Cate calorii trebuie sa mananci zilnic ca sa nu te ingrasi?

Secrete 04.10.2016 Livia Caled
Cand vine vorba de slabit, lucrurile sunt simple, trebuie sa consumi mai putine calorii decat in mod normal. De asemenea, daca vrei sa slabesti drastic si rapid, este important sa reduci caloriile la 1400-1500 zilnic, poate chiar mai putin de atat. Stiai ca Natalie Portman consuma 1200 de calorii pe zi pentru a ajunge la greutatea dorita pentru rolul din Black Swan?

Cate calorii trebuie sa mananci, insa, ca sa nu te ingrasi si sa iti pastrezi mereu aceeasi greutate? 
 
Aici lucrurile sunt putin mai complicate, deoarece fiecare metabolism are o anumita viteza de ardere a caloriilor, unele persoane ard mai multe calorii pentru niste activitati simple, in timp ce altele trebuie sa faca un efort mai mare pentru a scapa de acelasi numar de calorii.

Ce este important de stiut? 
 
Pentru a-ti mentine greutatea, trebuie sa fii cat mai atenta la propriul organism si la necesarul lui caloric pentru fiecare zi. Daca te ingrasi repede, inseamna ca ai arderile mai lente, iar daca te ingrasi mai greu, doar cand mananci dulciuri si paste, inseamna ca organismul tau arde in mod normal caloriile pe care i le dai. 
 

Ce spun medicii si expertii in nutritie?
 
Este unanim acceptat faptul ca necesarul zilnic de calorii pentru femei este de 2000, iar pentru barbati de 2500. Pentru persoanele care fac mult efort fizic, acest necesar zilnic trebuie marit cu 200 de calorii, adica 2200 pentru femei si 2700 pentru barbati.
 
Cat trebuie sa mananci zilnic daca ai un metabolism lent?
 
Daca ai un metabolism prea lent sau diverse probleme cu tiroida, atunci incearca sa scoti 200 de calorii din meniul zilnic, adica 1800 daca esti femeie si 2300 daca esti barbat.
 
Care sunt regulile de la care nu trebuie sa te abati pentru a-ti mentine aceeasi greutate?
 
Pentru ca e greu sa numeri in fiecare zi caloriile, este important sa iti introduci in rutina ta zilnica niste obiceiuri sanatoase care sa te asigure ca nu te trezesti cu kilograme in plus peste noapte. Care sunt acestea?
 
 
1. Consuma multe fructe si legume
 
Mananca salate la fiecare masa sau umple-ti jumatate de farfurie cu legume. De asemenea, nu uita sa mananci intre mese cat mai multe fructe. Ideal ar fi ca in fiecare zi sa iti iei din legume si fructe cel putin 500 de calorii.
 
2. Evita alimentele care au prea putina valoare nutritiva
 
De fiecare data cand ti se face pofta de un anumit aliment, intreaba-te ce valoare nutritiva are. Alege mereu alimentele cat mai sanatoase si mai pline de nutrienti. Despre alimentele care contin calorii goale gasesti mai multe informatii aici.

3. Tine mereu in geanta o punga cu migdale sau nuci
 
Cand ai mereu in geanta niste migdale sau nuci, nu mai exista riscul sa ti se faca foame prea tare intre mese si nu te vei repezi in prima patiserie care-ti iese in cale pentru niste strudele si merdenele.
 
Tu cate calorii consumi zilnic?
 
 
Tags:
calorii
necesar zilnic
calorii femei
metabolism lent
slabire
sanatate
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare