Cand apar rezultatele exercitiilor fizice

Fitness 23.10.2017

Ne gandim la rezultate inca din prima zi de exercitii fizice, fie ca le facem acasa sau la sala de fitness si pana la urma nu este nimic gresit in asta, pentru ca asa ne motivam cel mai bine. Orice persoana isi stabileste niste obiective in ceea ce priveste aspectul fizic si spera sa le indeplineasca cat de repede cu putinta. Desi rezultatele difera de la o persoana la alta, o estimare generala se poate face.

 
Obiectivele unei persoane cu privire la modelarea corporala sunt diferite. Unii isi doresc sa slabeasca si sa-si tonifieze o anumita parte a corpului, iar in cateva saptamani reusesc, altii vor o modelare totala, ceea ce presupune sa-ti lucrezi din greu corpul o perioada de timp destul de lunga, respectiv cateva luni bune. Cert este ca ai nevoie sa fii motivat in permanenta, pentru ca asa vei sti sigur ca te tii zilnic de programul tau de exercitii.
 

Cand apar schimbarile fizice? De unde stii ca esti pe drumul cel bun?

Ca sa faci exerciii cat mai complexe ai nevoie de forta musculara, pe care majoritatea o obtin undeva la 8 saptamani. Desigur, rezultatele pot varia, dar majoritatea observa schimbarile in bine in jurul acestei perioade. Este normal ca rezultatele fizice sa apara dupa o perioada lunga de timp, intrucat corpul este pregatit gradual cu anumite exercitii fizice. Inceputul poate parea dificil oricui nu este obisnuit cu miscare si fix acesta este si motivul pentru care intensitatea este mai mica la inceput, dupa care creste. 
 
De asemenea, rezultatele variaza si in functie de determinarea unei persoane. Depinde cat este de mare dorinta de a face schimbari majore. Delasarea chiar nu-si are locul aici, pentru ca altfel vei astepta mult si bine rezultatele. Conditia fizica difera de la individ la individ, fapt pentru care unele persoane sunt gata sa scoata untul din ele cand vine vorba de exercitii si sunt altele care abia se misca.
 
Nu este greu sa-ti dai seama daca esti pe drumul cel bun sau nu. Daca ai rabdare si motivatie si iti pastrezi nota realista, vor aparea si rezultatele. Nu te astepta ca in 2 saptamani sa slabesti 20 de kilograme si sa ai si patratele, iar daca nu vei reusi, vei renunta la miscare. Organismul are ritmul sau de a se adapta schimbarilor, iar cele bruste nu fac decat sa-ti solicite prea mult corpul si te poti accidenta si obosi destul de tare. 
 
 
Semne ca esti pe drumul cel bun ar fi urmatoarele:
 
Ai un program bine stabilit de exercitii fizice de la care nu te abati niciodata, indiferent ce activitati zilnice ai sau ce stari de spirit ai avea
Motivatia este cu tine zi de zi
Te incalzesti inainte de fiecare exercitiu fizic ca sa eviti accidentarile asa ca stretching-ul nu lipseste din rutina ta
Iti vine usor sa-ti faci rutina zilnica de exercitii cand simti ca ai articulatiile si tendoanele flexibile si dezmortite
Ai un regim alimentar sanatos
Ai grija sa te odihnesti bine noaptea
Consumi multe lichide
Ai grija ca fiecare exercitiu sa fie executat corect; trebuie sa mentionez aici ca executarea proasta nu te va ajuta sa obtii rezultatele dorite
Ai grija sa variezi uneori exercitiile ca sa nu intri intr-o rutina; in acest mod iti lucrezi toate grupele musculare; pot spune ca se recomanda o schimbare cam la 6-12 luni
 
 

Cand apar schimbarile emotionale?

Miscarea aduce multe beneficii pentru sanatate, ce nu tin doar de partea estetica. Un corp sanatos va fi ghidat si de o minte la fel de sanatoasa, vei scapa de depresie si anxietate si vei avea destula energie cat sa-ti desfasori activitatile zilnice. Vei observa ca ai o stare generala de bine, pe care o vor observa si cei din jur si te vor intreba in mod sigur care este secretul tau, iar partea buna este ca vei beneficia de schimbari emotionale pozitive din prima zi cand te apuci de sport. Avand mereu o stare de bine, este mult mai usor sa-ti pastrezi determinarea.
 
Daca vrei totusi un timp exact, pot spune ca rezultatele pot fi observate inca din primele 5 minute si efectele sunt atat de puternice incat pot ajuta si cele mai anxioase persoane. Nu uita ca orice tip de miscare conteaza. Nu trebuie neaparat sa tragi din greu la sala, pentru ca si o simpla plimbare in parc este o alegere buna. De exemplu, studiile au demonstrat ca doar 10 minute de plimbare lejera se pot compara cu 45 de minute de exercitii cardio. Vei simti aceeasi detensionare.
 
Nu conteaza ce obiective ti-ai stabilit. Important este sa nu te descurajezi nicio secunda si sa ai rabdare, pentru rezultatele nu vor intarzia sa apara.
 
 
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare