8 exercitii eficiente pe care sa le faci la birou

Cum stai toata ziua pe scaun la birou, iar efectele vietii sedentare sunt foarte ingrijoratoare, iti propunem un set de 8 exercitii care sa-ti faca ziua de munca mai sanatoasa si mai vesela. 

Un studiu nou arata ca 30 de minute de exercitii cardio, de cinci ori pe saptamana, tot nu inlatura riscurile asupra sanatatii a unei vieti sedentare, iar aceste exercitii nu-ti promit un abdomen cu patratele, dar iti vor imbunatati rezistenta si vor arde cateva calorii in plus. 
 

Cardio

 
1. Stapanul scarilor 
 
Vrei sa eviti discutiile inutile si incomode din lift? Urca pe scari si iti vei creste repede pulsul. Daca ai nevoie de un exercitiu cardio, urca doua trepe deodata intr-un ritm rapid. 
 
2. Sprint pe holuri
 
In locul alergarilor lungi si plictisitoare, pe care oricum nu le poti face la munca, alege o pauza pentru un sprint. Daca vrei o provocare si mai si, fa alergarea rapida cu picioarele la piept! Apoi linisteste-te putin si revino la mailurile tale. 
 
3. Salturi de bucurie 
 
Ai gasit un client nou sau ai finalizat cu bine proiect important? Nu, nu te sfatuim sa desfaci sampania, ci sa sari de bucurie. Dar trebuie sa faci o saritura speciala: stai cu picioarele departate, du-l pe cel stang in spate si lasa-te usor in jos pana cand formezi unghiuri de 90 de grade la ambele picioare. Sari apoi tare, cu toata bucuria pe care o simti, si in saritura schimba piciorul. Repeta de 10 - 12 ori. 
 
4. Dansul de sub birou 
 
Nu e nimic rau in a da din picioare pe sub birou, mai ales pe muzica. Aceasta miscare, de a bate ritmul in podea, elibereaza tensiunea si iti da energie fara sa te vada nimeni. 
 

 

Picioare si fese 

 
5. Peretele in loc de spatar
 
Acest exercitiu este foarte bun pentru cresterea rezistentei si a fortei. Stai cu spatele rezemat de un perete, indoaie genunchii si lasa-te in jos pana cand pulpele tale vor fi paralele cu podeaua. Stai acolo pentru 30 - 60 de secunde (sau 12 ore, cat e recordul mondial) si citeste foile pe care le-ai luat de la imprimanta. 
 
6. In timp ce pazesti imprimanta 
 
Ai de asteptat pana cand se printeaza vreo 200 de pagini? Profita de timpul asta si fa exercitiul urmator: stai cu picioarele usor departate, apasa pe pernutele degetelor, apoi ruleaza talpa usor pana la calcaie. Repeta de 12 - 15 ori sau pana cand isi termina imprimanta treaba. 
 
7. Exercitiu silentios pe scaun 
 
Daca ti-e jena sa sari in birou sau sa faci tot felul de exercitii (desi nu ar trebui!), avem pentru tine un exercitiu pe care poti sa-l faci fara sa te vada nimeni. N-o sa stie absolut nimeni ce faci acolo si te alegi si cu un posterior de invidiat! Pur si simplu incordeaza-ti fundul, mentine pozitia pentru 5 - 10 secunde apoi relaxeaza. Repeta de cate ori ai chef. 
 

Umeri si brate 

 
8. Tractiuni pe scaun 
 
Poti sa faci tractiuni oriunde, asa ca de ce nu ai incerca si la birou? Asaza-te pe un scaun solid, fara roti, si pune mainile pe bratele acestuia. Ridica-te in maini, avand picioarele in aer, apoi asaza-te din nou. Repeta de 8 - 10 ori.
 
Foto: Hepta
Tags:
birou
sport
exercitii
sanatate
sedentar
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare