Alimente care nu merg puse in salate

Alimentatie 10.10.2017

Salatele sunt usor de facut si oricine vrea sa slabeasca apeleaza la ele. Exista falsa impresie cum ca salatele sunt sanatoase orice ar fi si ca poti manca dupa bunul plac. Acestea sunt si motivele pentru care exista tendinta de a pune in salata cat mai multe alimente, crezand ca nu-ti pot afecta silueta. Ei bine, afecteaza si silueta, dar si sanatatea. Afla mai jos ce alimente nu se recomanda sa pui in salate!

1.Nu combina rosiile cu castravetii

Este foarte gustos sa combini rosiile cu castravetii iar aspectul salatei este unul placut, dar nu este bine sa abuzam de o astfel de salata si asta din cauza ca ingredientele au durate de digerare diferite si pot dauna persoanelor cu probleme digestive. Daca mai combini si alte alimente cu timp diferit de digerare nu ai cum sa eviti ingreunarea digestiei. In plus, poti avea probleme cu balonarea sau flatulenta si nu cred ca-ti doresti asta. Cel putin asta au descoperit nutritionistii spanioli. 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Alimentele care sunt digerate in timpi diferiti nu fac altceva decat sa fermenteze in stomac. Rosiile pot fi incadrate in categoria alimentelor acide, iar castravetii la alimente alcaline. Este drept ca sunt legume foarte sanatoase si benefice pentru silueta, dar necesita grija mare la combinatiile alimentare, pentru ca altfel va creste aciditatea gastrica din cauza sarurilor in exces din stomac.

Acum poate esti putin dezamagit pentru ca majoritatea ne-am obisnuit sa combinam cele doua alimente, dar nu uita ca fiecare dintre ele merge combinat cu orice alte alimente sanatoase si cu putine calorii. Daca consumi din cand in cand o astfel de salata se poate intampla sa nu intampini probleme, dar daca abuzezi, ai vazut anterior ce neplaceri poti avea. Nu strica putina cumpatare daca nu te poti abtine de la aceasta combinatie.

2.Nu combina omleta cu carne in salate

Dupa cum bine stii atat ouale cat si carnea sunt surse bogate in proteine, necesare organismului, ce-i drept, doar ca impreuna sunt o "bomba" pentru organism, mai ales daca pui mici bucati din ele intr-o salata in speranta ca va fi mai consistenta. Vei avea un exces de proteine in corp, ceea ce nu inseamna de bine pentru silueta, digestie, ficat, rinichi, colon si sistemul nervos. Nu te gandi ca daca pui niste frunze de salata, faci din aceasta mancare una mai sanatoasa. Aceasta tactica merge in alte cazuri, dar nu in aceasta combinatie. Dupa cum se poate observa, combinatia aceasta afecteaza mai multe organe interne asa ca mai bine o eviti.

Daca vrei sa-ti iei doza zilnica de proteine se recomanda sa alegi una ori cealalta si sa faci combinatii alimentare sanatoase. Trebuie sa recunoastem ca atat omleta cat si carnea merge cu tot felul de cruditati, dressinguri si sosuri, dar pentru silueta este bine sa fie light.

Pe moment cand iei o masa copioasa compusa din omleta cu carne este posibil sa nu simti efectele negative. Poti eventual sa ai o digestie greoaie sau o bila lenesa. Aceste efecte negative se vad in timp, iar asta poate insemna luni si poate chiar ani. Ca orice lucru care iti creaza placere, este bine sa nu abuzezi de combinatia aceasta.

3.Nu combina pestele  cu branza

Iata o combinatie pe care eu nu am inteles-o niciodata. Sa combini peste in saramura cu branza intr-o salata mi se pare mult prea greu la stomac. Separat mi se par destul de potrivite daca le combini cu alimente sanatoase, dar in acest caz iar vei reusi sa creezi fermentatie in stomac. Multi se pacalesc combinand cele doua, sperand sa obtina o salata consistenta care sa-i tina de foame cat mai mult timp. Se merita sa consumi sa mananci mai rar intr-o zi, stiind ca-ti strici stomacul si intestinele? Nu cred. Silueta va fi afectata daca faci abuz, dar sanatatea este pe primul loc.

Nici macar daca alegi o branza dietetica nu vei reusi sa pregatesti o salata sanatoasa din cele doua ingrediente, chiar daca pe langa ai multe alimente sanatoase si cu putine calorii. Branza dietetica sau cu putine grasimi merge in salate, dar nu se combina cu alimente grele la stomac. Un alt aspect de care trebuie sa ma iau este mirosul, care nu este unul tocmai placut, chiar daca aspectual poate parea ideal. Nici respiratia nu va fi una proaspata, iar la un moment dat ti se poate face rau daca consumi prea multa salata de acest gen.

4.Nu combina iaurt cu fructe 

Aici ma refer strict la salatele din fructe si putin dressing de iaurt. Desi se recomanda in majoritatea curilor de slabire, adevarul este ca merg mai degraba separat decat combinate. Sa nu uitam ca unele fructe contin zaharuri si sunt si acide, iar iaurtul se presupune ca are in continut bacterii bune. Daca se intalnesc in stomac cele doua, digestia iti va fi ingreunata, intrucat efectele benefice sunt anihilate. Nu vei face decat sa-ti distrugi flora intestinala si va fi foarte greu sa o restabilizezi. Organismul are nevoie de bacterii bune ca sa ne fereasca de infectii.

Sugestia mea este sa consumi separat cele doua sau in combinatii cu alte alimente si condimente mult mai potrivite. Pot spune ca iaurtul nu se potriveste in combinatia aceasta chiar daca este dietetic. Te gandesti sa-ti faci un bine la stomac si de fapt te trezesti cu efectul invers.

5.Nu combina castraveti murati cu rosii crude, castraveti cruzi si branza

Castravetii murati sunt divini si racoritori in salate, dar nu prea merg printre rosii si castraveti cruzi si cu atat mai putin printre branza, fie ea si dietetica. Spuneam anterior ca toate acestea sunt alimente cu timpi diferiti de digerare si creaza fermentatie in stomac. Nu cred ca ti-ai dori sa fii balonat cand vrei sa-ti porti rochia mulata preferata si nici sa ai flatulenta. Mai trebuie sa mentionez ca timpul de digerare este unul indelungat, ceea ce inseamna ca te poti trezi si cu indigestie sau diaree, depinde.

Sa zicem ca mai merg uneori castravetii murati cu rosii si castravezi cruzi, dar fara a face abuz, pe cand in combinatie cu branza iti poti strica si flora intestinala si vei avea si o respiratie urata. Desi ar fi o salata consistenta, nu-ti aduce niciun beneficiu pentru sanatate si silueta asa ca mai bine te informezi despre combinatiile sanatoase de alimente.

Daca tii neaparat sa consumi o salata racoritoare, dar consistenta si vrei musai castraveti murati, trebuie sa stii ca acestia merg foarte bine cu varza alba, varza rosie, morcovi, sparanghel, spanac si alte verdeturi si nici macar nu ai de ce sa folosesti ulei sau otet, pentru ca gustul final va fi dat de zeama muraturilor. 

6.Nu combina mezelurile cu oua, castraveti murati si branza

Mezelurile nu se recomanda nicicum, pentru ca au in compozitie foarte multe saruri si cine stie ce aditivi si conservanti. Sa nu uitam nici de aromele artificiale. In afara de asta contin doar grasimi nesanatoase care iti pot da peste cap unitatile de colesterol.

Nu inteleg de ce multi combina mezelurile cu alimente pline de proteine si cred ca daca pun si putini castraveti murati obtin o salata sanatoasa si consistenta. In afara de mezeluri, toate ingredientele sunt sanatoase, dar separat, altfel iti vei bombarda organismul cu proteine si iti vei intoxica ficatul. Nu este de gluma cu ficatul. Pana la urma el este responsabil de eliminarea toxinelor din corp, dar daca tot il bombardam cu ce nu trebuie, este foarte probabil sa nu mai faca fata.

Pentru o salata consistenta recomand sa se aleaga un aliment dintre cele mentionate si sa fie combinat cu alimente crude si verdeturi. Eventual poti asezona si un sos sau un dressing light tot din ingrediente sanatoase.

7.Nu folosi maioneza la orice tip de salata 

Este adevarat ca dressingurile si sosurile dau un gust deosebit mancarurilor de orice fel si nu doar salatelor si chiar imbunatatesc si aspectul. Degeaba alegi doar alimente sanatoase si cu putine calorii pentru o salata, daca strici la final tot adaugand maioneza. Aceasta pica destul de greu la stomac din cauza continutului de oua, ulei si alte ingrediente si este foarte probabil sa-ti intoxici ficatul, dar iti vei ingreuna si digestia.

O solutie dietetica si sanatoasa ar fi sa folosesti maioneza Dukan, care DA, contine doar ingrediente sanatoase si nutritive si nu-ti vei afecta silueta si nici sanatatea. Desi dieta Dukan este o dieta fara grasimi, iata ca aceasta maioneza merge consumata chiat si in faza de atac a dietei cand este foarte importanta alimentatia daca vrei sa ai rezultate bune. Poti slabi chiar si 10 kilograme in 14 zile. Desigur, sunt atatea retete delicioase si light de sosuri si dressinguri din care poti alege. Nu ai idee ce combinatii inedite poti face!

8.Nu pune paste si maioneza in salate

Pot fi tentante pastele in salate la fel ca si taiteii, doar ca este tendinta de a folosi ca dressing maioneza ca sa se lege ingredientele intre ele, dar nu este tocmai o salata sanatoasa. Este intr-adevar foarte consistent, dar nu-ti va flata silueta. Poti consuma ocazional o astfel de salata, dar nimic mai mult. In cazul in care tii neaparat sa o consumi mai des, este bine sa combini pastele cu verdeturi si dressinguri light.

Nu intra in panica. In afara de aceste alimente sunt multe altele pe care le poti folosi la salate consistente si sanatoase si sunt chiar si salate speciale de detoxifiere, care sunt mai putin consistente, dar partea buna este ca poti abuza de ele fara probleme chiar si seara inainte de culcare. Cu ajutorul lor scapi de toxinele din corp, iti dau energia necesara zilnic si poti slabi pana la 4-5 kilograme in doar o saptamana. Pentru a mentine senzatia de satietate cat mai mult timp, se recomanda sa alegi alimente nu bogate caloric, ci bogate din punct de vedere nutritional. Un organism care primeste nutrientii necesari zilnic, nu va fi lezat in niciun fel.

 

Tu ce combinatii gresite faceai pana acum la salate?

Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare