5 moduri simple prin care sa iti mentii creierul sanatos

Motivatie 27.10.2016 Livia Caled
Spre deosebire de sistemul digestiv care ne pune mereu in alerta si ne da semnale cand nu-i convine ceva, creierul nu ne avertizeaza prea des daca are vreo problema. Durerile de cap le tratam simplu cu medicamente, dupa care nu ne mai gandim prea tare ca si aceasta parte a corpului nostru are diverse nevoi pentru a se mentine functionala si sanatoasa.
 
In general, sfaturile pe care le dau neurologii pentru sanatatea creierului sunt destul de simple, insa pe cat sunt de simple, pe atat sunt de greu de urmat. 
 
Iata mai jos care sunt cele mai simple 5 metode prin care sa-ti mentii creierul sanatos:
 
1. Dormi bine
 
Creierul are nevoie de somn in fiecare noapte, de la apus pana la rasarit. Deoarece societatea moderna ne-a limitat posibilitatea de a respecta ritmul circadian, construind tot felul de obisnuinte seara (iesitul in club, cititul la calculator, uitatul la seriale, mersul la film de la 10 seara s.a.m.d), este important sa ne pastram totusi un program de somn in fiecare seara. Creierul se odihneste cel mai bine intre 9 seara si 9 dimineata, asadar incearca sa iti pui cele 8 ore de somn in acest interval.
 
2. Ofera-ti momente in care sa nu te gandesti la nimic
 
Se spune ca stresul este inamicul numarul 1 al sanatatii, insa el este foarte greu de evitat. Pentru a avea mintea cat mai limpede, invata sa ti-o golesti de toate gandurile si sa stai pur si simplu cateva minute pe zi fara sa te gandesti la nimic. Acest lucru ajuta la relaxarea creierului si la gestionarea mai buna a inevitabilelor momente de stres. Mai multe studii au aratat ca meditatia scade riscul de imbatranire prematura a creierului si de Alzheimer sau alte boli degenerative.
 
 
3. Fa miscare
 
Corpul nostru nu este proiectat sa stea jos, sedentarismul nu face decat sa ii incetineasca functiile vitale. Ca sa faci miscare nu inseamna sa alergi la maratoane sau sa faci trasee complicate pe munti, ci sa iesi la plimbari, cu bicicleta, sa faci exercitii de intindere si sa iesi cat mai des in natura.
 
4. Consuma multe legume, salate si fructe
 
Plantele verzi, legumele si fructele contin antioxidanti care impiedica actiunea radicalilor liberi asupra celulelor. Multe fructe, legume si condimente au efect anti-inflamator si ajuta la mentinerea sanatatii cognitive. Desi nu s-a demonstrat ca alimentele au vreun efect direct asupra creierului, mai multe studii au aratat ca alimentele bogate in omega-3 si vitamina E au contribuit la refacerea unor pacienti dupa un atac cerebral. 
 
5. Calatoreste in locuri noi
 
Cea mai simpla metoda prin care sa inveti lucruri noi si sa te relaxezi totodata este sa calatoresti. Alege-ti mereu destinatii noi, citeste despre ele, organizeaza excursii cu prietenii, fa trasee si drumetii, mergi in city break-uri, toate aceste lucruri iti vor da o stare de fericire de care creierul tau are nevoie pentru a se mentine sanatos.
 
 
 
Tags:
stres
creier
sanatatea creierului
creier sanatos
somn
alzheimer
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare