8 mituri despre mancarea sanatoasa pe care nu trebuie sa le mai crezi

Cea mai frustranta parte a mancatului sanatos este ca primesti informatii contradictorii si ajungi sa nu mai stii ce e bine sa mananci si ce nu. Nutritionistii s-au exprimat in legatura cu cateva mituri pe care tu va trebui sa nu le mai crezi. 

1. Mit: Fructele si legumele congelate sunt mai putin nutritive decat cele proaspete 
 
Fructele si legumele sunt congelate la doar cateva ore dupa ce au fost culese, pastrand astfel mare parte din proprietatile nutritive. Profita de produsele proaspete, dar atunci cand te grabesti sau vrei alimente care nu sunt in sezon, apeleaza cu incredere la cele congelate. 
 
 
2. Mit: Ai nevoie de detoxifieri si curatari 
 
"Corpul face deja asta pentru tine, nu are nevoie de sucuri si pastile", este de parere Kristin Kirkpatrick de la Institutul pentru Frumusete din Cleveland. 
 
3. Mit: Trebuie sa numeri caloriile ca sa slabesti 
 
100 de calorii de cartofi prajiti, de prajituri sau de Cola nu e aceeasi chestie ca 100 de calorii de legume sau de fructe. Concentreaza-te pe sursa de unde iti iei caloriile, mai degraba decat pe numarul lor. 
 
 
4. Mit: O dieta este mai buna decat alta 
 
Adevarul este ca suntem toti diferiti si unici si trebuie sa ne dam timp si sa ne ascultam organismul. El ne va spune ce functioneaza si ce nu pentru noi. 
 
5. Mit: Grasimile te vor ingrasa 
 
Potrivit multor studii recente, adevarul este exact invers. Diferenta o face tipul de grasimi pe care le consumi. Alege grasimile sanatoase care contribuie la mentinerea sanatatii cardiovasculare. 
 
6. Mit: O cura de sucuri iti va imbunatati metabolismul 
 
Sucurile sunt bune pentru ca iti asigura un aport de vitamine si minerale, dar majorotatea sucurilor din comert (cele pe care 100% natural) nu contin proteine, adica fix cele care au grija de metabolismul tau. Daca iti faci un suc acasa, ai grija sa adaugi o lingura de iaurt grecesc sau pudra proteica. Si limiteaza-te la o singura bautura pe zi!
 
7. Mit: Te ingrasi daca mananci dupa 6 seara 
 
Nu conteaza cand mananci, ci mai degraba ce mananci. Daca mananci mai multe calorii decat ai nevoie, te vei ingrasa - chiar daca iei cina la ora 5. Problema este ca multe persoane care mananca noaptea s-au infometat peste zi. 
 
8. Mit: Dietele fara carbohidrati sunt bune pentru tine 
 
Creierul tau are nevoie de carbohidrati ca sa functioneze, numai ca nu are nevoie de carbohidrati rafinati cum ar fi pastele, painea alba, bomboanele si prajiturile. Cele mai bune surse de carbohidrati sunt cerealele integrale, legumele si fructele.
Tags:
mancare
sanatate
nutritionisti
mit
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare