Ce combinatii alimentare sa nu faci in functie de timpul in care se digera alimentele

Alimentatie 20.02.2018 dietetik
De cate ori nu ti s-a intamplat sa tii diete peste diete si tot sa nu reusesti sa slabesti? De asemenea, te-ai gandit vreodata cum se explica faptul ca anumite mancaruri iti pica greu la stomac tie, iar alte persoane nu au nimic? Nu intamplator nutritionistii si medicii interzic anumite combinatii alimentare si de asemenea, nu recomanda sa mancam mai tarziu de ora 5-6 seara. Pentru a intelege toate aceste aspecte, este necesar mai intai sa intelegem cum functioneaza intreg sistemul digestiv (stomacul, intestinele, colonul). Sunt sigura ca ti-am starnit interesul, dar vei afla toate detaliile in randurile urmatoare.
 
Nu uita ca o digestie lenta inseamna incetinirea metabolismului, depunerea grasimilor, acumularea toxinelor in corp si evident, aparitia bolilor digestive, precum diareea, balonarea si constipatia. De cele mai multe ori pot fi responsabile si infectile cu helyobacter, dar conteaza si timpii de digerare ai alimentelor. 
 
In ceea ce priveste functionarea sistemului digestiv, trebuie sa luam aminte ca stomacul si intestinele sunt organe vii, care se hranesc cu alimentele consumate de noi, pe care apoi le metabolizeaza. La unii se transforma in energie, la altii in grasime corporala si probleme digestive. Iata ca nu avem stomac de fier incat sa ne permitem sa consumam chiar orice. In tinerete poate nu observam simptome neplacute, cand metabolismul este alert, dar cu trecerea anilor isi vor face simtita prezenta in mod sigur. Tot din cauza fermentarii alimentelor, ne trezim cu cancere de stomac, colon, ficat, pancreas si etc. Se va crea un mediu permanent acid, care va favoriza aparitia celulelor anormale sau canceroase, asa cum se mai numesc. 
 
Combinatiile alimentare sanatoase se stabilesc cu cat mai putine alimente, acestea trebuie sa aiba timpi scurti de digestie si asemanatori si nu avem voie sa combinam prea multe alimente. Altfel, nu vom face decat sa cream un tip de mancare prea satios, care va pica greu la stomac si ne va aduce multe kilograme in plus, toxine si afectiuni. 
 
 

 

Ce timpi de digerare au principalele categorii de alimente?

 

Citind aceste randuri iti vei da seama cat este de important consumul anumitor categorii de alimente. Ni se spune sa consumam zilnic macar 2 litri de lichide, asta insemnand apa, smoothieuri, ape aromatizate si supe, iar asta pentru ca ajung imediat in intestine favorizand digestia. Chiar si cand am luat o masa copioasa ne va ajuta sa stimulam digestia ca sa nu avem probleme cu stomacul. Carbohidratii sunt si ei la fel de importanti, dar numai cei buni. Acestia sunt asimilati imediat la nivelul intestinelor si transformati in energie, care ne-ar ajunge pentru cateva ore bune. Ce-i drept, proteinele si grasimile sanatoase sunt asimilate mai greu, dar nu vor cauza probleme.
 
 
Atunci cand mancam, trebuie sa tinem cont ca alimentele trebuie eliminate prin fecale in maxim 1-3 zile si asta pentru a evita acumularea de toxine alimentare. Atunci cand consumam alimente cu timpi prea indelungati de digerare, deja se iveste o problema. Vom ajunge sa eliminam mult mai tarziu acele alimente, iar asta ar scadea functiile intregului sistem digestiv. Cu cat un aliment are timp mai scurt de digerare cu atat este mai indicat pentru consum, iar daca vei vrea sa consumi un aliment cu timp mai indelungat de digerare, ai grija sa-l combini cu alimente cu timpi scurti si sa consumi multe lichide. Astfel, ajuti digestia. Iata mai jos care sunt timpii alimentelor esentiale:
 
1.Lichidele (supe, apa, smoothieuri) – ajung in intestin in 15-20 de minute
 
2.Fructele si legumele in stare solida – 15-20 de minute
 
3.Citricele – 30 de minute
 
4.Legumele suculente si radacinoasele – 40-50 de minute, iar daca sunt gatite la abur pot ajunge la 60 de minute
 
5.Legumele ce contin amidon si carbohidrati – depasesc 60 de minute (cartofii prajiti pot ajunge si la 4 ore in intestin)
 
6.Legumele boabe ce contin proteine vegetale – se apropie de 100 de minute
 
7.Semintele si fructele oleaginoase (frulgi de ovaz, cereale, tarate de ovaz, nuci, alune, etc) - 2-3 ore
 
8.Lactate si branzeturi – 2-3 ore
 
9.Pestele – 30-50 de minute
 
10.Carnea de pasare – 1-2 ore
 
11.Carnea de porc, vita, miel – 4-5 ore
 
 
Un alt tips este sa consumi zilnic lichide caldute, pentru ca ajuta digestia si evita sa consumi seara alimente cu timpi indelungati de digestie. Dupa cum se poate observa in lista, sanatoase sunt doar combinatile cu timpi scurti de digerare. 
 
 
 
Sursa:  nutrition - now.com;                                             
 
 
 
 
 
 

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Tags:
combinatii alimentare
alimente
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare