5 moduri delicioase in care sa consumi semintele de chia

Experiente 31.03.2017 Livia Caled
In ciuda faptului ca sunt foarte mici, semintele de chia sunt adevarate medicamente naturale. Ele mentin sanatatea creierului, imbunatatesc digestia, combat balonarea, accelereaza tranzitul intestinal, combat stresul, ajuta in lupta cu radicalii liberi si mentin sanatatea cardiovasculara. Semintele de chia sunt de mare ajutor si in cura de slabire, deoarece confera rapid senzatia de satietate fara sa contina multe calorii. 
 
In 28 de grame de seminte de chia se gasesc urmatorii nutrienti:
  • 11 grame de fibre;
  • 4 grame de proteine;
  • 9 grame de grasimi sanatoase, dintre care 5 sunt Omega-3;
  • calciu: 18% din necesarul zilnic;
  • mangan: 30% din necesarul zilnic;
  • magneziu: 30% din necesarul zilnic;
  • fosfor: 27% din necesarul zilnic.
De asemenea, semintele de chia mai contin in cantitati mai mici si zinc, vitamina B3, potasiu, vitamina B1 si vitamina B2. 
 
 
Semintele de chia absorb de 10 ori greutatea lor in lichide, asta inseamna ca trebuie sa ai grija la cate seminte folosesti la mancarurile pe care le prepari. 
 
Care sunt cele mai delicioase moduri in care sa consumi semintele de chia?
 
1. Prepara-le sub forma de budinca
 
Cel mai simplu mod in care sa prepari semintele de chia este sa pui lapte sau apa peste ele si sa amesteci pana cand se transforma intr-o gelatina. Adauga zahar, fructe, seminte, scortisoara si ce alte ingrediente mai vrei pana cand obtii gustul care iti place. Ca sa fie mai cremoasa, amestec-o cu blenderul.
 
2. Adauga-le in dulceturi sau prajituri
 
Daca iti plac prajiturile cu mac, atunci o sa iubesti si checul sau briosele cu chia. Tot ce trebuie sa faci este sa le adaugi in compozitia de prajituri. De asemenea, semintele de chia merg foarte bine si in dulceturi pe care le fac mai gelatinoase. 
 
 
3. Presara-le in salate
 
Semintele de chia se pierd elegant in dressingul de salata. Fac casa buna si cu semintele de mac, asa ca foloseste-le cu incredere intr-un dressing cu suc de lamaie. Gustul acrisor te va ajuta sa te mobilizezi ca sa termini ziua intr-o cheie pozitiva.
 
4. Pune-le in smoothie-uri
 
Cand te grabesti si vrei sa consumi un mic dejun bogat in proteine, prepara-ti rapid un smoothie. Amesteca-le cu fructe si lapte si nu vei duce lipsa de energie pana la pranz. Semintele de chia merg combinate nu numai cu fructele, ci si cu spanac, avocado, patrunjel, telina, morcovi. 
 
5. Amesteca-le cu ceapa, ulei si suc de lamaie
 
Pune semintele de chia in apa sa se umfle, apoi amesteca-le cu putin ulei, suc de lamaie, sare si o ceapa taiata cat mai fin. Consuma acest amestec intins pe paine ca pe icre, gustul este foarte bun.
 
 
Tags:
seminte de chia
chia
retete chia
cum consumi chia
budinca de chia
prajituri cu chia
salata cu chia
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare