Apuci sa mananci doar seara? Iata ce poti consuma fara probleme!

Nu mai este un secret pentru nimeni ca cele mai multe persoane nu mananca o zi intreaga din diverse motive, ajungand ca prima si singura masa din zi sa fie cina. Bineinteles, este si momentul zilei cand suntem lihniti si am manca orice, incercand sa compensam lipsa nutrientilor de pe timpul zilei. Despre cina mai stim si ca trebuie sa fie cea mai light masa, iar cine poate sa nu manance deloc sau sa se multumeasca cu un smoothie consistent din legume, fructe, verdeturi si ierburi aromatice sau condimente ce fac corpul sa transpire, pentru a favoriza procesul de slabire pe timp de noapte. Desigur, in teorie suna usor, dar practica ne pune in dificultate de fiecare data. Cum facem totusi sa mancam consistent la cina, dar sa nu ne ingrasam, pentru ca este clar ca cine nu mananca o zi intreaga nu se poate abtine seara sa nu consume ceva? Asta ramane sa afli in randurile urmatoare!

 
Procesul de slabire nu ar trebui sa fie un mister. Oricine poate slabi fara un meniu stabilit si ajutorul unui specialist in nutritie, daca respecta niste pasi simpli. Sa stii ca in afara de salatele mult prea simple de cruditati sau tartinele ce presupun un consum prea mare de paine din faina alba, goala in calorii care ingrasa sau paste, iata ce poti manca fara sa ai mustrari de constiinta a doua zi:
 
1.Avocado umplut cu legume crude sau gatite la aburi sau cuptor. Prima varianta presupune ca intr-o jumatate de avocado sa adaugi cateva linguri dintr-un mix de salata de cruditati la alegere, ce poate contine numai ingrediente dupa bunul plac – poti consuma astfel 2 jumatati de avocado. A doua varianta presupune ca intr-o jumatate de avocado sa adaugi seminte de quinoa, linte sau cuscus, verdeata, legume tocate si putin parmezan presarat. Semintele alese se inmoaie 15 minute in apa fierbinte inainte de ale adauga in avocado, apoi mancarea se gateste la cuptor in 15 minute. 
 
Te vei satura chiar si dintr-o singura jumatate de avocado daca alegi a doua varianta. Totul se explica prin faptul ca avocado este un fruct bogat in grasimi sanatoase ce ofera aproape instant senzatia de satietate.
 
 
 
2.Salatele sunt pe primul loc, dar nu cele mult prea simple pe post de garnitura. Trebuie sa adaugi ingrediente cheie alaturi cruditatile folosite si anume seminte de quinoa, cuscus, hrisca coapta, linte, naut, fasole neagra sau rosie, ciuperci, tofu, cartofi dulci, ton in apa, creveti, iaurt grecesc, sos pesto, sos tzatziki, orez brun sau rosu.
 
3.Consuma legumele intr-un mod mai inedit. Alege legume din toate culorile si gateste-le la grill, cuptor, aburi sau le poti marina peste noapte dupa reteta noastra.
 
4.Adauga in farfurie cate putin din fiecare aliment ce-i corespunde o anumita categorie alimentara. 2-3 linguri din mai multe alimente hipocalorice, dar consistente.
 
 
5.Supele crema sunt perfecte la cina si asta pentru ca nu necesita gatire la sursa de caldura si nici incalzire la consum. Ai nevoie doar de blender si apa plata. Poti folosi orice tip de legume cu iaurt grecesc degresat si multe verdeturi. Nu uita sa adaugi si zeama de lamaie si o lingura de ulei de masline.
 
6.Consuma carne de 3 ori pe saptamana, din 2 in 2 zile fie ea si slaba. Nici mezelurile nu sunt recomandate pentru a abuza de ele, mai ales daca nu sunt din surse sigure. Poti inocui proteinele animale cu cele vegetale si sa consumi cat mai des tofu, tempeh, avocado, naut, sfecla rosie, branza Halloumi, seitan, ciuperci de diferite soiuri. Nici nu vei simti nevoia de carne sau oua la cat sunt de consistente.
 
 
7.Combina mereu diferit alimentele si incearca sa le consumi si altfel decat te-ai obisnuit si anume rosiile le poti decupa si umple cu perlute de branza, branza de vaci, parmezan sau ton in apa, dar si mixuri de alte legume crude, bruschetele pot fi decorate mereu diferit, painea poate fi mereu de alt tip (din seminte, integrala, Ezeckiel, secara, etc). Iata cum poti combina alimentele cat sa nu te ingrasi!
 
8.Renunta la paine seara, dar daca vrei sandvisuri alege feliile subtiri din legume precum vinetele, dovleceii si castravetii pentru preparare. Iata niste exemple!
 
 
9.Consuma salate din legume marinate si seminte de chia.
 
10.Consuma budinca de chia.

Citeste si  Afla ce poti manca la orice varsta dupa sfaturile nutritionistilor!

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
ce poti consuma seara
mananci seara
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare