6 obiceiuri care te impiedica sa slabesti

Cura de slabire este o perioada destul de stresanta pentru oricine, insa ea poate deveni si mai stresanta daca kilogramele in plus nu vor sa se topeasca si tot efortul depus pare in zadar. Nu de putine ori dietele prea stricte sunt insotite de depresie si nemultumire, stari care pot fi evitate daca se elimina obiceiurile care duc la stagnare in cura de slabire. Daca alimentatia este prea saraca, organismul incearca din rasputeri sa se recupereze si ajunge sa se ingrase la fiecare greseala pe care o faci. Asa se explica de ce te ingrasi dintr-o felie de paine dupa ce te-ai privat o luna de acest aliment si ai mancat extrem de putin.

Care sunt cele 6 obiceiuri care nu te lasa sa slabesti?

1. Faci prea multe exercitii cardio
Exercitiile cardio facute prea des pot fi percepute de corp ca fiind stresante. Stresul provoaca eliminarea hormonului numit cortizol, care, in timp, ajunge sa ne fure energia, sa ne slabeasca masa musculara si sa impiedice procesul de pierdere a kilogramelor. Cortizolul se mai numeste si hormonul stresului si este produs de glanda suprarenala. Cand glanda suprarenala produce prea mult acest hormon tindem sa retinem grasime in zona abdominala. Ca sa aduci nivelul de cortizol la normalitate este recomandat sa faci sport, insa nu exagerat. Cortizolul este asociat cu cresterea apetitului culinar, dorinta de dulce si cresterea in greutate.

2. Mananci prea multe fructe
Ai aflat ca e ok sa mananci fructe in orice regim de slabire pentru ca ele nu ingrasa? Aceasta informatie este partial gresita, fructele sunt intr-adevar sanatoase si au putine calorii, insa ele contin zahar si consumate in exces ajung sa ingrase. Zaharul este zahar indiferent daca este luat din fructe sau din prajituri.

3. Nu mananci grasimi bune
Iti este atat de teama sa nu te ingrasi, incat preferi sa rontai toata ziua niste morcovi? Organismul tau o sa fie privat de toti nutrientii de care are nevoie si nu va functiona cum trebuie. Este bine de stiut ca nu toate grasimile sunt rele, iar pentru o buna functionare a organismului este nevoie de grasimi. Daca ai carente alimentare, corpul tau o sa fie fara energie si nu o sa poti sa faci sport. Unde gasesti grasimi bune? In peste, fructe de mare, somon, migdale, ulei de masline, nuci, oua, lactate.



4. Dupa cura de slabire revii la vechile obiceiuri culinare
Majoritatea persoanelor se gandesc la o cura de slabire ca ar avea un inceput si un sfarsit. Nu ar trebui sa te iti fixezi un singur obiectiv al curei de slabire, si anume acela de a slabi, ci si schimbarea stilului de viata. Daca ai inceput o cura de slabire, inseamna ca inainte aveai o dieta nutritionala nesanatoasa si evident, daca mananci ca inainte, te vei ingrasa la loc!

5. Iti pierzi rabdarea si intrerupi cura de slabire mancand de toate
Incepi foarte multe cure de slabire si nu termini niciuna pentru ca nu ai rabdare? Obisnuiesti sa iti spui "cine ma place, ma place asa cum sunt"? Atunci nu o sa slabesti niciodata. Faptul ca nu ai rabdare sa tii o cura de slabire arata dezinteres fata de corpul tau. Incearca sa iti pui corpul pe primul plan si nu mancarea.

6. Crezi ca este permis sa mananci tot ce vrei doar pentru ca faci sport
Nimic mai gresit. Miscarea nu arde toate caloriile pe care le consumi, ci destul de putine. Miscarea este buna pentru tonifierea organismului, mentinerea unei inimi sanatoase si pentru prevenirea osteoporozei. De asemenea, reduce riscul de atac cerebral. Ea insa nu este suficienta pentru a slabi.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Tags:
slabire
cum sa slabeti
obiceiuri care te impiedica sa slabesti
slabire rapida
stagnare cura
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • biancad
    1. biancad 27.09.2013 17:45

    Buna! Am sa va spun cate ceva despre felul in care am slabit 8,5 kg in ultimele 6 luni. In plus, vad pe zi ce trece ca tot mai slabesc putin cate putin. Dragele mele colege de suferinta (de cea a kg in plus), totul sta in echilibru!! Sincer, nu am bani de nutritionist, de mers la sala sau de cumparat pastile-minune sau shake-uri cu numarul de calorii sub 0. In ce priveste miscarea, aleg mersul pe jos sau pedalatul cu bicicleta. E si eco, si "runs on fat, not on money." Dieta mea e lacto-vegetariana de 2 ani, dar obiceiurile alimentare si lipsa miscarii m-au impiedicat sa scap de kg in plus. Asadar, fara chipsuri, fara fast-food. Paine rar, si daca e sa fie e neagra/integrala. chestii prajite CAT mai putine. Dulciuri cu masura. Daca e sa mananc o felie de tort la o aniversare, mananc mult mai putin aperitiv. Pe scurt, tai dintr-o parte daca pun din alta. Nu stau sa cantaresc fiecare aliment, sa numar fiecare calorie cu exactitate, dar estimativ fac un calcul si niciodata nu ajung la 2000 calorii pe zi, doar undeva la 1500. Beau ceaiuri, macar o cana pe zi, dar neindulcita (imi beau cafeaua indulcita, dar uneori cu indulcitor din stevia, nu zaharina, ca aia e cancerigena). Uneori mai beau si Kombucha, care ajuta la tranzitul intestinal si e plina de vitamine. Bineinteles, hidratarea cu APA e esentiala. In plus, aproape in fiecare zi cand fac dus, imi fac scrub de cafea+ulei de masline+zahar pe zonele cu celulita.

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare