Beneficiile consumului de fructe si legume

Afectiuni 13.01.2009 dietetik

O regula de baza din cadrul unei diete sanatoase spune ca este bine sa se serveasca zilnic cate cinci portii de fructe si legume. Dar, pentru prevenirea cancerului este nevoie de 8 sau 13 portii pe zi. O portie inseamna un bol de fructe si legume proaspete sau o jumatate de bol de fructe si legume gatite. Tot mai putine sunt acele persoane care servesc un pranz pe baza de fructe si legume. Dar, nu este nimic ciudat in acest lucru si asta din cauza faptului ca, mancarurile procesate contin foarte putine fructe si legume.

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Pentru a preveni afectiunile cronice, fructele si in special legumele sunt foarte importante. Legumele contin antioxidanti, minerale si fitochimicale, combinate asa cum trebuie acestea echilibreaza nivelul zaharului din sange, creste energia si impreuna cu fructele intaresc sistemul imunitar. Fiecare culoare are rolul sau in construirea sistemului imunitar.
Este important sa incluzi in meniu o varietate de fructe si legume tocmai pentru a i se administra organismului toti nutrientii, avand in vedere ca fiecare fruct si leguma contine diverse minerale si vitamine. 

 

De ce este important sa incluzi in meniu o varietate de culori, tocmai pentru a acoperi un spectru cat mai larg al fitochimicalelor (chimicalele bune din plante). Cercetatorii sunt de parere ca, servind fructe intregi si legume ii asiguri organismului tau mai multi nutrienti decat o faci in mod normal prin administrarea de vitamine si suplimente nutritive.
Exista peste 12.000 de fitochimicale si putine sunt acele suplimente nutritive care sa-i asigure organismului 180 de varietati de vitamine ori minerale.

 

Culoarea are importanta ei de altfel, ajuta sistemul imunitar sa reactioneze la conditiile de stres de zi cu zi. Asa ca, este bine sa te uiti la diversele culori pe care le contin fructele si legumele din dieta ta. Iata o lista a fructelor si legumelor precum si a beneficiilor aduse organismului, in functie de culorile acestora.

 

Alimente verzi - brocoli, laptuci, spanac, varza. 
In general sunt bune pentru sistemul circulator. Contin multe minerale si vitamine din complexul B. Unele fitochimicale regasite in alimentele verzi contin componente anti-cancer. Cercetatorii au incercat sa foloseasca aceste fitochimicale, dar au descoperit ca functioneaza numai in alimente.

 

Tags:
antioxidanti
minerale
fitochimicale
culoare
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • SOSEONELA
    1. SOSEONELA 21.03.2011 16:33

    INTERESANT/X/X

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare