7 lucruri care se intampla cu corpul tau cand sari peste mese

Experiente 08.03.2017 Livia Caled
Te-ai trezit tarziu si nu ai mai avut timp sa mananci nimic inainte sa pleci la birou? Preferi sa sari peste masa de pranz ca sa termini mai repede lucrurile pe care le ai de facut? La cina nu mai ai chef sa gatesti si mananci niste junk food? Ei bine, aceste obiceiuri nu sunt deloc bune pentru organismul tau. Cand sari peste o masa si mananci haotic, prea mult sau prea putin, efectele adverse in corpul tau se tin lant.
 
Cu cat corpul e mai tanar, cu atat el e mai rezistent la infometare, efort si consum de alimente nesanatoase. Insa, odata cu inaintarea in varsta, alimentatia haotica incepe sa-si puna amprenta asupra sanatatii, de aceea trebuie respectat cat de cat un orar al meselor.
 
Asadar, ce se intampla cu corpul tau cand sari peste o masa?
 
1. Mananci mai mult la urmatoarea masa
 
Daca intentionezi sa slabesti sau sa iti mentii greutatea, atunci nu e cea mai buna idee sa sari peste mese. Cand te infometezi si iti propui sa rezisti cat mai mult fara mancare sau pur si simplu nu iti faci timp sa mananci, iti pierzi orice urma de ratiune si nu mai controlezi cantitatea sau calitatea mancarii pe care o consumi la urmatoarea masa. Deci, cea mai buna solutie este sa mananci moderat si des.
 
2. Esti mai predispus la imbolnaviri
 
Un studiu realizat la Harvard School of Public Health a aratat ca femeile care sar in mod regulat peste micul dejun au un risc cu 20% mai mare de a face diabet de tip 2. De asemenea, barbatii care au un obicei din a nu manca dimineata sunt mai predispusi la boli de inima. Alte riscuri la care te expui atunci cand sari peste mese sunt anemia, imunitatea scazuta, problemele cu tiroida, dar si scaderea rezistentei structurii osoase.
 
 
3. Iti pierzi puterea de concentrare
 
Cand creierul nu isi primeste doza de substante nutritive de care are nevoie in fiecare moment ca sa functioneze, apar problemele de concentrare, lipsa de energie, durerile de cap, senzatia de ameteala si oboseala. De asemenea, starile de iritare inerente sentimentului de foame nu te vor parasi nicio secunda.
 
 
4. Digestia ta este data peste cap
 
Oferindu-i corpului tau cantitati mari de mancare foarte rar sau cantitati mici de mancare, de asemenea, rar, digestia este complet data peste cap si nu mai functioneaza cum trebuie. Sa nu te miri daca te vei confrunta cu crampe stomacale, constipatie sau balonare.
 
5. Metabolismul este incetinit
 
Cand organismul iti da semnale clare ca are nevoie de hrana iar tu le ignori, el intra intr-o stare de alerta si incetineste metabolismul. Atunci cand mananci la ore regulate, iti asculti corpul si nu-l infometezi, el functioneaza in parametri normali. Asadar, daca vrei sa slabesti, nu e cea mai buna idee sa sari peste mese. 
 
6. Mananci mai nesanatos
 
In general, persoanele care obisnuiesc sa sara peste mese nu sunt foarte preocupate de calitatea alimentelor pe care le consuma. Diverse studii realizate la Cornell University au evidentiat faptul ca persoanele care sar peste mese consuma cu 31% mai multa mancare de tip junk food. De asemenea, persoanele care merg la supermarket inainte de masa sunt inclinate sa aleaga alimente bogate in calorii pentru a-si potoli foamea cat mai repede.
 
7. Nu mai ai energie sa faci sport
 
Cand te fortezi sa faci sport pe stomacul gol, nu numai ca vei avea o stare de slabiciune generala, insa masa musculara va fi si ea afectata. Specialistii in fitness recomanda consumul de carbohidrati atat inainte de antrenament cat si dupa. Alege carbohidrati de calitate si evita faina alba si zaharul alb. 
 
 
Sursa foto: livestrong.com
 
Tags:
sari peste mese
metabolism incetinit
program mese
cum mananci
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare