Cate calorii sa consumi in functie de stilul de viata ca sa slabesti

Stil culinar 06.05.2019 dietetik
Multe diete dau gres tocmai pentru ca nu se tine cont de aportul caloric necesar raportat la stilul de viata. Unii reusesc sa scape de cateva kilograme, dar dupa incheierea dietei se ingrasa iar tocmai pentru ca revin brusc la vechile obiceiuri alimentare. Vorbim asadar de efectul yo-yo de care se teme fiecare persoana care nu vrea oscilatii de greutate. Secretul slabirii si al mentinerii este controlul aportului caloric si observarea organismului. Fiecare persoana este unica si are nevoie de un anumit aport caloric pentru un regim alimentar sanatos, iar atunci cand organismul primeste prea multe calorii se ajunge la ingrasare, iar daca sunt prea putine calorii inseamna ca organismul este lezat si nu poate face fata activitatilor zilnice. Poti invata sa-ti cunosti mai bine corpul, sa observi cam de cata mancare ai nevoie ca sa te saturi si daca esti sau nu o persoana sedentara. 
 
Cele mai multe persoane se sperie cand aud de scaderea aportului de calorii pentru a slabi, dar sa nu uitam ca aceasta scadere nu inseamna infometare daca vrei slabire sanatoasa, ci pur si simplu reduci numarul de calorii, simtindu-te tot satul. Din pacate, aceasta scadere a numarului de calorii este asociata de multe persoane cu un stil de viata nesanatos. Realitatea este ca in functie de sex si de stilul de viata, fiecare are nevoie de un anumit aport caloric pentru a-si mentine greutatea, sanatatea si energia, iar ingrasarea se produse atunci cand consumam mai mult decat avem nevoie. Te-ai gandit vreodata ca te poti satura si cu un numar mai mic de calorii daca inveti sa alegi calorii de calitate? Vei ajunge la concluzia ca se poate!
 
O reducere a aportului caloric nu inseamna infometare, ci inseamna sa reduci strict ce oferi in plus organismului, dar nu multi realizeaza acest lucru. Evident, nu va trebui sa traiesti zilnic cu 500 de calorii. Abia asta se numeste infometare!
 
 

De ce conteaza sedentarismul sau nu?

 
In mod normal, o persoana activa are un consum energetic mai mare, asta insemnand ca trebuie sa consume ceva mai multe calorii decat o persoana sedentara. Daca esti o persoana activa si vrei sa slabesti si apoi sa-ti mentii greutatea fara probleme cat mai mult timp, trebuie sa consumi exact atatea calorii cat are nevoie organismul tau. Poti consuma multe calorii, dar sa fie de calitate. De exemplu, 1600 de calorii rele ingrasa, pe cand 1600 de calorii bune nu ingrasa daca stii ce combinatii alimentare sa faci.
 
 
O persoana sedentara mai mult sau mai putin este acea persoana care sta pe un scaun de dimineata pana seara si nu depune nici cel mai mic efort dupa serviciu. Daca consuma multe calorii de proasta calitate, ingrasarea se va produce inevitabil. Asta inseamna ca te poti satura cu portii mari de mancare, dar sa fie cat se poate de scaute in calorii si sa fie hranitoare. Vezi aici dieta potrivita pentru sedentari!
 
 

Calorii necesare la slabire pentru persoanele active

 
Barbatii activi au nevoie cam de 1600 de calorii in fiecare zi si sa fie calorii luate din alimente sanatoase. Nicidecum fast-food, dulciuri, prajeli, grasimi nesanatoase, sucuri carbogazoase, produse din faina alba de grau, etc. Aceasta regula este valabila si in cazul persoanelor sedentare. O femeie activa are nevoie de 1400-1450 de calorii.
 
Portiile de mancare pentru persoanele active pot consta in:
 
  • Supa de pui
  • O farfurie cu o bucata de carne slaba gatita la grill, cuptor sau fiarta cu multe legume crude si doar 2-3 linguri de orez integral sau cartofi cau seminte de quinoa sau cuscus
  • 2-3 bruschete din paine integrala si humus de avocado
  • 1 paleta de paste integrale cu sosuri light, legume si verdeturi
  • O palma de omleta cu multe legume si verdeturi

 

Calorii le necesare la slabire pentru sedentari

 
Barbatii sedentari au nevoie cam de 1350 de calorii bune, iar femeile sedentare cam 1200 de calorii pe zi. Nu ai voie sa combini carnea, fie ea si slaba si gatita corect cu carbohidrati, dar in schimb poti adauga cate legume crude si verdeturi doresti. In cazul in care consumi orez sau paste, se combina doar cu salate de cruditati.
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
calorii
calorii in functie de stilul de viata
cate calorii sa consumi ca sa slabesti
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare