Broccoli

Broccoli (Brassica oleracea) este un aliment cu proprietati terapeutice uluitoare, cunoscute de multa vreme. Foarte bogat  in vitamine si minerale, unele dintre ele, rar intalnite in legume, broccoli are darul de a preveni afectiuni dintre cele mai complicate.

  

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Broccoli este o ruda... verde a verzei si a conopidei. Este cunoscuta inca de pe timpul Imperiului Roman. Broccoli a devenit cu adevarat populara in ultima suta de ani, fiind una din legumele folosite cu mare placere de italieni si americani, si nu numai.

Broccoli contine glucide, vitamina A, C, in catitati cu totul speciale. In 200 de grame de broccoli se gaseste mai multa vitamina C decat intr-o portocala! Broccoli este o excelenta sursa de vitamine din grupul B, acid folic si minerale precum calciu, magneziu, mangan, fier, potasiu, zinc, seleniu, fosfor, dar si sulf si pretioasa vitamina K.

La tot acest recital de minerale si vitamine trebuie adaugat faptul ca in 100 de grame de broccoli sunt doar 30 de calorii.

Nutritionistii sustin ca broccoli este una dintre legumele cele mai bogate in substante anticancerigene. Aceasta simpatica conopida verde contine antioxidanti din familia carotenoizilor, fiind eficienta in combaterea cancerului pulmonar, de prostata si vezica urinara.

Broccoli este remarcabila si prin cantitatea foarte mare de calciu pe care o contine. In 100 de grame de broccoli fiert fiind 74 mg de calciu si 123 mg de vitamina C care ajuta la absorbtia calciului.

Continutul bogat de sulf are efecte benefice antivirale si antibiotice. Broccoli, un excelent cardioprotector, controleaza tensiunea, mentinand-o in limite normale.

Broccoli este unua dintre legumele de baza din dieta vegetariana, tocmai ca urmare a continutului sau cu totul special de minerale si vitamine.

Nu in ultimul rand trebuie spus ca aceasta leguma contine foarte multe fibre solubile si insolubile si foarte putine grasimi saturate. Toate acestea fac din broccoli o legume care nu poate sa lipseasca din cursul unei cure de slabire, scrie whFood. Trebuie sa adaugam faptul ca broccoli proaspat si cel congelat era exact aceleasi proprietati. Deci ne putem bucura de aceasta minunata leguma, indiferent de anotimp! 

Desi este foarte sanatos si fiert, specialistii in nutritie recomanda sa nu gatesti broccoli, ci sa incerci sa il consumi proaspat, in salata sau copt partial.

Tags:
Broccoli
legume
conopida
minerale
vitamine
sulf
anticancer
vitamina B
antioxidanti
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare