Alimente de post care iti aduc kilograme in plus si probleme de sanatate

Afectiuni 04.04.2019 dietetik
Se spune ca perioada postului este prielnica pentru curatarea corpului a sufletului si nu numai. In practica, pot aparea impedimente, dar asta nu inseamna ca este cazul sa ne dam batuti. Postul trebuie sa ramana acea perioada de repaus pentru intreg organismul si care sa te ajute atat sa slabesti cat si sa-ti imbunatatesti sanatatea la modul general. Sa ne gandim putin la vegani! Ei nu consuma deloc carne si totusi se simt satui de dimineata pana seara, au energie si analizele ies exceptional. De ce oare persoanele care tin post, care nu consuma deloc produse de origine animala ajung sa termine aceasta perioada cu ceva kilograme in plus? Ei bine, este clar ca nu treci corect alimentele pe lista de cumparaturi, dar cea mai comuna problema este ca ne-am obisnuit cu gustul de carne, mezeleuri si altele de acest gen si cautam mereu produse care sa imite perfect acel gust chiar daca sunt de origine vegetala. 
 
Poate parea destul de confuz pentru unele persoane de ce apare ingrasarea in timpul postului. Doar nu consumi produse de origine animala care au ceva mai multe calorii, pare ca nu prea ai multe produse din care sa alegi si consumi zilnic aceleasi mancaruri si in parte consumi doar legume si diverse rontaieli de post. Motivul ingrasarii este ca alegem produse vegetale ce imita carnea atat ca miros cat si ca textura si este evident ca sunt ultra-procesate. Organismul nu va beneficia de nutrienti pretiosi ci de o multime de calorii, chimicale, grasimi nesanatoase (cele trans), carbohidrati rai, coloranti alimentari, potentatori de arome, etc.
 
O alta explicatie pentru ingrasare ar fi faptul ca unii mananca prea mult. Pana la perioada postului s-au obisnuit cu mancaruri ceva mai consistente fiind vorba de alimente de origine animala, iar in post pare ca senzatia de foame este permanenta si exista tendinta de a manca prea mult si prea des si daca se poate cu multa paine. Se intampla acest lucru pentru ca cei mai multi dintre noi nu stiu sa combine corect categoriile alimentare.
 
Sfatul nostru in acest sens este sa consumi mancaruri cat mai diverse, sanatoase si sa combini alimente bogate in fibre digestive, proteine vegetale, carbohidrati buni, grasimi sanatoase si abia apoi vitamine, minerale si antioxidanti puternici. In acest mod, senzatia de satietate se va mentine ore bune.
 
 

Ce alimente nu sunt indicate la post?

 
Spuneam si anterior ca in timpul postului tindem sa mancam aceleasi mancaruri mereu si cele mai comune alimente ar fi urmatoarele:
 
  • Soia – se intampla sa o alegem pe cea modificata genetic si plina de hormoni
  • Margarina vegetala – daca nu citim eticheta cu atentie ne putem trezi cu o margarina plina de calorii si grasimi nesanatoase
  • Humus din legume cumparat din magazine – nu ai de unde sa stii niciodata cat de sanatoase sunt alimentele combinate
  • Sosuri si dressinguri vegetale din magazine – sunt pline de calorii si chimicale si nu mai spunem de grasimile trans
  • Prea multa paine din faina alba de grau – nu aduce nutrienti, ci calorii si probleme de sanatate
  • Prea multe condimente (mai ales sare pentru a da gust mancarurilor simple) – apar celulita, retentia si problemele de sanatate
  • Rontaieli, biscuiti, cereale de post – contin mult zahar si coloranti daca se afla in cutii mult prea colorate cat sa fure privirile
  • Mezelurile vegetale – contin cele mai daunatoare substante ca sa aiba gust cat mai apropiat de carne
  • Pate-urile vegetale din magazine  - si ele imita carnea deci contin prea multe grasimi nesanatoase
  • Cartofi consumati in cantitati mari si in combinatii nepotrivite (de exemplu, cu leguminoase, tofu, soia, etc.)
  • Prea mult lapte vegetal (in special, cel de migdale) – sa nu uitam ca migdalele contin ceva grasimi fie ele si sanatoase si nu pot fi consumate in exces
  • Branza vegetala din magazin, cascaval vegetal – toate incearca sa imite gustul natural si nu sunt sanatoase - vezi aici branza vegana de casa
  • Dulciuri ce nu contin oua, creme, lapte, etc. – le consumi mereu pentru ca simti ca ti-e foame tot timpul
 

Care sunt solutiile noastre?

 
1.Sa ai mereu in casa multe legume, fructe si verdeturi. Le poti adauga la orice.
 
2.Prepara-ti tu produsele vegetale (mezeluri, lapte, branza, pate, humus).
 
3.Alege paine integrala si din seminte.
 
4.Consuma tofu in loc de soia.
 
5.Consuma 1-2 fructe cand ti-e pofta de dulce sau ti-e foame.
 

 

Tags:
alimente de post
post si probleme de sanatate
post si kilograme in plus
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
  • Dieta in post Blog

    Dieta in post

    16.03.2012

    Dieta de post este, in fapt, o dieta vegetariana, si ca orice dieta trebuie sa respecte cateva reguli, pentru ca necesarul de nutrienti sa fie perfect acoperit. Dieta de post presupune in primul...

    mai mult
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare