Ce alimente sunt binevenite dupa Paste?

Alimentatie 10.04.2018 dietetik
Dupa atatea mese copioase, organismul iti poate da diverse semnale ca are o nevoie acuta de alimente sanatoase. Sa nu uitam ca am consumat mancaruri pline de ulei, prajeli, deserturi, maioneza si diverse sosuri grase, fripturi grele la stomac cum este cea de miel si etc. Semnele pe care ti le poate da organismul dupa o perioada asa incarcata din punct de vedere alimentar pot condta in suprasaturatie alimentara, oboseala excesiva, probleme digestive de tot felul, dureri de ficat sau de splina, somn nelinistit si pofte inexplicabile de alimente acrute, amare sau cat mai simple si curate. Probabil origanismul s-a saturat de atatea mancaruri condimentate si grase.
 
Evident, organismul va avea nevoie mai mult de lichide, salate, supe, fructe si cereale integrale, dar chiar si asa, nu putem consuma ce dorim. De asemenea, trebuie sa avem grija si la combinatiile alimentare sa fie cat mai simple si curate cu putinta. Tine cont ca Pastele a venit mai devreme in acest an si suntem in plina primavara, asa ca exista pe piata anumite alimente specifice detoxifierii. Nutritionistii si medicii recomanda sa facem o cura de 2-3 zile de curatare, timp in care sa consumam doar supe si smoothieuri in combinatii potrivite care sa ne tina de foame si sa ne dea energie, iar apoi putem combina diverse alimente sanatoase.
 
 
Cele mai recomandate alimente sunt cele care iti dau senzatia ca te racoresc la stomac, iti imbunatatesc digestia si iti lasa impresia ca te simti mai usor si mai fresh. Nu te gandi ca vei cheltui foarte multi bani ca sa-ti cureti organismul. In aceasta perioada vei gasi destule alimente la preturi accesibile. Iata ce poti alege:
 

1.Legume verzi si proaspete

 

De ce legume verzi si nu legume de tot felul? Ei bine, legumele verzi sunt bogate in fier, magneziu, vitamina B, C, fibre si contin un aport mare de antioxidanti care curata organismul foarte bine. Cele mai recomandate pentru consum sunt:
 
  • Broccolii
  • Dovleceii
  • Spanacul
  • Rucola
  • Frunzele de salata
  • Fasolea verde
  • Mazarea
  • Ardei grasi verzi
  • Ceapa verde
  • Anghinare
  • Sparanghel
  • Urzici
  • Varza kale
 

2.Fructe cu putine zaharuri si fructoza

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Avem nevoie de hidratare, pentru a ne curata organismul si pentru a favoriza slabirea, astfel ca cele mai recomandate fructe sunt urmatoarele:
 
  • Grapefruit
  • Portocale
  • Lime
  • Lamaie
  • Ananas
  • Avocado
  • Kiwi
  • Capsuni
  • Pepene

 

3.Fructe oleaginoase

 

Avem nevoie si de grasimi sanatoase daca in perioada sarbatorilor am consumat numai mancaruri grase. Putem consuma:
 
  • Nuci
  • Acaju
  • Migdale
 
Acestea pot fi consumate ca atare pe post de gustare, le putem presara in salatele light sau le putem zdrobi la blender pentru a obtine un lapte vegetal sanatos precum laptele de migdale sau diverse smoothieuri.
 

4.Cereale integrale

 

Nimic nu este mai racoritor decat un bol cu lapte sau iaurt cu cereale integrale. Totusi, trebuie sa avem grija ca nu toate tipurile de cereale din comert sunt sanatoase. In nici un caz cele in cutii colorate si ochioase. La o privire mai atenta a etichetei poti observa conservanti, chimicale si cantitati enorme de zahar rafinat. Sfatul meu este sa alegi musli, fulgi de ovaz si tarate de ovaz la pungi simple si cat mai bio cu putinta.

 

5.Lapte vegetal

 

Este foarte bun pentru hidratare si destul de satios, asa ca iti recomand sa-l cumperi din surse bio sau sa-l prepari acasa. Cele mai bune sunt:
 
  • Laptele de cocos
  • Laptele de migdale
  • Laptele de soia naturala, care nu contine hormoni
 
Ai grija sa nu consumi cantitati mari, pentru ca pot aduce cateva neplaceri organismului. 1-2 pahare pe zi sunt suficiente.
 
 

Ce combinatii alimentare sa facem?

 

Cu toate ca si legumele gatite la abur sau la cuptor sunt sanatoase, sfatul meu este sa faci “abuz” de legumele crude si proaspete. Evita sa prepari salate din prea multe ingrediente. Axeaza-te mai mult pe verdeturi si ierburi aromatice cu zeama de lamaie si 1-2 linguri de ulei de masline. Nici macar otet nu recomand pentru ca poate irita mucoasa stomacala, care este si asa sensibila dupa sarbatori. Zeama de lamaie este o varinata mult mai sanatoasa. Exista multe salate de detoxifiere pe care le poti consuma la orice ora din zi si in ce cantitate doresti.
 
 
Daca alegi sa gatesti legumele la abur, este bine sa nu folosesti mult ulei si nici sosuri grase. De asemenea, nu le lasa sa fiarba mai mult de 1-2 minute pentru ca isi vor pierde o parte din nutrienti.
 

 

Tags:
alimente
Paste
alimente dupa Paste
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare