Afla cum depasesti sindromul premenstrual

Folosit ca argument malitios de barbati, ca sa ironizeze femeile, sindromul premenstrual (SPM) este o corvoada care, uneori, de face sa-ti doresti, fie sa fii barbat, fie sa o invidiezi pe mama ta, deja la menopauza.

Afla ca SPM poate sa devina o amintire, daca o sa alegi cu atentie ce mananci, in cele trei-patru zile care preced menstruatia. Exista o legatura directa si imediata intre SPM, furtuna hormonala asociata acestuia si aportul de calciu, magneziu, acizi grasi esentiali si anumite vitamine, care impreuna domlesc uraganul si te ajuta sa depasesti, zambitoare si calma, aceasta perioada.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Mai trebuie spus ca SPM nu este o boala, ci un fenomen fiziologic, absolut normal, acut la tinerete, mai temperat dupa o sarcina si nastere, care afecteaza, practic, toate femeile. In cazul in care tulburarile asociate SPM devin suparatoare, singurul sfat este acela de a merge la doctor, singurul capabil sa stabileasca cauza suferintei si cel mai bun tratament.

Calciu si magneziu: o combinatie ideala
Este dovedit clinic faptul ca femeile care consuma zilnic doza zilnica recomandata de calciu, respectiv celebrele 1200 de miligrame de calciu, beneficiaza de o reduce a simptomelor fizice si psihice ale PMS cu aproape 50%!

Acest lucru inseamna patru produse lactate pe zi (lapte, iaurt, branza telemea) asociate cu apa bogata în calciu. Daca la aceasta se adauga o doza de 200 miligrame de magneziu, pe zi, retentia de lichide (caracteristica SPM) si balonarea (fusta si pantalonii pocnesc pe tine), asociate SPM, se reduc in mai mult de 40% din cazuri.

Pe langa acest efect magneziul actioneaza si ca un calmant la nivelul musculaturii netede a uterului, limitand senzatia  de durere difuza si crampele asociate PMS. Magneziu produce si o intensa relaxare nervoasa, creste puterea de concentrare ceea ce, dupa cum spuneam, ii va lasa pe barbati fara replici acide.

Mai putina sare, mai mult potasiu
PMS este caracterizat de cresterea tensiunii la nivelul sanilor si de umflarea picioarelor. Pentru a controla aceste probleme, pur si simplu nu trebuie decat sa reduci consumului de sodiu (adica sare de masa si alimentele sarate). In paralele este indicat sa cresti consumul de alimente bogate in potasiu (banane, fructe uscate, migdale, nuci, alune).

Acizii grasi, pentru hormonii nervosi
Omega 6 si omega 3 (ultra-celebrii acizi grasi) sunt transformati, de glandele endocrine, in hormoni care intervin in reglarea proceselor fiziologice, care se consuma in fiecare luna, din organismul femeii. Deficitul de acizi grasi produce o serie de tulburari specifice SPM.

Femeile care au un aport ideal de omega 3 nu au SPM sau manifestarile sindromului sunt pasagere si de scurta durata. Daca aportul de omega 6 este de obicei suficient, la capitolul omega 3 deficitul este foarte des intalnit.

In concluzie: mananca toata cantitatea de peste recomandata intr-o luna in perioada pre-menstruala, adauga in dieta o lingura de ulei de rapita pe zi, cel putin zece zile pe luna, abuzeaza de nuci si soia si fa o pasiune pentru toate legumele crude.

B6 - vitamina femeilor
Vitamina B6 joaca un rol important pentru echilibrul hormonal si functioneaza ca un scut impotriva celor mai multe din simptome, de la edem, la schimbarile de dispozitie, de la oboseala, la disconfortul la nivelul sanilor. B6 se gaseste in carnea de peste, de pui, in cartofi, linte, drojdie si banane.

Rezista tentatiei pentru ciocolata
Femeile simt in perioada pre-menstruala un apetit fara limite pentru ciocolata. Statistic peste 80% dintre femeile afectate de SPM mananca ciocolata. Mecanismul nu este explicat, dar este mai bine daca reusesti sa controlezi acesta pofta. Ciocolata nu te ajuta deloc, ba chiar din contra, creste concentratia de insulina din sange, si mai rau face.

Alege alimente bogate in carbohidrati: paine, cereale, amidon, care maresc senzatia de satietate, apetitul exagerat fiind unul din fenomenele foarte des intalnite in SPM.

Zero strimulente
Evita toate stimulentele: cafea (doar o ceasca, dimineata, indoita cu lapte), ceai, cola. Cafeaua accentueaza durerea sanilor. Contraindicat este si alcoolul. Inlocuieste toate acestea cu exercitii fizice. Lectiile lui Tracy Anderson sunt tot ce poate fi mai bun.

Si inca un argument. Respectarea acestor reguli face ca neplacerile provocate de SPM sa diminueze foarte rapid, iar in timp, chiar sa dispara.

Si ce ar mai avea de comentat barbatii, daca noi nu mai avem SPM?  
 

Tags:
Afla cum depasesti sindromul premenstrual
nutritie sanatoasa
omega 3
omega 6
sodiu
potasiu
sindrom premenstrual
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • Vizitator
    1. Vizitator 27.08.2010 15:41

    deci de-aia ma simteam eu mai bine cand luam omega-3 dupa ce-am nascut :))

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare