Alimentatia corecta pentru prevenirea bolilor de fiere

Poti sa adopti o dieta pe baza de lichide, astfel ajuti digestia, stimulezi rinichii sa functioneze normal si iti purifici organismul de toxine. Consumand multe lichide previi formarea pietrelor la fiere. Daca consumi lichide din ora in ora sau la doua ore, pret de cateva zile acest lucru iti va fi extrem de benefic. Cand situatia se mai imbunatateste consuma: supe, ceai cu un strop de lapte, cereale rafinate.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Afectiunile fierii sunt mai frecvente la acele persoane a caror diete include un consum ridicat de calorii. Este avizata cantitatea minima de calorii necesara mentinerii greutatii corporale. O cantitate prea mare de proteine poate sa determine o crestere a cantitatii de colesterol de la nivelul vezicii biliare. Proteinele din dieta nu ar trebui sa depaseasca 60-80 grame.

 

Lipidele
De vreme ce grasimea provenita din alimentatie este un factor care provoaca durere, energia ar trebui sa provina din carbohidrati si sa nu existe nicio sursa de grasimi. Cu toate ca indicat ar fi sa nu se consume grasimi de niciun fel cu totii stim ca acest lucru este aproape imposibil. De ce? Simplu pentru ca organismul are nevoie de un complex de nutrienti (vitamine, minerale, antioxidanti etc) si o parte din ei se gasesc in grasimi.

 

Si daca nu este bine sa consumam de niciun fel grasimi pentru ca acest lucru accentueaza crizele de fiere, dar e bine sa consumam grasimi, atunci ce-i de facut? Sa sa restrictioneze drastic consumul de lipide! Doza zilnica recomandata este de 20-30 grame. Mai tarziu dupa ce starea de sanatate s-a mai imbunatatit un pic se va creste usor doza la 40-45 de grame pe zi.

 

Daca esti gurmand si adori prajelile si iti  este greu sa renunti la acestea privesti partea buna a lucrurilor, controlul portiilor cu grasimi favorizeaza pierderea in greutate. Pentru acei pacienti la care consumul de grasimi nu accentueaza simptomele, administrarea de uleiuri vegetale si uleiuri nehidrogenate este recomandat.

 

Carbohidrati
Cresterea dozei de zaharuri simple (regasite in bauturi si dulciuri) este asociata cu formarea pietrelor la fiere.

 

Fibrele
Deficitul de fibre este considerat un alt factor pentru care se formeaza pietrele la fiere, dar se pare ca fibrele au un impact foarte mic asupra metabolizarii colesterolului.

 

Tags:
fiere
boli
alimentatia corecta
lipide
fibre
carbohidrati
vitamine
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare