5 motive sa mananci mai mult naut

Nu degeaba consuma indienii si arabii foarte mult naut, acest aliment este foarte satios si sanatos. Fie ca il prepari sub forma de tocanite, falafel, humus sau il fierbi si il pui in salate, nautul este foarte gustos si nu necesita cine stie ce indemanare culinara pentru a fi preparat.
 
Esential pentru naut este sa fie fiert bine pentru a se evita problemele de digestie, gazele intestinale si flatulenta. Asadar, daca optezi sa fierbi acasa nautul si nu sa il cumperi la conserva, ai grija sa il fierbi in mai multe ape si sa il lasi o noapte la inmuiat. In caz ca ai fiert prea mult naut, acesta se pastreaza bine la congelator si poate fi folosit oricand si la alte mancaruri. 
 
De ce e recomandat sa mananci mai mult naut?
 
1. Contine proteine
 
Daca tii o dieta vegetariana, nu trebuie sa iti faci griji pentru deficitul de proteine, nautul contine suficiente cat sa te mentina in forma. La 100 de grame de naut fiert avem 163 de calorii si 12 grame de proteine. Combinat cu orez, nautul iti asigura proteina completa, ceea ce inseamna ca suplineste cu succes carnea. 
 
2. Scade colesterolul
 
Nautul are un continut mare de fibre si antioxidanti si un continut mic de grasimi, motiv pentru care ajuta la reglarea nivelului de colesterol, mentinerea sanatatii peretilor vaselor de sange si, mai ales, la combaterea afectiunilor cardiovasculare. 
 
 
 
3. Este bogat in fier
 
Daca ai anemie, un consum regulat de naut te va ajuta sa invingi aceasta afectiune si sa ai energia de care ai nevoie. La 100 de grame de naut avem 2,8 mg de fier, fier care se absoarbe foarte bine, deoarece nautul contine si vitamina C.

4. Confera o senzatie de satietate pe termen lung
 
Deoarece contine proteine, magneziu, fier, potasiu, mangan, zinc, fosfor, seleniu, calciu, vitamina C, vitamine de tip B si fibre, nautul controleaza pofta de mancare si mentine o stare de satietate pe termen lung, motiv pentru care este recomandat si in curele de slabire. 

5. Combate constipatia
 
Una dintre cele mai neplacute afectiuni este constipatia, o afectiune care poate fi combatuta usor consumand multe lichide si fibre. Nautul este bogat in fibre insolubile care ajuta la combaterea constipatiei, curatarea intestinelor de toxine si la scaderea riscului de a face cancer la colon.
 
Mai multe studii au aratat ca un consum regulat de naut combate riscul de a face osteoporoza, cancer la san si diabet de tip 2. 
 
 
 
Tags:
naut
proprietati
beneficii
sanatate
mancare naut
naut fiert
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare