Alimentele minunate care ajuta si mai mult la slabire daca sunt consumate pe nemancate

Alimentatie 13.08.2018 dietetik
Stiai ca unii nutrienti din alimente sunt asimilati mai usor doar daca avem stomacul gol? Asta inseamna ca trebuie sa consumam acele alimente speciale dimineata ca sa ne bucuram din plin de avantaje pe tot parcursul zilei. De asemenea, daca nu gatim deloc acele alimente sau sa gatim doar foarte putin nu se vor pierde nutrientii cum este in cazul altor alimente. Stiu ca poate ti se pare o prostie acest lucru si ca probabil consideri ca un aliment sanatos este bun pentru consum in orice moment al zilei, dar iata ca realitatea ne arata ca nu este mereu asa. 
 
Dimineata avem la dispozitie destul de multe alimente sanatoase din care putem alege, deci nu vor fi neajunsuri pentru gurmanzi sau pretentiosi. Nici macar problema timpului nu poate fi luata in calcul si asta pentru ca alimentele propuse nu necesita gatire ca sa nu-si piarda nutrientii. Un alt aspect de care trebuie sa tii cont este sa nu sari niciodata peste micul dejun si asta pentru ca este considerata cea mai importanta masa a zilei din care iti iei nutrientii pretiosi pentru a avea energie o zi intreaga. Iata ce-ti propunem:
 
1.Porumb 
 
Are putine calorii indiferent ca alegi sa-l gatesti acasa sau sa-l consumi pe cel la conserva. Chiar daca trebuie gatit inainte de consum trebuie sa stii ca in acest caz nutrientii devin si mai puternici in loc sa dispara ca in cazul altor alimente. Consuma din plin porum fiert, copt sau la conserva cu un varf de sare kosher sau Himalaya si combina-l cu iaurt grecesc degresat, verdeturi tocate, sos salsa caliente si sos tzatziki. Daca vrei ceva mai complex nu ezita sa-l folosesti la salate light sau pite mexicane.
 
 
 
2.Oua
 
Multi se feresc de ele pe motiv ca dau peste cap colesterolul si sunt raspunzatoare pentru bolile hepatice, dar nu este cazul sa ne facem astfel de probleme daca nu le consumam in exces. Au putine calorii, dar aproape toti nutrientii necesari organismului si merg perfect dimineata in paine toast, avocado toast, omleta Western light cu legume si verdeturi, omleta in paine sau omleta sub forma de briose in cupe speciale la cuptor.
 
 
3.Cuscus
 
Nu intra deloc in categoria cerealelor nesanatoase, asa ca poti abuza de el nu doar dimienata, ci pe parcursul unei zile intregi. Are putine calorii, da senzatie rapida de satietate si este absolut delicios. Inlocuieste perfect orice umplutura nesanatoasa si il poti folosi la salate, legume umplute, frunze umplute, terci cu iaurt grecesc sau kefir, supe si chiar pite mexicane.
 
 
4.Pepenele
 
Fie ca alegi pepene rosu sau galben cert este ca nu ai cum sa dai gres. Cand nu stii ce sa mananci in anumite zile fa o cura de curatare cu pepene. Are putine calorii, dar contine multa apa pentru hidratare si o multime de nutrienti. Pepenele poate fi consumat ca atare, inghetat sau in salate light.
 
 
5.Hrisca
 
Unii cred ca hrisca este o cereala, dar de fapt este samanta unei plante si este un aliat extraordinar pentru slabire si sanatate. Poate fi incadrata in categoria superalimentelor alaturi de semintele  de chia, cuscus, semintele de quinoa si altele. O putem consuma cu iaurt grecesc sau kefir, patrunjel tocat, legume crude sau gatite la grill sau abur, dar putem face si bomboane din hrisca sanatoase 100%.
 
 
6.Ovazul
 
Nu doar bebelusii consuma terci de ovaz. Adultii il pot consuma fara probleme daca nu isi doresc probleme digestive, iar mucoasa stomacului are nevoie de protectie inca de la primele ore ale diminetii. Un terci de ovaz cu fructe, legume sau verdeturi, dar si cu iaurt grecesc, lapte vegetal sau kefir poate fi o alegere inteleapta dimienata. Este un mic dejun hipoclaoric si foarte sanatos. Pe langa terci mai poti incerca si varianta cu batoane proteice, preparate in casa destul de repede si usor.
 
 
7.Mamaliga
 
Nu ingrasa asa cum se crede, mai ales daca suntem moderati. Dimineata nu o putem consuma calda asa cum ne-am obisnuit alaturi de diverse mancaruri, pentru ca nu avem timp, dar putem prepara rapid cateva sticks-uri crocante si condimentate din mamaliga ramasa cu o seara in urma. Sunt absolut delicioase si slab calorice daca le consumam cu verdeturi, salsa caliente si sos tzatziki. Se dau prin pesmet sau parmezan si se rumenesc la tigaie sau cuptor.
 
 
8.Naut
 
 
Seamana cu soia bio boabe si poate fi consumata la conserva sau fiarta cu legume si verdeturi. Are putine calorii si o multime de nutrienti numai buni pentru sanatate.
 

 

Tags:
alimente la slabire
slabire
alimente pe nemancate
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare