Alternative la consumul de zahar: tot ce trebuie sa stii

Secrete 28.04.2009 Madalina Stama

Daca zilnic se exgereaza cu portiile este de-ajuns sa ne imbolnavim.
Asa cum probabil stii organismul are nevoie zilnic de nutrienti pentru realizarea unor functii. De fapt totul se raporteaza la proportii, depasind doza zilnica creste riscul intoxicarii. Organismul uman are nevoie zilnic de 2 grame de sare. Creierul unui adult are nevoie zi de zi de 140 de grame de glucoza. In alimentatia zilnica grasimile reprezinta 25%-30% din numarul total de calorii consumate zi de zi. Multora le este dificil sa renunte la zahar, au facut o dependenta din asta, insa ce nu realizeaza acestia e faptul ca se imbolnavesc putin cate putin. Hiperglicemia nu cauzeaza diabet, dar trebuie tratata ca pe orice alta afectiune.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tentatia pentru zahar, dulciuri, prajituri si bomboane ne-a inconjurat tot timpul. In tot mai multe produse procesate sau sucuri regasim zahar. Este bine stiut faptul ca tinerii sunt mari fani ai bauturilor carbogazoase, dulci, care sunt bogate in calorii, tocmai din cauza zaharului. 100 de grame de zahar are 387 calorii. Destul de mult, nu? Basnuiesc ca nici nu stiai. Din fericire exista substante naturale, pe care le poti folosi in locul zaharului.
Recent s-a acentuat asupra informarii efectelor pe care le are zaharul asupra starii de sanatate. Asa cum multe persoane inca nu stiu ca exista alternative la consumul de zahar, salvand astfel cateva calorii. De exemplu suntem familiari cu zaharul (sucroza) pe care il folosim zilnic si cu cateva zaharuri artificiale, regasite in produsele alimentare din comert, dar unii dintre noi nu sunt familiari cu un numar de alternative la zahar.

 

Asa cum putine persoane cunosc faptul ca sucul de portocale din comert nu se compara cu cel preparat in casa. In timp ce sucul proaspat de portocale pe care il preparam in casa fara sa adaugam zahar, cel din comert are zaharuri adaugate. De aceea nutritionistii ne sfatuiesc de fiecare data sa citim etichetele inainte de a cumpara ceva, numai asa putem sti cat de sanatos este respectivul produs alimentar.
Sucul de fructe intra pe piata ca o noua sursa de zaharuri, castigand tot mai multa popularitate. Este rafinat si contine in procent de 60% zahar solubil si este relativ concentrat. Prin reducere, filtrare si evaporare, culoarea, aciditatea si marea majoritate din savoare este eliminata. Ceea ce face ca un produs din comert sa aiba foarte putine similaritati cu un produs absolut natural. Sucul de fructe concentrat poate determina o crestere a nivelului de zahar din sange, similar cu zaharul alb, dar numai daca se face abuz.
Totusi haide sa vedem cu ce se poate inlocui zaharul. Mai intai de toate sa se intelaga ca aceste alternative sunt recomandate tuturor care vor sa duca un stil de viata sanatos, dar si acelor persoane care sufera de diabet.

 

Fructele proaspete
Le-am acordat un bine meritat loc unu pentru ca sunt pline de vitamine, minerale si apa.
Sunt o alternativa gustoasa si sanatoasa la zaharul din comert. Dar, exista fructe bogate in zaharuri pe care diabeticii si persoanele supraponderale trebuie sa le evite. Iata care sunt aceste fructe: pepenele galben, strugurii, prunele grase, bananele, stefidele si ananasul.

 

Tags:
miere
sirop de artar
sirop de malt si de orz
melasa
ciocolata neagra
sirop de orez brun
fructe proaspete
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare