Cata carne, legume, oua si cereale trebuie sa fie in farfurie pentru slabire, mentinere si o viata longeviva?

Nu-i asa ca te-ai plictisit sa consumi mancarea mereu in acelasi mod? Asta se intampla pentru ca nu acorzi o atentie deosebita categoriilor alimentare combinate si nici asezarii in farfurie, un aspect deosebit de important. Nu este de mirare ca metabolismul incepe sa nu te mai ajute, iar caloriile se acumuleaza mult mai usor, iar kilogramele apar ca prin magie. De asemenea, poti fi predispusa si la celulita si retentie de apa daca esti femeie si mai esti si sedentara. Nu trebuie sa fii nutritionist sau sa apelezi la serviciilor unuia ca sa mananci corect si sanatos. Ai nevoie doar de niste trucuri la indemana si putina imaginatie. Pune suflet in tot ceea ce mananci!
 
Exista proasta impresie cum ca trebuie sa consumi o perioada doar frunze de salata cu zeama de lamaie ca sa slabesti si sa scapi de toxine, dar nu este deloc adevarat. Doar nu vrei sa te trezesti cu carente nutritionale, anemie si in final sa cazi din picioare la locul de munca. Orice medic si nutritionist iti va spune cat este de important sa ai zilnic un regim alimentar sanatos, echilibrat si variat si vei observa ca si rezultatele dorite apar in cel mai scurt timp. Tinand cont de aceste aspecte vei putea sa ai si o zi de trisare in fiecare saptamana in care sa-ti alegi tot ce-ti pofteste inima, fie vorba si de fast food sau cartofi prajiti.
 
Iata ca se poate sa slabesti, sa-ti mentii silueta o perioada lunga de timp si sa tii bolile comune ale societatii la distanta pentru a avea o viata longeviva. Aici ne referim la obezitate, diabet, afectiuni hepatice, pancreatice, boli cardiovasculare si diverse tipuri de cancer.
 
Pentru o persoana obisnuita care nu are cunostintele unui specialist in nutritie poate parea destul de dificil sa pui toate acestea in practica chiar daca in teorie totul suna frumos. Cea mai comuna greseala pentru acumularea kilogramelor este chiar combinarea gresita a alimentelor in farfurie si abia apoi cantitatea lor. 
 
 
Un regim alimentar variat trebuie sa includa fibre de calitate, proteine vegetale (legume si verdeturi, seminte si pseudo-cereale), proteine animale (carne slaba, oua, lapte, branzeturi si iaurturi), grasimi sanatoase (avocado, ulei de masline, peste, fructe de mare, etc.) si carbohidrati buni in locul celor rai (chips-uri, produse de patiserie, dulciuri nesanatoase, prajeli, mancare de tip fast food, etc.).
 
Acum ca stii ce categorii alimentare trebuie sa incluzi in alimentatie vine alta problema si anume ce procent din fiecare trebuie sa se regaseasca in farfurie. Atunci cand ti-e foame de nu mai poti nu iti iei un cantar ca sa vezi gramajul din fiecare aliment sau mancare si nici nu este normal sa faci asa. Viata ta va deveni destul de frustranta si obositoare. Solutia este sa masori la ochi. Mai multe sfaturi vei gasi in randurile urmatoare:
 
1.Alege mereu sa mananci in farfurii mici ca sa-ti pacalesti creierul ca ai suficienta mancare in fata. Astfel nu vei depasi portiile sau numarul de calorii. Vei manca exact ce ti-ai pregatit masurand bine la ochi dinainte. Iata niste trucuri!
 
 
2.Mancarea trebuie sa fie cat mai vie si mai colorata. Nu te sfii sa folosesti  legume si verdeturi de toate culorile si texturile si ai grija ca ele sa predomine pentru ca sunt hipocalorice.
 
3.Incearca sa nu faci un terci in farfurie si sa para ca mancarea are un aspect neglijent. Nu va fi placut ochiului si va fi dificil sa adaugi si alte categorii alimentare prin farfurie. Gaseste o logica sau o estetica aparte in a atraga culorile in farfurile. De exemplu, poti avea in mijloc 2-3 linguri de orez brun sau seminte de quinoa sau cuscus, intr-o margine o bucata de carne slaba cat palma, iar de jur imprejur legume si verdeturi cat cuprinde de toate culorile. De regula, se adauga 4-5 bucati din fiecare legume (4-5 ciupercute, 4-5 felii de rosii, 4-5 bucati de sparanghel, etc.).
 
 
4.Consuma zilnic hrana cruda. La orice fel de manacre trebuie sa fie neaparat.
 
5.Gateste termic cat mai putin alimentele. Altfel spus, mananca hrana curata. Poti gati la grill, abur sau cuptor. 
 
 
6.Daca ai sos la o masa, pune-l separat intr-un bol mic langa farfurie. Asa nu vei depasi masura.
 

 

Tags:
slabire si mentinere
viata longeviva
carne si legume
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare