Alimente de consumat in diminetile de primavara

Alimentatie 18.03.2019 dietetik
Primavara nu mai mancam ca iarna! Asta este clar! Pe piata si in supermarketuri sunt alimente prea frumos colorate si aromate din care poti incat sa poata fi neglijate. Poate nu stiai, dar primavara este cel mai usor sa slabesti si sa aduci schimbari majore in regimul tau alimentar pentru a-ti asigura o sanatate de fier. Chiar daca exista cateva probleme de sanatate, cu siguranta pot fi ameliorate cu ajutorul unui regim alimentar bogat in arome si culori care fura orice privire. Daca in timpul iernii te-ai obisnuit cu mese matinale caldute si consistente si cu ceva mai multe calorii, iata ca primavara lucrurile se schimba. Poti beneficia in constinuare de senzatia permanenta de satietate, dar nu-ti vei mai obosi organismul cu atat de multe calorii. In sezonul cald avem nevoie sa ne curatam organismul de toate toxinele acumulate dupa o perioada lunga de vreme rece, asta insemnand un aport ridicat de energie, o digestie eficienta, un tract intestinal curat si un metabolism accelerat. 
 
Primavara nu avem nevoie de un consum exagerat de produse animale si mentionam aici prea multe oua, prea multa carne, lactate, branzeturi si cereale cu zahar. Nici macar de sucuri carbogazoase nu ai nevoie daca te-ai obisnuit cu ele. Acum este perioada perfecta pentru a te bucura de tot felul de smoothieuri fresh de casa din legume, fructe, verdeturi si ierburi aromatice.
 
Alimentele din care poti alege sunt foarte multe, dar nu-ti va fi greu sa te decizi asupra lor. Poti consuma in fiecare dimineata cate ceva nou doar ca sa aduci organismul o varietate de nutrienti. Oricine are nevoie de vitamine, minerale, antioxidanti, fibre digestive, fitonutrienti si proteine de origine vegetala. Iti propunem insa urmatoarele alimente, dar si mancaruri matinale pe care le poti pregati cu ajutorul lor:
 
1.Pseudo-seminte
 
Mentionam aici semintele de cuscus, quinoa si hrisca. Sunt ideale daca vrei un mic dejun consistent, stiind ca poate vei avea nevoie de multa energie datorita activitatilor zilnice. Nici macar nu trebuie sa gatesti propriu-zis. Ai nevoie de o cana din semintele dorite, peste ea torni apa clocotita cu varf si astepti 15 minute sa se inmoaie. Scurge bine semintele si combina-le cu:
 
  • Ceapa verde
  • Ceapa rosie
  • Rosii cherry sau rosii medii – poti combina diferite soiuri si culori de rosii
  • Patrunjel
  • Marar
  • Ridiche
  • 1 lingura ulei de masline
  • Zeama de la o lamaie
  • Castraveti
  • Leurda
  • Busuioc sau menta proaspata
  • Tulpina de telina
 
Poti adauga cate legume si verdeturi vrei.
 
 
 
2.Ton in apa
 
Uita de mezelurile cu care te-ai obisnuit iarna! Consuma fara probleme ton in apa si nu ulei pe care sa-l combini cu multa ceapa verde, marar, patrunjel, ridiche si rosii cherry. Poti face salata, sandvisuri sau bruschete.
 
 
3.Legume mari umplute 
 
Ai nevoie de rosii, castraveti, ardei gras, ciuperci champignon cu palarie mare si dovlecei. Se umplu cu ton in apa sau iaurt grecesc cu putine grasimi, urda, branzica de vaci, ricotta sau perlute de branza light cu ierburi aromatice sau chiar ochiuri. Adauga mult patrunjel, marar, ceapa verde si ceapa rosie. Legumele pot fi crude.
 
 
4.Urzici
 
Le poti consuma crude si marinate sau gatite 1-2 minute la aburi. Poti prepara omleta cu urzici, bruschete cu urzici, ceapa verde, leurda, patrunjel, marar, rosii cherry si ridichi roz. Mai poti consuma salate din urzcici cu seminte sau cartofi rumeniti, smoothie din urzici cu lamaie, patrunjel si castraveti sau chiar porridge din urzici cu iaurt grecesc. Poti prepara chiar si humus din urzici.
 
 
5.Leurda si leustean
 
Nu se poate sa-ti lipseasca dimineata! Poti pregati humusuri sanatoase, bruschete, sandvisuri, smoothieuri, scroburi si chiar supa crema light.
 
 
 
6.Trufandale
 
Le poti adauga chiar la orice si in orice cantitate doresti. Pentru o masa consistenta poti gati un ochi pe pat de trufandale.
 

7.Rosii consumate in stil italian

Ai nevoie de jumatati de baghete de paine, unse cu usturoi si rumenite si decorate apoi cu rosii, mozarella, tot felul de verdeturi, ceapa verde si poti adauga si alte legume daca vrei. Vezi aici 10 bruschete minunate cu rosii!

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

8.Spanac 

Merge perfect cu oua fierte tari, rosii, sunca slaba sau file de somon afumat, ierburi aromatice si ceapa verde. Il poti consuma crud sau gatit 1 minut la aburi.

9.Ceapa verde

Merge adaugata la orice mancare rece sau calda. Iti sugeram un brunch matinal cu ochiuri, rosii, castraveti si tofu.

10.Ciuperci

Merg perfect cu patrunjel, marar, ceapa verde, leurda, urzici si leustean.

Citeste si Smoothieuri din legume pentru o saptamana

 

 

Tags:
alimente de primavara
alimente de consumat in dimineti
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
  • Salata verde, alimentul minune? Secrete

    Salata verde, alimentul minune?

    02.03.2010

    Daca mai demult era considerata un aliment dintr-o dieta plictisitoare, astazi combinatia de legume verzi, toppinguri si dressinguri ii confera salatei mai multa savoare. O portie cu salata verde...

    mai mult
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare