Cate calorii trebuie sa contina o masa pentru slabire?

Alimentatie 27.09.2018 dietetik
Este evident faptul ca ne ingrasam din cauza unui exces de calorii. Corpul fiecaruia dintre noi are nevoie de un anumit numar de calorii pentru boostul necesar zilnic de energie, iar tot ce este in plus din punct de vedere caloric se acumuleaza imediat sub forma de grasime subcutanata si grasime interna in jurul si interiorul organelor. Despre calorii s-a vorbit mult in ultimii ani si se va vorbi mereu. Asta pentru ca oricine isi doreste sa slabeasca sau sa-si mentina silueta, este interesat sa nu consume mai multe calorii decat este nevoie.
 
Acum vine si intrebarea cum putem afla de cate calorii are nevoie corpul nostru? Ei bine, asta este matematica pura si este evident ca nu ne putem pronunta. Trebuie sa mergi atat la medic cat si la nutritionist si de ce nu si la un instructor de fitness ca sa-ti faci analize complexe. Asa afli sigur de cate calorii ai nevoie zilnic. Partea proasta este ca nu oricine isi permite sa apeleze la servicii atat de sofisticate si ne-am gandit sa-ti dam o mana de ajutor.
 
Trebuie sa stii ca alt numar de calorii se recomanda la slabire si alt numar la mentinere. Nu intamplator cele mai multe persoane se ingrasa imediat dupa ce incheie o cura de slabire. Se intampla pentru ca scad drastic aportul claoric pentru a slabi si cresc brusc consumul de calorii la mentinere. La fel se intampla si in cazul celor care vor sa se ingrase prin punerea de masa musculara. Consuma calorii de proasta calitate si intr-un numar prea mare si ajung sa depuna grasime subcutanata in loc de masa musculara si definire.
 
Caloriile si numarul lor reprezinte subiecte pentru oricine tine la silueta. Ce-i drept, la foame mare nu sta nimeni cu calculatorul in buzunar ca sa numere caloriile pana la cel mai mic detaliu, iar daca facem diverse combinatii de alimente este si mai greu sa le numaram. In acest mod, mancarea devine o corvoada in loc de placere si nu mai este niciun farmec. Sigur nu-ti doresti asta!
 

Caloriile in procesul de slabire

 

Iata ca am ajuns si la ce intereseaza pe cele mai multe persoane. Evident, la slabire numarul de calorii trebuie sa fie redus aproape la jumatate, dar ideea este sa alegem alimente slab calorice pe care sa le combinam cat mai complex si divers. Cu cat avem mai multa culoare in farfurie este mai bine. In mod normal, femeile au nevoie de alt aport caloric spre deosebire de barbati. Specialistii cred ca femeile au nevoie de 1500-1600 de calorii, iar barbatii de 1800 de calorii. Persoanele sedentare trebuie sa consume cu 200 de calorii mai putin, macar.
 
Pentru ca este greu sa numeri mereu caloriile, cel mai indicat este sa combini doar alimente despre care stii ca-s slab calorice. Asa stii ca nu dai niciodata gres si scapi de corvoada numararii caloriilor. O masa la slabire nu trebuie sa depaseasca 350-400 de calorii, daca este sa ne gandim ca avem 3 mese principale pe zi. La micul dejun si pranz iti poti permite sa consumi chiar si 350-400 de calorii, dar la cina poti consuma si 250-280 de calorii.
 
 
 

Caloriile la mentinere

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Se revine treptat la alimentatia normala si nu brusc cum fac cele mai multe persoane. La 350-400 de calorii mai poti adauga 100-150 de calorii bune si sa ai grija sa ai mereu salate din legume crude la orice masa sau un smoothie. Cand vine vorba de carne nu putem sa o consumam chiar zilnic, ci de 3-4 ori pe saptamana intr-o cantiattea cat palma. Aceasta trebuie sa fie slaba (piept de pasare, fructe de mare, peste, ton in apa, sardine, copanele) si se prepara al grill, se fierbe sau la cuptor. Iata salate pentru mentinere!
 
 

Caloriile la ingrasarea sanatoasa

 

 

Pare greu de crezut dar iata ca sunt si persoane care au nevoie “sa se implineasca putin” asa cum se spune in popor. Pentru asta ai nevoie de masa musculara mare care iti vor creste greutatea, ai nevoie de proteine, care pot fi luate atat din carnea slaba cat si legume, seminte, nuci si pseudo-cereale (seminte de quinoa, hrisca, naut, linte, fasole neagra si rosie, cuscus, tofu, seitan, etc.). Evident, trebuie sa incluzi zilnic proteinele in regimul alimentar si nu ai voie sa depasesti 450-500 calorii care sa includa proteine. Dupa ce ajungi la greutatea dorita, poti sa scazi cu 150 numarul de calorii.
 
 
 

 

Tags:
slabire
masa pentru slabire
calorii pentru slabire
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare