Branza - aliat puternic in dieta daca stii cum sa o consumi si ce tipuri sa alegi

Cine nu pofteste din cand in cand la o bucata de branza, avand in vedere ca este asa gustoasa si satioasa? Raspusnul il stim deja, dar din pacate nu toti cei care tin la silueta au si curaj sa o consume. Exista falsa impresie cum ca toate branzeturile ingrasa si chiar sunt periculoase pentru sanatate. Noi ne-am documentat bine si iti spunem ca un regim alimentar sanatos nu se bazeaza doar pe cosnumul de legume, fructe, verdeturi si carne slaba, ci si pe branzeturi. Ele reprezinta cea mai buna solutie sa inlocuiesti  tipuri nesanatoase de lapte precum cel de vaca, care aduce kilograme in plus, intoleranta lactica si aciditate in organism.
 
Branzeturile reprezinta o sursa bogate de vitamine, minerale, fibre si proteine de calitate ce sunt asimilate mult mai usor spre deosebire de carne. Asta insemana ca poti tine la distanta carentele de vitamine, poftele excesive de mancaruri nesanatoase si ai energie cat cuprinde.
 
Branza poate fi un aliat foarte puternic pentru slabire si asta nu doar pentru ca este atat de complexa din punct de vedere nutritional. Te ajuta sa arzi grasimea cu 20% mai repede, ceea ce nu suna rau deloc. Desigur, este valabil doar pentru anumite tipuri de  branzeturi. Nu toate sunt hipocalorice, iar cele light nu trebuie consumate oricum.
 
Multe persoane nu stiu sa faca combinatii corecte care sa includa branzeturile. Ori folosesc o cantitate  mult prea mare de branza ori o combina cu peste marinat, carne de diverse feluri, muraturi sau diverse sosuri si dressinguri grase. Normal ca branza ingrasa in aceste contexte.. Branza merge combinata cel mai bine cu legume crude, gatite la grill sau la cuptor, iar daca tii neaparat sa o combini cu carne alege sunca slaba de pasare. Nu ai nevoie de mai mult de 1-2 linguri de branza moale sau de 1-2 degete de branza solida. Asa te asiguri ca eviti indigestiile.
 
 

Ce tipuri de branzeturi sa evitam?

 

Nu spune nimeni ca un anumit tip de branzeturi nu trebuie consumat deloc. O mica pofta ne putem face o data pe saptamana, dar tot intr-o cantitate mica. De asemenea, nu este de condamnat daca vrem putina diversitate. Ai grija doar ca branzeturile sanatoase sa fie ceva obisnuit in dieta ta. Cele mai neprietenoase  branzeturi pentru silueta sunt:
 
1.Branza frantuzeasca sau branza cu mucegai – are un aspect inedit si poate scoate orice mancare din anonimat, dar nu o putem consuma zilnic, iar atunci cand vrem sa trisam este bine sa o combinam cu legume crude si verdeturi.
 
2.Branza topita – nu mai este un secret ca branza topita din comert este plina de chimicale chiar daca gustul este bun si se topeste frumos la mancarurile calde.
 
3.Casul – este nelipsit la romani, dar este detsul de gras; chiar nu putem abuza de el chiar daca alegem sa-l consumam cu rosii.
 
4.Parmezan – este folsoit mai mult pentur a decora salate, sandvisuri, legume umplute sau pizza, dar nu este asa neprietenos cu silueta ca tipurile anterior mentionate; in fond, doar se presara o cantitate mica la mancare.
 
5.Mozarella – este folosta la salate, pizza, paste si salate; putem consuma din cand in cand 1-2 rondele fara probleme alaturi de legume.
 
6.Cascaval – greu mai gasim pe piata cascaval sanatos, iar cel d epe piata nu contine deloc ingrediente  prietenoase cu sanatatea si silueta; este bine sa-l evitam cat putem de mult.
 
7.Telemeaua – dulce sau sarata este destul de gustoasa, dar nu o putem consuma zilnic daca suntem la cura de slabire.
 
 
 

Ce branzeturi merita sa fie consumate regulat?

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Chiar si alimentele sanatoase necesita moderatie, asa ca nu este cazul sa ne culcam pe-o ureche. Chiar daca multe tipuri de branzeturi sunt neindicate, asta nu inseamna ca nu exista si multe alte tipuri din care poti alege:
 
1.Branza de vaci (cottage cheese) – are grasimi de calitate si este hipocalorice; se spune ca este cea mai sanatoasa branza, deci o poti consuma des si intr-o cantitate mai mare; combinatiile pe care le poti face sunt multe; iata cum se prepara acasa.
 
 
2.Ricotta – este cea mai slab calorica branza pe care o poti consuma zilnic si are putine grasimi.
 
3.Urda – este precum ricotta, deci poti alterna; sunt tipuri sanatoase gratie continutului mare de zer de la lapte.
 
 
4.Perlute de branza – au numar mic de calorii.
 
 
5.Crema de branza dietetica – merge la sandvisuri si legume umplute
 
 
 

 

Tags:
tipuri sanatoase de branza
branza
branza in dieta
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare