Alimentatia sanatoasa si energia de zi cu zi

Specialisti 24.03.2012 dietetik

Odata cu venirea primaverii, cu totii resimtim efectele schimbarii de vreme prin stari de oboseala si dificultati in concentrare. Afla de la specialistul in nutritie din cadrul Delta Hospital Bucuresti, Mihaela Ursache, cum poti sa-ti revitalizezi corpul si mintea dupa iarna grea din anul acesta. Secretul sta in alimentatia sanatoasa.

Enegia si vitalitatea necesara corpului, poate fi asigurate cu usurinta daca organismul primeste un aport caloric adecvat (raportul ideal de nutrienti este: glucide 55% din aportul caloric total, proteine 15% si lipide  30%). Pentru o buna dispozitie si tonus psihic, cele mai bune alimente sunt cele care stabilizeaza  nivelul glicemiei (hidrati de carbon sau glucide cu elibereare lenta).

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Hidratii de carbon cu eliberare lenta sunt esentiali pentru amplificarea energiei si a dispozititei. Sunt sursa de energie  preferata a organismului si in plus cresc nivelul serotoninei. „Secretul este sa eviti dulciurile concentrate care cresc repede nivelul glucozei in sange, fiind repede consumata, ducand la oboseala si indispozitie. In schimb, cerealele integrale ca painea  cu fibre, orezul brun, pastele integrale, ofera organismului glucoza care se elibereaza lent, mentinand stabile  nivelul glicemiei si al energiei”, te sfatuieste doctorul Mihaela Ursache, specialist in nutritie si boli metabolice, in cadrul Delta Hospital.

Carnea slaba precum muschiul de vita, porc, pui si curcan sunt surse optime de proteine de calitate si de aminoacizi precum tirozina. Tirozina creste nivelul dopaminei si norepinefrinei, neurotransmitatori cerebrali care cresc starea de alerta si concentrare. Carnea contine de asemenea si vitamina B12, vitamina cu rol in formarea  celulelor sangelui, in sinteza proteinelor si a acizilor nucleici din organism, in functionarea sistemului nervos.

Pestele gras precum somonul si  macroul contine, pe langa proteine si acizi grasi polinesaturati omega 3, lipide eficiente pentru combaterea simptomelor depresiei.  Acizii grasi omega 3 ofera beneficii si la nivel cardiovascular. Alte surse de omega 3 sunt oleaginoasele.

Oleaginoasele precum caju-ul, migdalele si alunele de padure sunt surse de lipide sanatoase, proteine si magneziu, mineral cu rol deosebit de important in metabolizarea glucidelor in energie. „Studiile au aratat ca deficienta de magneziu poate scadea nivelul de energie. Magneziul poate fi gasit si in cereale integrale, legume si frunze verzi. Nucile de brazilia contin seleniu, un element care creste buna dispozitie. Legatura directa intre deficienta de seleniu si indispozitie a fost demonstrata. Acest mineral se gaseste de asemenea si in carne, fructe de mare, leguminoase si cereale integrale”, explica Mihaela Ursache, doctor specialist in  nutritie si boli metabolice, la Delta Hospital.

Vezi toate si celelalte sfaturi pe pagina urmatoare.

Tags:
Alimentatia sanatoasa
energie
dieta de primavara
aliemetatie sanatoasa
minerale
vitamine
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare