a demonstrat ca persoanele care mestecau guma in timp ce erau expuse la zgomote foarte puternice erau mai putin stresate decat cele care nu mestecau, in aceleasi conditii. 
 
 
Carnea de porc cu fasole. Aceasta masa este bogata in vitamina B, care este foarte importanta pentru producerea energiei si pentru diminuarea depresiei si anxietatii. Un nivel scazut de vitamina B din corp a fost asociat cu stare de agitatie, iritabilitate, palpitatii cardiace si oboseala. 
 
Alimentele bogate in magneziu, precum spanacul, broccoli, semintele de dovleac si soia s-au dovedit a fi esentiale in pastrarea stresului fizic si psihic la nivel minim. O portie de 100 de grame de spanac, de exemplu, iti asigura jumatate din necesarul zilnic de magneziu. Un grad scazut de magneziu in corp a fost asociat cu un nivel ridicat de stres si cu depresii. 
 
 
Citrice. Apeleaza cu incredere la portocale, lamai, mandarine si alte citrice pentru ca acestea relaxeaza vasele de sange, deci si pe tine. Vitamina C pe care o contin ormalizeaza tensiunea si anihileaza o parte din cortizolul din sange, mereu in exces la persoanele supuse stresului prelungit.  
 
Tags:
stres
alimente
relaxare
ceai
guma de mestecat
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare