6 nutrienti care cresc tonusul muscular

Daca vrei sa arati ca in reviste nu este suficient sa-ti contorizezi caloriile, ci trebuie sa iti hranesti si organismul cu nutrientii potriviti astfel incat muschii sa se contureze frumos. Asadar, iata cum trebuie sa arate meniul special pentru muschi. 

1. Vitamina C
 
Vitamina C, care se gaseste in fructe si legume, mentine sanatatea vaselor de sange care transporta oxigen si nutrienti catre muschi. In plus, vitamina C formeaza un bloc de colagen pe care organismul tau il foloseste pentru a construi oase si muschi. Asadar, trece in meniu o portocala sau jumatate de ardei gras sau o cana de capsuni. 
 
2. Omega 3
 
Acizii grasi Omega 3 cresc fluxul sangelui catre muschi, scad inflamatia si ajuta la o recuperare mai rapida, asa ca acestia vor reprezenta de acum incolo arma ta secreta pentru un corp bine lucrat. 
 
Adauga deci in meniu peste gras (somon, hering, sardine, ton), seminte de in, seminte de chia, nuci si suplimente pe baza de alge. 
 
3. Calciu 
 
Calciul este unul dintre doi cei mai importanti nutrienti de care are nevoie organismul uman pentru sanatatea si vigurozitatea oaselor si a muschilor. De fiecare data cand ridici o greutate, acest mineral le da muschilor puterea sa se contracte si, ulterior, sa creasca. 
 
Nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta produsele lactat si legumele cu frunze verzi. Daca preferi suplimentele alimentare, tine cont ca ai nevoie de vitamina D ca sa ajuti calciul sa se fixeze. 
 
 
4. Magneziu 
 
Femeile sunt cele care au de multe ori deficit de magneziu, din cauza menstruatiei, dar e bine de retinut si de catre barbati ca acest mineral iti atenueaza crampele si febra musculara. 
 
Daca iei suplimente alimentare, alege o doza de 310 - 320 de miligrame de zi, dar daca ridici greutati de cel putin trei ori pe saptamana, poti sa iei 400 de miligrame. Magneziu gasesti si in alimente cum ar fi spanac, nuci, legume, cereale integrale sau chiar si intr-o baie relaxanta cu sare epsom. 
 
5. Complexul de vitamine B 
 
Acesta include vitaminele B1, B2, B3, B6, B7 si B12 si este esential pentru sanatatea organismului, dar cu atat mai mult cand vrei sa-ti cresti masa musculara. Vitaminele B produc energie, mentin sanatatea sistemului nervos si ard caloriile. 
 
Acestea se regasesc in cereale integrale, oua, legume, nuci, carne slaba sau alimente fortificate. 
 
6. Vitamina E
 
Migdalele pe care le mananci dupa sala iti aduc in organism proteine, grasimi sanatoase si fibre. Vitamina E care se regaseste in acestea ajuta celulele sa-si revina dupa efortul fizic si sa creasca mai repede. Tine minte sa mananci in fiecare zi nuci si seminte.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
muschi
tonus muscular
alimente
vitamine
nutrienti
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare