Alimente care pot inlocui carnea cu succes

Secrete 03.01.2018
“Carnea este cea mai buna leguma” ar spune multi dintre noi, dar iata ca exista anumite legume cu care o poti inlocui cu succes. Atunci cand sunt gatite, au un gust atat de bun si o textura care duce a carne, iar gradul de satietate este acelasi. Singura diferenta este ca nu te ingrasi daca le consumi regulat si le poti gati oricum.
 
Atunci cand esti la dieta poate fi destul de greu sa nu gatesti friptura si alte mancaruri din carne de sarbatori, mai ales ca pofta este mare. De asemenea, vezi si in jurul tau persoane care consuma carne si vorbesc despre ea. Nu crezi ca este dificil sa-i rezisti? 
 
Nu spune nimeni sa renunti la carne, ci sa alternezi si cu alte alimente. Medicii recomanda mereu ca in farfurie sa avem pe langa carne multe legume si verdeturi ca sa acceleram digestia si sa nu depunem caloriile atat de usor.
 
Exista cateva alimente care pot inlocui cu succes carnea si anume:
 

1.Cartoful

 

Este alimentul cel mai des folosit atat in bucataria romaneasca cat si in cea straina. Desigur, asta nu inseamna ca trebuie sa consumi cartofi prajiti, pentru ca nu ai facut nimic. Este adevarat ca sunt consistenti, dar isi pun tare amprenta pe silueta. Cei mai recomandati cartofi sunt cei dulci, pentru ca au un numar mic de calorii, iar gustul dulceag ii face sa fie si mai deliciosi.
 
 
Cartofii dulci poti fi gatiti in diverse moduri si anume:
 
  • Piftele din cartofi cu marar sau patrunjel
  • Crema tartinabila din cartofi si usturoi
  • Cartofi copti
  • Cartofi umpluti cu legume asortate
  • Cartofi la grill
  • Cartofi la tava
  • Mancarica de cartofi
  • Salata orientala din cartofi dulci si verdeturi
  • Sticksuri crocante si picante din cartofi
 
*Nu uita sa folosesti doar 1-2 linguri de ulei de masline.
 
 
 

2.Ciupercile

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Acestea trebuie gatite cu atentie ca sa le scada gradul de toxicitate, dar gatite corect spijina procesul de slabire si seamana foarte mult cu carnea. Este greu sa faci diferenta intre ele. Ele contin o cantitate insemnata de fibre, vitamine si minerale, care suplinesc lipsa consumului de carne. La fel ca si cartofii, ciupercile sunt nelipsite in perioada postului si le poti gati in cele mai diverse moduri:
 
  • Tocanita de ciuperci
  • Ciuperci la grill
  • Ciuperci la cuptor cu verdeturi
  • Ciuperci umplute cu legume
  • Supa crema de ciuperci
  • Sarmale cu ciuperci
  • Placinte cu ciuperci
 
*Trebuie sa ai grija doar sa nu le combini cu sosuri grase si sa nu folosesti mult ulei.
 

3.Fasolea

 

Nu cred ca exista dieta in care sa nu fie inclusa fasolea. Exista sute de soiuri de fasole si toate sanatoase, dar cele mai recomandate pentru slabire sunt cele rosii si negre. Gratie culorii puternice sunt pline de antioxidanti puternici, care protejeaza organismul de radicalii liberi si sprijina procesul de slabire. 
 
Multi pot avea reticente cand vine vorba de fasole si asta pentru ca dau flatulenta si se gatesc greu. Exista o solutie si pentru asta si anume sa le fierbi in 2-3 ape, iar inainte de fierbere sa le lasi la inmuiat in apa pentru hidratare cu o noapte inainte.
 
Fasolele pot fi gatite in cat mai diverse moduri:
 
  • Pita
  • Quesadillas
  • Legume mexicane asortate
  • Iahnie de fasole
  • Supa crema de fasole
  • Pasta tartinabila din fasole
  • Salate
 
 

4.Mazarea

 

Culoarea verde ne arata ca sunt extrem de bogate in antioxidanti, iar medicii ne recomanda sa includem zilnic in alimentatie alimente verzi. Este saraca in calorii, asa ca putem face abuz de ea. O putem consuma simpla sau in combinatie cu alte alimente, respectiv:
 
  • Legume mexicane
  • Orez 
  • Salate
  • Quesadillas
 

5.Conopida

 

Carnea este bogata in proteine de care organismul are nevoie pentru a functiona corect. De asemenea, masa musculara are nevoie de proteine pentru a favoriza pierderea kilogramelor. Iata ca proteinele pot fi luate si din surse vegetale. Conopida are acel gust dulceag care nu poate fi pe gustul tuturor, dar avem la dispozitie diverse plante aromatice si condimente ca sa dam aroma dorita. Poate fi consumata in diverse moduri:
 
  • Supa crema
  • Legume asortate
  • Murate
  • Coapte la grill

*Mai poti consuma tofu si tempeh din soia.

 
Este de ajuns sa alegi un singur fel din legumele mentionate si te vei convinge ca gradul de satietate este ridicat.
 
 
 

 

Tags:
carne
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare