Alimente si mancaruri care te pacalesc sa le consumi excesiv. Nu le mai consuma!

Secrete 02.04.2018 dietetik
O silueta frumoasa nu se obtine daca te abtii de la mancare si cu atat mai putin daca mananci excesiv. Din pacate, in ziua de astazi stam cam prost cu timpul si este dificil sa facem alegeri alimentare sanatoase. Tot timpul suntem pe fuga sau muncim doar la birou de dimineata pana seara si astfel ne potolim mereu foamea ciugulind din diverse rontaieli. Nu stiu daca ai observat pana acum, dar aceste rontaieli te fac sa mananci continuu si asta pentru ca potolesc senzatia de foame pentru un timp scurt si creaza dependenta. Este vorba de asa numitele calorii goale sau lipsite in nutrienti necesari organismului.
 
Un regim alimentar corect trebuie sa fie sanatos si echilibrat, iar pentru asta trebuie sa facem alegeri alimentare inteligente si sa le combinam pentru a ne potoli foamea in cel mai bun si util mod. Organismul are nevoie de nutrienti pentru a functiona bine, asta insemnand vitamine, minerale, antioxidanti, grasimi sanatoase, fibre, fitonutrienti, proteine animale si vegetale si carbohidrati buni. Zilnic avem nevoie sa consumam cate putin din fiecare categorie mentionata, daca nu vrem sa ne ingrasam sau sa ne dam peste cap organismul.
 
 
 
Mancarea preparata pe loc in oras sau rontaielile sunt doar o iluzie. Da, sunt gustoase, dar aduc numai dezavantaje. Contin coloranti, conservanti, grasimi nesanatoase, chimicale, sare prea multa si chiar cantitati mari de zahar. Nu doar silueta va avea de suferit. Acest lucru se intampla pentru ca nu contin nutrienti si nu tin de foame pentru mult timp, fancandu-ne sa mancam iar in scurt timp. Contin doar calorii care se transforma in retentie de apa si depozite de grasime. Iata care sunt aceste alimente care ne provoaca foame in exces:
 

1.Alcoolul

 

Este pe primul loc fara dar si poate si asta pentru ca da o pofta enorma de mancare tocmai pentru ca irita mucoasa stomacala si deshidrateaza excesiv. Vom simti nevoia in general de alimente nesanatoase cand consumam chiar si putin alcool si anume chipsuri, dulciuri, fast food si altele de acest gen. Exista insa si bauturi alcoolice permise in diete, care nu aduc kilograme in plus.
 

2.Sucurile carbogazoase

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Acestea sunt consumate la ordinea zilei mai ales de catre tineri. Nu este de mirare ca exista atat de multe persoane obeze. Pe langa colorantii si acidul care ingreuneaza digestia, aceste bauturi contin cantitati enorme de zahar rafinat, care dau energie pe moment, iar in scurt timp ti se face iar foame din cauza ca scad glicemia.
 

3.Produsele de tip fast food

 

Sunt o alegere rapida si la indemana, mai ales daca te afli in oras si stii ca nu ai timp sa mananci sanatos sau sa gatesti. Au in general preturi accesibile, ceea ce atrage, dar cei mai predispusi sa le consume sunt copii si persoanele tinere. Aceste produse contin grasimi nesanatoase, zahar pentru ca au mustar si Ketchup si mult sodiu. Practic nu exista nutrienti care sa potoleasca foamea si vei simti nevoia sa le consumi mereu. In aceasta categorie intra pizza, hamburgerii, shaorma, hot dog-ul, etc. Sa nu uitam ca pe  langa substantele mentionate contin si diverse alte alimente si combinatii de alimente, care dau glicemia peste cap.
 
 

4.Rontaielile

 

In aceasta categorie intra multe produse si anume biscuitii, chipsurile, pufuletii si altele de acest gen. As incadra in aceasta categorie si dulciurile nesanatoase, care dau si ele glicemia peste cap din cauza zaharului rafinat si a diverselor alte substante. Este cunoscut faptul ca iti vine sa mananci mai mereu astfel de rontaieli si asta pentru ca reprezinta cel mai bun exemplu de calorii goale. Contin zahar rafinat, multa sare, arome artificiale si grasimi nesanatoase.
 

5.Fainoasele

 

La fel ca si alimentele de tip fast food, produsele de patiserie se gasesc la orice colt de strada si anume colaci, covrigi, placinte, etc. In general, produsele din faina alba dau pofta excesiva de mancare pentru ca nu contin nutrienti. Nu intamplator ni se recomanda doar faina integrala, pentru ca este mult mai sanatoasa.
 
 

Ce variante sanatoase sa alegem?

 

Nu spune nimeni ca nu avem voie sa ne facem o mica pofta din cand in cand, dar ideea este sa nu exageram. Intre mesele principale ne putem potoli foamea in multe feluri, mai ales daca ne luam la serviciu pachet pregatit de acasa. Putem lua smoothie natural, apa aromatizata cu legume si fructe, salata de legume si verdeturi, fulgi de ovaz si batoane din tarate de ovaz daca vrem rontaieli, fructe si chiar sandvisuri preparate de noi doar din alimente sanatoase si sosuri light.
 

 

Tags:
alimente
mancaruri
consumi excesiv
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare