8 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci inainte de culcare

Calitatea somnului de noapte depinde de cat de activa ti-a fost ziua, ce ai mancat si ce ai baut, cat de stimulat din punct de vedere mental ai fost, dar in mod special ce s-a intamplat inainte sa te bagi in pat. 

Pe langa folosirea tabletei sau a smartphone-ului, administrarea anumitor medicamente, consumarea cafelei, efectuarea unor activitati care te pot activa, lucruri despre care stii deja ca iti dau insomnii, mai evita urmatoarele: 
 
1. Sa-i scrii unui prieten 
 
Este foarte dragut sa ii multumesti unui prieten, fix inainte sa adormi, pentru ziua minunata pe care ati petrecut-o impreuna, dar asteapta-te ca celalalt sa-ti raspunda, ceea ce inseamna ca te va trezi. 
 
Un studiu din 2011 realizat de Fundatia Nationala a Somnului din SUA a aratat ca 10% din tinerii intre 13 si 18 sunt treziti in fiecare noapte sau aproape in fiecare noapte de un mesaj, apel sau mail si 1 din 5 persoane cu varste intre 13 si 29 de ani cel putin cateva nopti pe saptamana. 
 
Daca tii neaparat sa ii scrii prietenului tau, fa asta apoi du telefonul in alta camera sau da-l pe silent. 
 
2. Sa bei ceai 
 
Seara nu poti sa bei orice tip de ceai ai tu chef, caci unele contin cofeina si stimulanti, cum ar fi cel verde, negru sau chiar si cel alb. Bucura-te totusi de un ceai de musetel sau, ca sa fii sigura ca ceaiul pe care il bei seara nu te va activa, fa urmatoarea miscare: scufunda rapid pliculetul de ceai intr-o cana de apa fierbinte, apoi lasa pliculetul in a doua cana cu apa fierbinte. Cea mai mare parte din cofeina din ceai este eliberata in prima parte a procesului, iar tu te vei bucura apoi de un ceai fara stimulanti. 
 
3. Sa mananci inghetata cu cacao 
 
Probabil stii deja ca ciocolata este o sursa foarte buna de cofeina, in special cea neagra care are un continut mare de cacao, dar si inghetata cu cacao sau cu ciocolata te poate trezi peste noapte, mai ales daca esti sensibil la cofeina. 
 
4. Sa te arunci de la laptop direct in pat 
 
Organismul tau are nevoie de cel putin 30 de minute de liniste, timp in care tu sa te deconectezi de la tot, caci altfel cand te vei aseza in pat creierul tau va continua sa-ti vorbeasca.
 
 
5. Sa mananci alimente condimentate sau grase 
 
Stii deja ca n-o sa-ti fie bine daca te culci cu burta plina, dar acum te atentionam sa eviti in mod special inainte de culcare alimentele condimentate si pe cele grase pentru ca acestea iti cresc aciditatea. Ar fi ideal ca iei cina cu 2 ore inainte sa te culci, ca sa-i dai timp organismului tau sa digere. 
 
6. Sa bei alcool 
 
Alcoolul iti poate da senzatia ca te relaxeaza si ca te ajuta sa adormi mai repede, dar in momentul in care corpul tau incepe sa metabolizeze alcoolul, somnul REM, adica partea in care te odihnesti cel mai intes, este redus. In plus, alcoolul este diuretic si te va face sa te duci des la baie in timpul noptii. 
 
7. Sa fumezi 
 
Printre multele dezavantaje ale fumatului se numara si proasta calitate a somnului. Multi fumatori spun ca apeleaza la o tigara inainte de a se baga in pat pentru ca ii relaxeaza, dar nicotina este un stimulant si iti va inrautati insomnia si te va face sa te trezesti mult mai devreme dimineata. 
 
8. Sa bei multa apa 
 
Este bine sa fii hidratata, dar nu incerca sa recuperezi pe final si sa bei toata apa din sticla. Un pahar mare de apa inainte sa te bagi in pat iti va asigura cel putin un drum la toaleta peste noapte.
Tags:
culcare
somn
insomnie
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • RADU
    1. RADU 01.04.2015 15:00

    ceaiul nu contine cofeina ci TEINA este oarecum similara cofeinei dar aceasta din urma se gaseste doar in cafea.

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare