Afla cum te poti mentine la o greutate de 55-60 kg (pentru femei)!

Secrete 29.08.2018 dietetik
Un lucru este cert! O femeie nu va fi niciodata multumita pe deplin cu aspectul ei fizic indiferent cat de multa grija ar avea de ea. Totusi, odata cu trecerea anilor si din cauza stilului de viata haotic munca de mentinere a greutatii devine din ce in ce mai grea si asta pentru ca metabolismul incetineste. Spre deosebire de barbati care nu au atat de mult tesut adipos, femeile se confrunta toata viata cu oscilatii de greutate fie din cauza dereglarilor hormonale fie din cauza sarcinilor sau din cauza menopauzei. Desigur, putem lua in calcul si anumite probleme de sanatate care se pot rezolva mai mult sau mai putin pe parcurs. Multe femei fac aceeasi greseala si anume ca toata viata tin diete care de care mai restrictive si ajung sa-si lezeze organismul si ami mult. Nu este de mirare ca greutatea oscileaza mereu.
 
Realitatea este ca poti apela la cateva trucuri la indemana ca sa-ti mentii greutatea dorita fara sa te chinui cu diete draconice si in acelasi timp te poti bucura si de placerile culinare. Nutritionistii chiar recomanda sa alegem un regim alimentar care sa fie pe placul nostru pentru ca doar asa nu vom fi frustrati si va fi usor sa facem fata poftelor excesive. Cele mai multe diete esueaza tocmai pentru ca te abtii mult timp de la ceea ce-ti place, iar la un moment  dat ajungi sa trisezi si sa exagerezi cu portiile de mancare si numarul de calorii. Evident, dieta nu te va multumi pe deplin.
 
O femeie vrea sa fie frumoasa in permanenta, iar daca faci si tu parte din categoria celor care pun pret atat pe aspectul fizic cat si pe sanatate, pune in practica urmatoarele sfaturi:
 
1.Exclude din alimentatie alimentele si categoriile alimentare nesanatoase (dulciuri rafinate, mezeluri procesate si pline de sare si chimicale, produse de patiserie, mancarea de tip fast food, alcoolul, alimentele pline cu sare, afumaturile, grasimile si prajelile). Incearca sa gasesti varianta sanatoasa la fiecare categorie alimentara. De exemplu, daca ti se face pofta de o shaorma o poti prepara acasa cu pite cumparate din magazin, garnea o prepari la grill si poti completa cu multe legume si verdeturi.
 
 
De asemenea, daca iubesti dulciurile si iti este greu sa renunti la ele iti poti prepara acasa dulciuri raw vegane din cateva ingrediente sanatoase. Multe dintre retete nici nu necesita coacere. Daca vrei ceva si mai rapid poti prepara tot acasa sorbeturi, mousse, smoothieuri la  bol, inghetata de casa, banana split, etc.
 
 
2.Include in alimentatie cate putin din fiecare categorie alimentara si anume fibre, proteine vegetale, proteine animale, carbohidrati buni si grasimi sanatoase. Poti consuma tot felul de legume si trufandale, fructe, carne slaba (peste, ton in apa, fructe de mare, piept de pasare), seminte, cereale sanatoase.
 
3.Nu sari niciodata peste micul dejun. Lipsa timpului nu este o scuza. Iti poti pregati masa cu o seara inainte daca stii ca nu ai timp. Iata niste idei de preparare a meniurilor zilnice!
 
4.Mananca mai bine in prima parte a zilei cand metabolismul este mai alert, iar seara consuma ceva light care sa nu ingreuneze digestia. Atunci metabolismul este mai lent, iar caloriile se depun usor.
 
5.Consuma lichide multe precum ape infuzate cu legume si fructe, smoothieuri, salate din verdeturi si legume diuretice, supe light, apa ca atare.
 
 
6.Poti lua 1-2 gustari  pe zi intre mese daca simti nevoia. Poate fi vorba de fructe, iaurt grecesc cu seminte sau cereale, bruschete rapide, legume la grill, inghetata de casa.
 
7.Nu te cantari in fiecare zi. Este descurajator. Kilogramele dispar in functie de propriul organism si de schimbarile pe care le aduci in stilul de viata. Slabesti in ritmul tau.
 
8.Evita sa fii sedentara. Nu spune nimeni sa te inchizi in sala de fitness. Poti face orice tip de miscare si anume inot, plimbari prin parc, treburi casnice, exercitii pilates prin sufragerie, exerciii cardio, exercitii de stretching, exercitii stand pe scaun la birou.
 
 
9.Carnea in farfurie trebuie sa fie de marimea palmei, iar branzeturile de 1-2 degete. La legume nu exista restrictii. Ele trebuie sa predomine in farfurie.
 
10.Este foarte important sa consumi regulat grasimi sanatoase precum avocado, guacamole, ulei de masline, peste fara spini (somon, pangasius, tilapia, ton in apa, fructe de mare), seminte, pseudo-cereale (hrisca, cuscus, naut, seminte de quinoa, etc.).
 
 
11.Dormi noaptea suficient de mult.
 
12.Consuma multe ceaiuri diuretice cu zeama de lamaie.
 

 

Tags:
greutate femei
cum te poti mentine
greutate de 55-60 kilograme
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare