Beneficiile consumului de sfecla rosie

Desi este un colorant puternic pentru dinti si trebuie evitata in perioadele de albire dentara, sfecla rosie este un aliment foarte benefic pentru sanatate si este delicioasa mai ales daca este consumata sub forma de sucuri sau in salate proaspete.

Sfecla rosie este cultivata in toata lumea pentru calitatile ei nutritive si terapeutice, ea fiind considerata un adevarat medicament natural, care ne mentine energici si sanatosi.
 
De ce e bine sa consumam sfecla rosie?
 
1. Este bogata in vitaminele A, C, E, vitaminele din complexul B, si minerale precum fier, cupru, magneziu, zinc, iod, calciu, si potasiu, apoi, amidon si hidrocarburi. Peste toate acestea se adauga cea mai mare cantitate de vitamina K continuta intr-o leguma. In 100 de grame de sfecla se gaseste 600% din doza zilnica de vitamina K. Aceeasi cantitate de sfecla acopera tot necesarul zilnic de vitamina A si 80 % din nevoia de vitamina C.

2. Contine acid folic, de aceea este un aliment excelent pentru fertilitatea femeilor. Acidul folic este esential, de asemenea, pentru femeile insarcinate, acestora fiindu-le recomandat sa consume cat mai multa sfecla rosie.

3. Este bogata in antioxidanti, de aceea este recomandata in curele de detoxifiere. Studiile au aratat ca aceasta leguma are capacitatea de a curata de toxine, bacterii si virusuri, organismul. De asemenea, pigmentii de colorare continuti de sfecla au importante proprietati antioxidante care ajuta la buna functionare a inimii, ficatului si rinichilor.
 
4. Regleaza tensiunea arteriala, imbunatateste circulatia sangelui si reduce nivelul colesterolului.

5. Stimuleaza sistemul imunitar si ajuta la combaterea anemiei, gripei si racelii.


 
6. Sucul de sfecla rosie ajuta la functionarea corecta a ficatului, avand rolul de a distruge grasimile depozitate, dar si de eliminare a senzatiei de oboseala. De asemenea, ajuta la combaterea constipatiei. Sfecla rosie este considerata un laxativ perfect.

7. Zaharurile continute de sucul de sfecla, dar si de sfecla coapta sau fiarta reechilibreaza nivelul glicemiei in sange si stimuleaza, prin mecanisme naturale, activitatea pancreasului, avand in plus si o puternica actiune benefica asupra ficatului si tubului digestiv.
 
8. Combate aparitia celulelor canceroase, reechilibreaza apetitul si mentine rinichii sanatosi. Potasiul din sfecla rosie stimuleaza eliminarea excesului de sodiu.

9. Previne imbatranirea prematura si obezitatea. Sfecla nu are mai mult de 50 de calorii, in 100 de grame de leguma.
 
10. Sucul de sfecla este un adevarat energizant pentru organism, ajuta la ameliorarea durerilor de cap si scade concentratia de hormoni ai stresului din organism.

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 

Tags:
sfecla rosie
sfecla rosie proprietati
sfecla rosie beneficii
sfecla rosie antioxidanti
sfecla rosie detoxifiere
sfecla rosie constipatie
sfecla rosie rinichi
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare