Care sunt alegerile sanatoase cand vine vorba de alimentatie?

Secrete 04.03.2009 dietetik
Produsele cu putine grasimi sau cu un numar redus de grasimi nu au in mod obligatoriu un nivel scazut de energie. Grasimile sunt inlocuite cu alte ingrendiente si se poate ajunge la acelasi nivel de grasime sau un nivel ridicat de energie (calorii).

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Daca optezi pentru un produs cu grasimi reduse decat unul cu grasimi multe s-ar putea sa ajungi sa cumperi de fapt ceva cu  mai multe grasimi sau mai multe grasimi si calorii.

 

Mit: Daca vrei sa mananci sanatos alege un meniu vegetarian.
Fals! Unele meniuri vegetariene contin multe grasimi, mai ales daca sunt preparate cu multa branza, ulei, sosuri cremoase sau daca au fost prajite. Deci, un meniu vegetarian nu este intotdeauna cea mai sanatoasa alegere.

De fapt carnea rosie poate sa fie saraca in grasimi daca este slaba si au fost inlaturate toate grasimile vizibile.
Alte optiuni de produse cu putine grasimi sunt puiul fara piele si pestele, dar numai in cazul in care au fost gatite cu foarte putin ulei.

 

Dar intotdeauna este o idee buna sa servesti cateva legume impreuna cu gustarea ta. Ar trebui sa mancam cel putin cinci portii de varietati de fructe si legume de-a lungul unei zile, ca parte dintr-o dieta echilibrata.

 

Mit: Margarina contine mai putine grasimi decat untul.
Fals! Untul si margarina contin diferite tipuri de grasimi. Asa ca, indiferent de ce alegere faci citeste eticheta!

 

Mit: Carnea rosie este intotdeauna bogata in grasimi, iar carnea de pasare este saraca in grasimi.
Fals! Inlaturarea grasimii vizibile poate face diferenta dintre cele doua tipuri de carne. De fapt carnea rosie, slaba este saraca in grasimi, contine intre 4 si 8 grame de grasimi la 100 de grame de carne. Produsele pe baza de carne chiar daca sunt preparate din carne rosie sau de pasare pot sa fie bogate in grasimi, din cauza restului de ingrendiente bogate in grasimi.

 

Carnea de pasare fara grasimi contine intre 1 si 3 grame de grasimi la 100 de grame carne. Carnea mai inchisa la culoare contine mai multe grasimi.Ca sa faci o alegere buna, intotdeauna inlatura grasimile vizibile.

 

Mit: Consumul de apa rece te ajuta sa arzi mai multe calorii si sa dai jos kilograme.
Fals! Consumul de apa rece nu arde mai multe calorii decat aceea servita la temperatura camerei. Daca vrei sa slabesti nu este bine sa urmezi diete drastice, pierderea in greutate poate lua ceva timp. Cea mai buna metoda de a slabi este sa-ti schimbi stilul de viata printr-o alegere buna.

 

Ai nevoie sa urmezi o dieta sanatoasa si echilibrata, ceea ce inseamna sa consumi fructe si legume, sa reduci mancarurile bogate in zahar sau grasimi si sa faci exercitii fizice. 

Tags:
alimente
grasimi
regim
sanatate
dieta
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare