Cate lichide trebuie sa consumi in functie de greutate – faci fata temperaturilor ridicate

Afectiuni 12.06.2019 dietetik
Apa inseamna viata si implicit sanatate! Din pacate, multe persoane nu consuma suficienta apa, iar acest lucru atrage mai multe neplaceri si chiar probleme de sanatate. Deshidratarea este mai periculoasa decat ai crede, mai ales pe timpul temperaturilor extreme (prea cald sau prea frig). Scade imunitatea, poti avea probleme digestive, probleme cu concentrarea si oxigenerarea creierului, metabolism lent care ingreuneaza slabirea, dureri de cap si chiar aparitia unor tipuri de cancer, tocmai pentru ca toxinele si rezidurile neeliminate din corp produc dezechilibre care favorizeaza inmultirea celulelor canceroase. Daca observi ca te simti rau si devine ceva obisnuit in viata ta, cu siguranta poti lua in calcul deshidratarea.
 
De regula, este o cauza comuna a acestor probleme. Multe persoane stiu insa ca trebuie sa consume apa, dar putine consuma o cantitate corespunzatoare. Te poti duce in extrema cealalta si sa consumi mai multa apa decat ai probleme si sa-ti faci probleme cu rinichii sau altele. In cadrul acestui articol vei descoperi ca apa nu se consuma oricum, dar un lucru este cert si anume ca nu trebuie sa-ti lipseasca din organism.
 
Un consum insuficient de apa pe timpul temperaturilor mult prea ridicate te poate face sa te prabusesti din picioare, creandu-ti oscilatii de tensiune, circulatie deficitara a sangelui si lipsa oxigenarii creierului. In timpul temeperaturilor prea scazute exista risc de gripa, raceala si degeraturi. Deci mare grija la schimbarile bruste de temperatura!
 
Spuneam inca de la inceputul acestui articol ca pot aparea mai multe probleme din cauza deshidratarii, iar acest lucru isi va pune amprenta si asupra calitatii pielii, parului si unghiilor, facandu-te sa pari mai batran decat esti. Nimeni nu-si doreste in fond sa imbatraneasca prematur! Ei bine, nu mai astepta sa observi disconforturile mentionate si ia masuri inca de pe acum!
 
 
 
 
 

Cum iti dai seama ca nu consumi suficienta apa?

 
Unele persoane stiu cat este de important consumul de apa, dar simt deseori ca nu pot consuma prea multa, iar cand o fac pare ca este fortat. Ei bine, nici asa nu este indicat. Iti poti da seama ca esti deshidratat mai simplu decat ai crede si anume sa vezi ce culoare are urina dupa ce iti faci nevoile. Cu cat este mai inchisa (galben inchis spre maro) inseamna ca esti deschidratat si ai foarte multe toxine in corp care trebuie eliminate cat de repede, daca este de o culoare de galben pierdut inseamna ca esti semi-deshidratat si trebuie sa mai compensezi cu putina apa, iar daca urina este de culoarea apei inseamna ca esti mai mult decat hidratat sau poate ai facut exces de urina. Urina perfecta este cea de un galben translucid sau cat se poate de deschis sau pierdut.
 
Mai este aici un lucru de luat in seama si anume ca nu exista o regula pentru fiecare persoana in parte in ceea ce priveste consumul de apa. Unele persoane au nevoie de mai multa apa in functie de conditia fizica si efortul depus, dar si temperatura de afara, iar altele au nevoie de o cantitate mai mica.  De regula, numarul kilogramelor dicteaza cantitatea aproximativa a cantitatii necesare de apa. Greutatea ta se inmulteste cu 40 ml si vei obtine cantitatea de care ai nevoie in ml masurata. Vezi aici daca este necesar sa consumi 2 litri de apa pe zi!
 
Este greu de spus care este cantitatea necesara asa cum spuneam si in randurile anterioare, dar poti deduce. Cu cat greutatea este mai mare cu atat si necesarul de apa, iar daca greutatea este intre 45 si 51 de kilograme poti avea nevoie de o cantitate de apa de 1800 – 2040 ml. Cu cat creste greutatea mai adaugi inca 40-80 de ml dupa nevoile corpului.
 
 
Din pacate, mai este o problema chiar daca stii acum ce cantitate de apa ti se recoamnda si anume cum faci sa consumi o cantitate optima de apa fara sa fie fortat. Apa ca atare poate fi uneori banala pentru unele persoane, iar ca sa fie mai baubila iti recomandam sa adaugi frunze de menta sau de busuioc sau zeama de lamaie sau bucati de lamaie, bucati de fructe, de legume si alte mirodenii sau ierburi aromatice. Slabirea va fi si mai accelerata!
 
 
 
 
 

 

Tags:
lichide in functie de greutate
faci fata temperaturilor ridicate
cate lichide trebuie sa consumi
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare